וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תנ"צ ניסים אדרי הודה שידע על מעשי שחם - ולא דיווח"

2.8.2012 / 12:55

המחלקה לחקירות שוטרים ממליצה להעמיד לדין משמעתי את תת ניצב אדרי, בחשד שידע על מעשיו לכאורה של מפקד המחוז ניסו שחם: ”הכחיש ורק לאחר עימות עם הקצין שדיווח לו - הודה"

המחלקה לחקירות שוטרים ממליצה היום (חמישי) להעמיד לדין משמעתי את תת ניצב ניסים אדרי, מפקד מרחב ציון במחוז ירושלים, בשל חלקו בפרשת עבירות המין בהן נחשד מפקד המחוז, ניצב ניסו שחם. המשמעות היא שתנ"צ אדרי לא יועמד לדין פלילי. במח"ש מתחו ביקורת על התנהלותו של אדרי, אשר חשוד כי הובאה לידיעתו באמצעות קצין אחר, פקוד שלו, תלונה על מעשה מגונה שבוצע לכאורה על ידי שחם בשוטרת במרחב עליו הוא מופקד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יועמד לדין משמעתי בלבד. תנ"צ אדרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחקירת מח"ש עולה החשד כי הקצין הבכיר – המופקד, בין היתר, על שלומה של המתלוננת – נמנע מלהעביר את התלונה לגורם מוסמך ושמר את המידע לעצמו. עוד עולה כי אדרי הכחיש לאורך חקירתו כי התלונה הובאה לידיעתו ודבק בהכחשתו לאורך מרבית שלביה. רק לקראת סיומה של החקירה, לאחר שעומת עם הקצין שהעביר לו את המידע כאמור, הודה שאכן קיבל ממנו הדיווח על התלונה, בה לא טיפל.

"התנהגותו של הקצין הבכיר, הימנעותו מלהעביר התלונה שדווחה לו לבירור ולטיפול, כמתחייב וכמצופה בנסיבות העניין, והתנהלותו בחקירת מח"ש, מבססים חשד לכאורה לביצוע מספר עבירות משמעת", צוין במח"ש.

"לא דבק רבב בהתנהלותו"

עורך הדין ציון אמיר אמר בתגובה כי "יש לברך על העבודה המהירה והיסודית של המחלקה לחקירות שוטרים שהגיעה למסקנה שלא דבק רבב ממשי בהתנהלותו של תנ"צ אדרי". אמיר הוסיף כי "באשר להליך המשמעתי יש לציין כי מדובר באירוע בודד, דיווח שנמסר לו באופן אקראי בגדר רכילות ששמע ממפקד התחנה, ונסיבות אלה אני מעריך שגורמי הפיקוד במשטרה יתנו את הדעת לאירוע המינורי הזה. כך או כך תנ"צ אדרי חוזר לעבדותו הרגילה במשטרה".

עם זאת, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, החליט להוציא תנ"צ אדרי לחופשה כפויה עד לקבלת המלצותיה של מחלקת המשמעת של המשטרה בענינו.

עוד בנושא
הותר לפרסום: ניצב ניסו שחם חשוד בעבירות מין בשוטרות
דנינו על החשדות נגד שחם: "דין אחד לשוטר ולניצב"
ניסו שחם הודה ביחסים בהסכמה, אך הכחיש ההאשמות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully