וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבת האשימה אביה החורג באונס, החקירה לקחה שנים

גלעד גרוסמן

2.8.2012 / 18:20

לפי האישום, האב החורג איים לרצוח את הילדה אם לא תבטל את התלונה. לאחר שאנס אותה במקלחת, היא ניסתה להתאבד. המשטרה התמהמה כשנתיים בהעברת התיק לפרקליטות. האב לא עצור

פרשת התעללות מינית בילדה והזנחה משטרתית לכאורה נחשפה אתמול (רביעי) בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה, בעקבות הגשת כתב אישום נגד תושב השפלה, בן 42. לפי כתב האישום, במשך שמונה שנים הוא ביצע עבירות מין בבתו החורגת, מאז היתה בת 10. למרות הגשת כתב האישום, האב לא נתון במעצר.

בשנת 2006 הוגשה נגד האב תלונה בגין מעשיו לכאורה, אך הילדה חזרה בה, ותיק החקירה נסגר. כשלוש שנים לאחר מכן הבת הגישה תלונה נוספת, אך האב שלא נעצר המשיך לפי האישום לבצע בה עבירות מין, כולל מעשי אונס. במשך כשנתיים נשאר תיק החקירה במשטרה עד שהועבר לפרקליטות מחוז מרכז, אך גם אז היה צורך בהשלמות חקירה רבות.

איים לרצוח אותה אם לא תבטל את התלונה

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורך דין רועי לוס מפרקליטות מחוז מרכז, הגבר הכיר את אמה של הילדה בשנת 1994. בגיל 10 תקף האיש את בתו החורגת לראשונה, כאשר דיבר איתה על גופה ואמר לה כי הוא רוצה להינשא לה. האב החורג נהג להצמיד את הילדה לארון בחדרה ולגעת באיבריה האינטימיים. כשנתיים לאחר מכן הוא אנס אותה בזמן שהיא התקלחה, ובעקבות המקרה הילדה ניסתה להתאבד.

בשנת 2006 סיפרה הילדה לראשונה בבית הספר שבו למדה על מעשי ההתעללות שחוותה, ואזרה אומץ להתלונן נגד אביה החורג. היא סיפרה בנוסף כי הוא נוקט אלימות כלפי אמה. כיוון שהאב איים על חייה, הילדה חזרה בה מתלונתה והתיק נסגר. האב המשיך במעשיו ונהג להתבונן בה כשהיא מתקלחת. בשנת 2009 הגישה הילדה תלונה נוספת, והאב הודה בחלק מהמעשים. בתום כמה ימי מעצר הוא שוחרר למעצר בית ללא הגשת כתב אישום נגדו, אך הוא לא חדל ממעשיו.

כשנתיים וחצי לאחר הגשת התלונה השנייה, תיק החקירה הועבר לפרקליטות, שהורתה לבצע השלמות חקירה בשל היעדר מידע רב בתיק. האב החורג, שהתבשר על הכוונה להגיש נגדו כתב אישום, דרש מהילדה ואמה לבטל את התלונה. הוא הכריח את הילדה לשלוח מכתב לפרקליטות שבו תבקש לבטל את התלונה. למרות כתב האישום החמור, הכולל בנוסף לסעיפי עבירות המין עבירות של פגיעה בפרטיות, איומים והדחה בחקירה, הפרקליטות לא יכולה לבקש לעצור אותו, כיוון שהוא שוחרר ממעצר.

ממשרד המשפטים נמסר כי "התיק הגיע לידי הפרקליטות בדצמבר 2011. מבדיקתו עלה כי אין מנוס מביצוע השלמות חקירה הכרחיות. בתום ביצוע השלמות החקירה, נבדקו הראיות והסוגיות המשפטיות שעולות מן התיק והוחלט על הגשת כתב אישום". במשטרה לא הגיבו לשאלה מדוע התיק נשאר זמן כה רב ברשותם ומדוע לא ננקטו צעדים נגד האב. "משטרת ישראל תמשיך לבצע את תפקידה באופן ראוי וענייני תוך שמירה על צנעת הפרט וכבוד המעורבים", נמסר בהודעת המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully