וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיל נורה לעבר טנק בעזה, מערכת "מעיל רוח" הופעלה

1.8.2012 / 9:55

הטיל שוגר לעבר טנק בגבול עזה במהלך פעילות של צה"ל לחישוף צמחיה. מערכת ההגנה האקטיבית הופעלה, והטיל התפוצץ הרחק מהטנק. לא היו נפגעים באירוע

טיל נ"ט שוגר הבוקר (רביעי) לעבר טנק של צה"ל באזור כיסופים - כך דיווח גורם צבאי. מערכת הגנה האקטיבית מסוג "מעיל רוח" הופעלה והטיל התפוצץ, הרחק מהטנק. לא היו נפגעים באירוע.

טרם התברר האם הטיל התפוצץ מעצמו או נוטרל באמצעות הפעלת המערכת. הירי בוצע במהלך פעילות של כח הנדסי של צה"ל שלווה בטנקים וכוחות חי"ר לביצוע חישופים של צמחיה שהפריעה לתצפיות צה"ל, סמוך לגדר. מלבד טיל נ"ט, נפתחה גם אש מנשק קל לעבר הכח, וגם במקרה זה לא היו נפגעים.

מוקדם יותר התנהלו חילופי אש בין שוטרים מצרים למבריחים על גבול ישראל-מצרים, במהלכם נפגע אוטובוס של חיילים שנע סמוך לגדר המערכת ליד מוצב כרמית שבעוצבת אדום. לא היו נפגעים בקרב החיילים.

לאחר שהתברר שהאוטובוס נפגע מקליעים של נשק קל, פתחו החיילים באש לעבר דמויות חשודות על קו הגבול עקב חשד שמדובר במחבלים. כוחות גדולים של צבא הגיעו למקום האירוע ומתחקור ראשוני עלה כי שוטרים מצריים זיהו מבריחי סמים חודרים לשטח המצרי, פתחו לעברם באש והמבריחים השיבו באש מנשק קל.

במהלך חילופי האש פגעו מספר קליעים באוטובוס וגרמו נזק. מאחר שכאמור החיילים חשבו כי מדובר בהתקפת מחבלים ולא זיהו כי מדובר בחילופי אש עם מבריחים מצריים, הם פתחו באש לעבר הדמויות החשודות. אחד השוטרים המצרים נפגע במהלך התקרית.

גורמי צבא אמרו כי הירי לעבר האוטובוס לא כוון נגדו אלא
מדובר בכדורים תועים של שוטרים מצרים, שנורו במהלך חילופי האש עם המבריחים. בעקבות האירוע ניהלו קצינים בצה"ל שיח עם קצינים בצד המצרי באמצעות היחידה לקישור זרים, ובשטח מתבצעות סריקות לאיתור המבריחים.

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

הבוקר: אוטובוס חיילים נפגע מירי בין שוטרים מצרים למבריחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully