וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה רטובה בצפון ובמישור החוף: גשם באמצע הקיץ

שלומי גבאי ואלעד סלם

30.7.2012 / 12:10

בהר מירון, חיפה, נהריה ונתניה ירדו הבוקר טיפות גשם, חרף החום הכבד. בשירות המטאורולוגי מבהירים כי לא מדובר באירוע חריג: "זה קורה כמעט כל קיץ, לפחות פעם אחת"

על אף השרב הכבד שפקד אותנו בימים האחרונים, טיפות גשם ירדו הבוקר (שני) במספר מוקדים בצפון הארץ ובמישור החוף. מהשירות המטאורולוגי נמסר כי הטפטופים נצפו באזור הר מירון, נהריה ובחיפה, אך תושבים סיפרו כי גם בנתניה ירד גשם קל.

תחזית מזג האוויר: הטמפרטורות יעלו לאורך השבוע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש אי יציבות וזה גורם לעננות". בדרך לרמת הגולן, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מדובר בטפטופים ולא בגשם של ממש", אמרה בשיחה עם וואלה! חדשות החזאית גולדי גושן מהשירות המטאורולוגי, שניסתה להסביר את התופעה: "אנחנו נמצאים באפיקיות, יש לחץ אוויר קצת יותר נמוך. האפיק נמצא מעלינו ולמטה חם, אז יש אי יציבות וזה גורם לעננות". לדבריה, הלחות היא הגורם להיווצרות העננים, אך לא מדובר במקרה חריג כל כך. "זה קורה כמעט כל קיץ, לפחות פעם אחת", הוסיפה.

גשם ביולי, נהריה, יולי 2012. אדריאן הרבשטיין
לקראת סוף השבוע נחזור לטמפרטורות הממוצעות לעונה. נהריה, הבוקר/אדריאן הרבשטיין

עם זאת, לצערנו הרב – או לשמחתנו, הסיכויים לגשם נוסף בימי הקיץ הבאים אינו גבוה. "הסיכויים לגשם פוחתים ופוחתים", הבהירה גושן. "היום היו טמפרטורות רגילות לעונה, אבל מחר כבר תחול התחממות של 2-3 מעלות. לקראת סוף השבוע נחזור לטמפרטורות הממוצעות לעונה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה קורה כמעט כל קיץ". נהריה, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ד"ר עמוס פורת, ממחלקת האקלים בשירות המטאורולוגי, הסביר כי לא פעם ולא פעמיים בהיסטוריה של מדינת ישראל ירד גשם בחודשי הקיץ. "יכול לקרות מצב שיורד גשם ביולי, אך לא בכמויות היסטריות", אמר. "הקיץ שלנו הוא כמעט נטול משקעים, אבל לא לגמרי. זה לא כמו במדבר, בו לא יורד גשם בכלל בקיץ".

הטמפרטורות החזויות להיום: ברמת הגולן מ-33 ביום עד 23 בלילה, בהרי הגליל מ-31 ביום עד 21 בלילה, בטבריה מ-38 מעלות ביום עד 27 מעלות בלילה, בחיפה מ-30 מעלות עד 25 מעלות בלילה, בבית שאן מ-38 מעלות ביום עד 27 מעלות בלילה, בתל אביב מ-31 מעלות ביום עד 26 מעלות בלילה, באשדוד מ-31 מעלות ביום עד 27 מעלות בלילה, בירושלים מ-31 מעלות ביום עד 22 מעלות בלילה, בבאר שבע מ-35 מעלות ביום עד 24 מעלות בלילה, באזור ים המלח מ-41 מעלות ביום עד 32 מעלות בלילה ובאילת מ-41 מעלות ביום עד 30 מעלות בלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully