וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת ש"שיפצה" פרוטוקול לא תודח מתפקידה

גלעד גרוסמן

30.7.2012 / 17:45

לאחר שנטען נגד השופטת ורדה אלשיך כי ערכה תיקונים לפרוטוקול שלא כדין, קבע נשיא העליון כי אין מקום לבקש את פיטוריה או להגיש נגדה קובלנה. "אין מדובר בזיוף אלא בתיקון"

נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, החליט היום (שני) כי אין מקום לפנות לוועדה לבחירת שופטים ולבקש את פיטוריה של שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, בעקבות פרשת הפרוטוקול ה"משופץ". לדברי גרוניס, הוא סבור שאין מקום להגיש קובלנה משמעתית נגד אלשיך, אלא להסתפק באזהרה חמורה.

לפני מספר שבועות, קבעה נציבות תלונות הציבור על שופטים כי אלשיך ערכה תיקונים שלא כדין בפרוטוקול של דיון שנערך לפניה, ובו היה עימות עם אחד מעורכי הדין. בעקבות זאת, דרשו מספר גורמים משפטיים, בהם יושבי ראש המחוזות של לשכת עורכי הדין, לנקוט הליכים נגד אלשיך, והיא אף זומנה לפגישה אצל הנשיא גרוניס.

בהחלטתו היום, הוא קובע כי אין מקום לפנות לוועדה לבחירת שופטים כדי לסיים את כהונתה של השופטת או להגיש נגדה קובלנה בשל המקרה, את החלטתו הוא הסביר בכך שנציב תלונות הציבור על שופטים לא המליץ על נקיטת צעדים כאלה, על אף שהדבר נמצא בסמכותו, על אף שפעל כך במקרים בעבר, ויש לתת לך משקל נכבד.

ראש לשכת עורכי הדין: "מכבד את ההחלטה"

גרוניס הבהיר כי התיקונים שביצעה השופטת אלשיך "הגם שהיו מהותיים, משקפים את שאירע ונאמר בדיון ולא מדובר בתיקון שאין לו בסיס במציאות". לדבריו, אין מדובר בזיוף של פרוטוקול, אלא בתיקון שלא על פי הוראות הדין הנוגעות לדרך שבה יש לבצע תיקונים מסוג זה.

כמו כן, התייחס גרוניס לעובדה שמדובר בשופטת שמכהנת כבר תקופה ממושכת, אשר צפויה לצאת לפנסיה בעוד שנתיים. הוא גם ציין את העובדה שהיא פרשה מתפקידה כיו"ר נציגות השופטים הארצית. "הבהרתי לכבוד השופטת אלשיך כי אני רואה בחומרה את שאירע, והזהרתי מפני הישנות מקרים דומים בעתיד", כתב גרוניס בהחלטתו.

ראש לשכת עורכי הדין, דורון ברזילי, שהגיש את תלונה נגד השופטת אלשיך, אמר היום כי הוא מכבד את החלטת הנשיא גרוניס. עם זאת, ציין כי הוא עדיין סבור כי דבק רבב בלגיטימציה בהמשך כהונתה של השופטת אלשיך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully