וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנטה: "נוכל להבטיח שפיתוח הגרעין האירני לא יימשך"

רמי שני

1.8.2012 / 13:19

שר ההגנה האמריקאי ביקר בסוללת כיפת ברזל ליד אשקלון וקרא למצות כל אפשרות מול אירן לפני הפיתרון הצבאי. ברק: "יש חילוקי דעות שאינם גורעים מטיב ומעומק היחסים עם ארה"ב"

צילום: רויטרס, יוגב אטיאס, עריכה: יאיר דניאל

שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, שהגיע אמש בישראל, ביקר היום (רביעי) יחד עם שר הביטחון, אהוד ברק, בסוללת כיפת ברזל המוצבת סמוך לאשקלון. השניים הדגישו את המחויבות של ארה"ב לשמירה על ביטחון ישראל ותושביה, וברק הודה לפנטה על הסיוע לפיתוח כיפת ברזל בהיקף 70 מיליון דולר, אותה הגדיר כ"טכנולוגיה מוצלחת שהביאה ליירוט יותר ממאה רקטות".

שר הביטחון אהוד ברק ושר ההגנה האמריקאי  לאון פנטה בסיור בכיפת ברזל , אשקלון, יולי 2012. דייב בוימוביץ'
פנטה וברק סמוך לכיפת ברזל/דייב בוימוביץ'

בדבריו התייחס פנטה בהרחבה לאיום מצד אירן ואמר: "עלינו למצות כל אפשרות לפני הפתרון הצבאי. לאירנים יש אפשרות להגיע למשא ומתן ולפעול על פי החוק הבינלאומי, ולנו יש יכולת להבטיח שהפיתוח של הנשק לא יימשך".

פנטה ציין כי הרפובליקה האיסלמית ממשיכה לרדוף אחר גרעין מתוחכם והדבר נחשב לאיום משמעותי לא רק על ישראל אלא על כל האזור. לדבריו, הלחצים שמפעילה ארה"ב עם הקהילה הבינלאומית עוזרים, ועל הקהילה להירתם לכך באופן משמעותי בהרבה. "צריך להמשיך, כדוגמת הסנקציות שהטיל אתמול אובמה, כדי למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני", אמר פנטה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הלחצים שמפעילה ארה"ב עם הקהילה הבינלאומית עוזרים". פנטה וברק הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

פנטה אמר כי ישראל חזקה מאי פעם, והדגיש את המחויבות של ארה"ב לביטחון ישראל. לדבריו, ישראל צריכה לדעת "שארה"ב נמצאת עמה במאבקים באזור וכי זו מחויבות חשובה מאוד". פנטה ציין כי הוא מגיע לישראל אחרי "מסע באזור שמורגשים בו השינויים, וזו הזדמנות לשתף פעולה עם דמוקרטיות חדשות".

שר הביטחון הבהיר בדבריו כי "יש הרבה נושאים חיוניים לביטחון ישראל, שלגביהם רק ממשלת ישראל מוסמכת לקבוע החלטות", והתייחס ליחסים בין ישראל לארה"ב. "כמו בכל ידידות ושותפות יש דברים שאין בהם הסכמות, יש מעת לעת חילוקי דעות, אבל הדבר הזה אינו גורע מהטיב ומעומק היחסים", הוסיף ברק, "אנחנו נחושים לשמור על היחסים הדוקים, עמוקים ופתוחים, גם כאשר לעיתים לא על כל דבר אנחנו מסכימים ואנחנו נמשיך לשמור את היחסים האלה ולהעמיק אותם".

שר הביטחון אהוד ברק ושר ההגנה האמריקאי  לאון פנטה בסיור בכיפת ברזל , אשקלון, יולי 2012. דייב בוימוביץ'
"אנחנו נחושים לשמור על היחסים הדוקים"/דייב בוימוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully