וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבת חינם: ילדי ערבים ומתנחלים בקייטנה משותפת

יהושע בריינר

29.7.2012 / 19:33

שלושה ילדים, ערבים-ישראלים בעלי מוגבלויות, התארחו השבוע דווקא בקיבוץ הממוקם בגוש עציון. אמה של אחת הילדות: "איני מבדילה בין מתנחל, ערבי או יהודי - כולנו בני אדם"

היחסים בין המתנחלים לאוכלוסייה הערבית ידועים בעיקר בשל המתיחות הרבה בין שני הצדדים, אך מסתבר שישנן נסיבות שבהן המתיחות הופכת דווקא לחברות אמיצה: שלושה ילדים ערבים בעלי מוגבלויות התארחו בשבוע האחרון בקיבוץ כפר עציון הממוקם בגוש עציון, וביניהם לבין מדריכיהם תושבי המקום, התפתחה חברות לא שגרתית.

שלושת הילדים, תושבי רמלה ולוד, הגיעו במסגרת סדנת קיץ מיוחדת שעורכת עמותת איל"ן ל-11 ילדים בעלי מוגבלויות שונות. השנה התארחו הילדים בית ספר שדה בכפר עציון, שם פגשו בבני הנוער שליוו אותם במשך השבוע. כך, למשל, קיימו המדריכים הצעירים פעילויות שונות עם הילדים הערבים ויצאו לטיולי שטח ולימי כיף בבריכות ביישובים הסמוכים, והמתנחלים הצעירים מצאו עצמם מלווים יד ביד עם ילדי ערביי-ישראל בלב הגדה המערבית.

"בהתחלה זה היה עבורנו קצת שונה ומוזר", סיפרה הילה רוזנטל בת ה-17 מכפר עציון. "ערבים זה לא אנשים שאנחנו רגילים להתערבב איתם אלא דווקא לפחד מהם, אבל פתאום, ביחד עם הילדים, הבנו שאנחנו צריכים לעשות חסד עם כל מי שזקוק לעזרה". רוזנטל הוסיפה כי "זה היה פשוט כיף להיות עם הילדים ושמחנו לעזור לכל אחד, בלי קשר למוצאו. תוך שניות זה הפך להיות הכי טבעי בעולם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בהתחלה זה היה עבורנו קצת שונה ומוזר"./מערכת וואלה!, צילום מסך

אחת הילדות שהשתתפו בסדנת הקיץ הייתה נור אלעיסאווי בת תשע מרמלה, הסובלת מבעיה נוירולוגית. אמה, מנאל, מספרת שכלל לא התבלטה בשאלה האם לשלוח את בתה לקיבוץ השוכן בגוש עציון. "איני מבדילה בין מתנחל, ערבי או יהודי, כולנו בני אדם. הרגשתי הכי בטוחה לשלוח את הילדה שלי לשם כי ידעתי שהם שומרים על הילדים ואוהבים אותם". על המתיחות השוררת בין הצדדים, סיכמה האם כי "הנושא הפוליטי בכלל לא עלה, ובכלל, לא צריך להכניס כל דבר להקשר פוליטי. בכל מקום יש טובים ורעים. הילדה חזרה שמחה ומאושרת וכמוה גם אנחנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסתבר שאפשר גם ככה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, שיבח את פעילותם של בני הנוער. "תושבי גוש עציון שמחים לארח את ילדי קייטנת אילן", הוא אמר, והוסיף כי "הציבור שם לו למטרה את העשייה החברתית ואהבת האדם ללא אבחנה בין יהודי למי שאינו יהודי. אנו מקבלים את ילדי הקייטנה באהבה ומצפים להם מידי שנה".

לקריאה נוספת
ח"כ לשעבר חנן פורת הובא למנוחות בכפר עציון
בין העיירה בית אומר להתנחלות כפר עציון
חשד: 13 מתנחלים תקפו ילד פלסטיני ליד רמת מגרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully