וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים חדשים לתרנגולות: בלי כלובי סוללה ובלי הרעבות

31.7.2012 / 13:02

החלטת הממשלה: בעוד 4 שנים יעמדו לולים חדשים בתקן האירופי המינימלי, והחל מ-2013 תיאסר בישראל הרעבת תרנגולות. אנונימוס: "זהו צעד חשוב בדרך לאיסור על כל סוגי הכלובים"

שרי הקבינט החברתי-כלכלי קבעו היום כי יש לאסור על כליאת תרנגולות בכלובי סוללה, וכן להפסיק את הרעבת התרנגולות לשבועיים להגברת תפוקת הביצים. השרים יובל שטייניץ, דניאל הרשקוביץ ויעקב נאמן תמכו בעמדת השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, והתנגדו לתוכנית משרד החקלאות לבנות "כלובי סוללה" לתרנגולות במימון ציבורי בגובה 350 מיליון שקל, ולשדרגם רק בעוד 7 שנים לתקן האירופי המינימלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוף לכלובי הסוללה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברקע ההחלטה עומדת הרפורמה בתעשיית הביצים, במסגרתה יושקעו 350 מיליון שקל מכספי ציבור בבניית לולים חדשים. לפי החלטת השרים, החל מ-2013 תיאסר הרעבת התרנגולות ("הנשרה כפויה"), וצוות בין-משרדי יציג לקבינט תוך 80 יום את ההשלכות היישומיות של ההחלטה. כמו כן, בתוך ארבע שנים לולים חדשים יחויבו לעמוד לפחות בתקן של "כלובים מאובזרים": כלובים המקצים 750 סמ"ר לתרנגולת וכוללים אביזרים המספקים חלק מהצרכים הטבעיים שלהן, ביניהם תא הטלה, מוט לינה ומתקן לשחיקת טפרים וזאת בכדי למנוע את צמיחתם סביב רצפת הרשת של הכלוב, באופן המונע מהתרנגולת תזוזה.

גלעד ארדן: "סוף להתאכזרות נוראית"

אילוסטרציה. shutterstock, ShutterStock
המטרה היחידה בכלובי הסוללה - הגדלת רווח כלכלי. ביצים/ShutterStock, shutterstock

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן אמר בתום הדיון: "שמנו היום סוף להתאכזרות נוראית ומיותרת שבוצעה בתרנגולות במשך שנים רק כדי להגדיל רווחים כלכליים".

רונן בר, אנונימוס: "אנו מברכים את השר גלעד ארדן, שהוביל את ההתנגדות להרעבת תרנגולות וכליאתן בכלובי סוללה, ומודים לשר האוצר ולחברי הקבינט על תמיכתם. ההחלטה היא צעד חשוב בדרך לאיסור על כל סוגי הכלובים. כיום יותר מ-40% מייצור הביצים באירופה הוא בלולים ללא כלובים, ונמשיך לפעול לאימוץ תקן האוסר על כל סוגי הכלובים גם בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully