וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד ברצח בנו שב הביתה: "לא מאמינים שרצח"

29.7.2012 / 18:40

מוחמד סרסור פגש בקרוביו בביתו שבכפר קאסם, וזכה לחיבוקים חמים ולתמיכה מאשתו: "מעולם לא חשדתי שהוא רצח את הבן שלנו". בשום שלב בחקירתו לא הודה במיוחס לו

צילום: טל אנגלנדר; עריכה: אמיר קוטיגרו; קריינות: מור שמעוני

"תודה לאל שחזרתי למשפחתי", אמר היום (ראשון) מוחמד סרסור, החשוד ברצח בנו, ששב בצהריים לביתו בכפר קאסם לראשונה מאז נעצר לפני כחודשיים. בני משפחה ותושבים רבים בכפר קיבלו בזיקוקים ובשמחה רבה את פניו של סרסור, שחיבק ארוכות את אשתו ואת ילדיו הנותרים, כשדמעות בעיניו.

אך השמחה הייתה מהולה בעצב. הבית בכפר קאסם אליו שב אבי המשפחה, בעיצומו של הרמדאן, אינו אותו הבית שעזב. אנאס בן ה-10 איננו, ובן נוסף, בן שבע, הפך בזמן הזה לעד העיקרי המחזק את החשדות נגד האב. גם אשתו, לילה, נחקרה ארוכות במשטרה. למרות זאת, ואולי דווקא בגלל זה, פרץ הרגשות בצהרי היום היה כה עוצמתי.

מוחמד סרסור אשר היה מואשם ברצח בנו חזר לביתו בכפר קאסם לאחר המעצר. דרור עינב
שמחה מהולה בעצב. מוחמד סרסור ובנו, היום/דרור עינב

מוחמד סרסור שהה 43 ימים במעצר ועוד שבועיים נוספים במעצר בית, בבית קרובים בכפר, במהלכו נחקר פעם אחת. התנאי האוסר עליו לשוחח עם מי שנחקר בתיק, אותו קבע בית משפט השלום בראשון לציון, פג היום בשעה 12:00. מוחמד לא המתין דקה נוספת, והגיע לבית הגדול במרכז הכפר מלווה בסנגורו, עורך הדין גיורא זילברשטיין.

מאז נרצח בנו, בליל חמישי, ה-31 במאי, מכחיש האב כל קשר לנסיבות המוות. ובכל זאת, ביחידה המרכזית של מחוז מרכז, בפיקודו של ניצב משנה יגאל בן שלום, משוכנעים כי הרוצח בידיהם. בנו בן השבעה של סרסור סיפר לחוקרי המשטרה כי בערב הרצח, זמן קצר לאחר שיצא אחיו לבית דודו הסמוך, יצא גם האב מהבית. על פי העדות, האב שב אחרי זמן מה, "כשהוא מזיע", ונכנס להתקלח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"בשום שלב לא חשדתי בבעלי שהוא הרוצח"

האב מכחיש כי יצא באותו הערב מהבית. למרות ששהה במחיצת החוקרים שעות רבות, הם לא הצליחו לגבות ממנו הודאה או להביאו ליפול בלשונו ולהפליל את עצמו. הם גם לא הצליחו לאסוף די ראיות בינתיים לצורך הגשת כתב אישום. בין היתר הביאו החוקרים את החשוד לקבר בנו, בניסיון להביאו להודות בביצוע הרצח. במהלך הדיונים בהארכת מעצרו העלו פרקליטיו טענות קשות בנוגע לתנאים בהם מוחזק האב מאז נעצר, ועל תרגילי חקירה פסולים שמבצעים החוקרים.

באחד הימים נלקח סרסור לחדר חקירות, שם המתינו לו שלושה שוטרים בלבוש אזרחי. לחשוד נאמר כי הוא משתתף כעת במסדר זיהוי, שבסיומו אמרו לו החוקרים שאחד העדים זיהה אותו מבין השוטרים, כמי שביצע את הרצח. "קודם כל לא מדובר במסדר זיהוי כשר, כיוון שמעמד כזה מחייב נוכחות של עורך דין, ואנחנו לא הוזמנו. בנוסף, אני טוען שלא היה במקום עד, והשוטרים 'עבדו עליו', כעוד אמצעי לשבור אותו", אמר עורך הדין זילברשטיין לוואלה! חדשות, בעקבות אחד הדיונים.

השופט עמי קובו התייחס בדיון לטענות הסנגורים ואמר לחוקרים כי "מן הראוי להבהיר שעל המשטרה לדאוג לכיבוד מלוא זכויותיו של החשוד בחקירה, אף כאשר מדובר בחשוד בעבירה של רצח". השופט הפנה את החוקר לסעיף 9 לתקנות סדר הדין הפלילי, הנוגעות לתנאי החזקה במעצר, אשר אינו יכול להוות אמצעי לחץ בפני עצמו. השופט ציין כי הן "קובעות כי עצור זכאי למשך שעה מדי יום, בשעות היום, להליכה באוויר הפתוח במקום המעצר... על המשטרה להקפיד ולקיים את זכותו של החשוד".

לכל אורך הדרך מאז נרצח הבן, הביעה סביבתו של מוחמד סרסור תמיכה מלאה בו, וגם אשתו לילה דאגה להביע, לפחות כלפי חוץ, שמחה על כך שבעלה השתחרר לפני תחילת הרמדאן. "הילדים שאלו כל הזמן איפה אבא ואמרתי להם שהוא בבית חולים", אמרה לוואלה! חדשות. "בשום שלב לא חשדתי בבעלי שהוא הרוצח", המשיכה, "וגם אם היו מראים לי תמונות שלו רוצח לא הייתי מאמינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully