וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המודיעין האלג'יראי חשף את מקום מסתורו של קדאפי"

ניר יהב

28.7.2012 / 5:10

אתר ההדלפות ויקיליקס חושף את האינטרס האלג'יראי מאחורי המהלך, שנבע מהחשש ששליט לוב יכרות ברית עם אל-קאעדה. בטרם חוסל, ביקש קדאפי מקלט באלג'יריה - ונדחה בידי הנשיא

המודיעין האלג'יראי הוא זה שחשף את מקום המסתור של שליט לוב לשעבר, מועמר קדאפי, והוא זה שהעביר את המידע למודיעין הבריטי – כך חושף (שישי) אתר ההדלפות ויקיליקס. מאיגרת ששלחו דיפלומטים אמריקאים בלוב, ואשר הודלפה לאתר ויקיליקס, עולה כי לאלג'יריה היה אינטרס לחסל את קדאפי "וזאת כדי למנוע ממנו אפשרות לכרות ברית עם ארגון אל-קאעדה".

האיגרת חושפת עוד כי קדאפי ניסה כמה וכמה פעמים לקבל מקלט מדיני באלג'יריה לפני שנעצר וחוסל בעיר סירת באוקטובר 2011. על פי האיגרת, קדאפי שוחח פעמים רבות עם גורמים בכירים באלג'יריה וביקש מהם לקבל מקלט בארצם, אולם נשיא אלג'יריה בותפליקה סרב לכך בתוקף. לפי האיגרת, קדאפי ביקש להגיע ללוב לאחר שבניו ורעייתו הגיעו למדינה.

"בכירים חוסלו כי ידעו שאמו של קדאפי יהודיה"

עד היום שוהים רעייתו ושניים מבניו של קדאפי במקום סודי באלג'יריה. לפני כשבוע וחצי העניק עוזרו הוותיק של קדאפי, נורי מסמארי, ראיון נרחב לעיתון "אל-חיאת", שבו סיפר על חייו בצל השליט הלובי המנוח. בין היתר הודה כי אמו של קדאפי הייתה יהודיה ואף הוסיף כי השליט הלובי לשעבר הורה לחסל בשנות השמונים שלושה בכירים בארצו, שהחזיקו מסמכים המוכיחים לכאורה כי אמו הייתה יהודיה.

מסמארי גילה עוד כי קדאפי נטל כדורי הרגעה "כדי להרגיש אמיץ וחזק", וכי בשעות כעס היה נוהג "להשליך מסמכים על הרצפה ולאלץ את עוזריו לאסוף אותם". פעם אחת, סיפר, קדאפי כעס עליו כל-כך ושלח אותו למעצר. "אף אחד לא יכול היה לפגוש אותו במצב כזה", העיד. פרט נוסף שגילה הוא שקדאפי "שנא את הקמטים בפניו, והזריק לעצמו בוטוקס כדרך קבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully