וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנון דנקנר על שופטי העליון: "פחות מבני אדם"

טל שלו

31.7.2012 / 19:40

העיתונאי, שמרבה למתוח ביקורת על מערכת המשפט, הבהיר במפגש עם צעירים חרדים בירושלים כי גם בבית המשפט העליון קיימת שחיתות. "העליון אינו אי צף מעל החברה הישראלית"

צילום: ערוץ היוטיוב של "ליל שישי אקטואלי", עריכה: יותם בן דוד

לאחר שתקף בחריפות את פרקליט המדינה, משה לדור, בעקבות הכרעת הדין במשפטו של חברו ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ממשיך העיתונאי אמנון דנקנר למתוח ביקורת חריפה על התנהלות מערכת המשפט בישראל. "הסתכלתי לאורך השנים מה הם (שופטי בית המשפט העליון – ט.ש) עושים וראיתי שבשום דבר הם לא שונים מאחרים. גם שם יש הפרת אמונים ומרמה", אמר דנקנר במפגש סגור עם צעירים חרדים בירושלים בשבוע שעבר, ואף האשים את השופטים בהנצחת שליטתם בבית המשפט באומרו כי "יש ילדים של שופטי עליון שנוהגים לעשות התמחות בבית המשפט העליון. סטאז' בעליון זה משאב ציבורי, לא צריך לחלק אותו לילדים".

דנקנר, שהשתתף באירוע "ליל שישי אקטואלי" בירושלים, התבקש על ידי המנחה, אשר גולד, להתייחס ליחסי האהבה והשנאה בין הציבור החרדי לבין בית המשפט העליון. "אני לא יודע מאיפה הפטנט הזה בישראל כאילו כל ביקורת על מערכת המשפט זה להרוס את המדינה. מותר – ורצוי - להפגין נגד בית המשפט העליון", אמר דנקנר והצביע על כך שבארה"ב, "מדינה די דמוקרטית", כדבריו, חילוקי דעות סביב פסיקות בית המשפט העליון הן דבר שבשגרה. "רק בישראל שוטפים את המוח שבית המשפט העליון זה איזה אי צף מעל החברה הישראלית ושם יש רק ריחות ענוגים והכל טוהר ומוסרי".

"העיתונות התעוררה מהתדהמה והחלה למחות"

"בית המשפט העליון מורכב מאנשים ובכמה מקרים מדובר באנשים שהם הרבה פחות מבני אדם. הרבה, הרבה פחות", אמר דנקנר והוסיף כי "אני הרי בוגר הפקולטה למשפטים בירושלים, וכמה מהאנשים האלה היו המורים שלי - בהם יצחק זמיר ואהרון ברק. הסתכלתי לאורך השנים וראיתי שהם אינם שונים מאף אחד אחר". עם זאת, הוא הודה כי "התקדמו בעניין הזה, במובן הזה שהעיתונות התעוררה מהתדהמה והחלה למחות גם כן".

דנקנר, עורך העיתון מעריב לשעבר, מרבה לבקר את מערכת המשפט כבר מסוף שנות התשעים, ותקף בחריפות את פרקליטות המדינה במספר תיקים, ובמיוחד לאחר פסק הדין בעניינו של השר לשעבר, אריה דרעי. בשנים האחרונות גיבה דנקנר במיוחד את צעדיו של שר המשפטים לשעבר דניאל פרידמן, וקרא לחשוף את צביעות המערכת המשפטית, את חבריה כינה "בני האור" או "חבורת שלטון החוק".

לאחר זיכויו של אולמרט משתיים מתוך שלוש הפרשות בהן הואשם, התבטא דנקנר בקיצוניות נגד פרקליט המדינה לדור, קרא לו לעשות חשבון נפש ואמר לעיתונאים כי "אחרי פסק הדין, לפי דעתי פרקליט המדינה, יש אומרים שצריך להתפטר, אני חושב שהוא צריך להתאבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully