וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחץ במשטרה על ניצב שחם: "תפרוש בימים הקרובים"

27.7.2012 / 9:02

בעקבות החשדות שהועלו נגד מפקד מחוז ירושלים במשטרה, הועברו לניצב ניסו שחם מסרים לפיהם עליו להתפטר מתפקידו ומהמשטרה "כדי להסיר את העננה". במח"ש צופים מתלוננות נוספות

צילום: גדעון צנטנר; עריכ: אמיר קוטיגרו

קצינים בכירים במטה הארצי של המשטרה הביעו אמש (חמישי) את דעתם, לפיה על ניצב ניסו שחם, אשר נחשד בעבירות מין נגד שוטרות שעבדו תחתיו, לפרוש מתפקידו ומהמשטרה בימים הקרובים, "על מנת להסיר את העננה הרובצת כעת מעל משטרת ישראל". מסרים ברוח זו הועברו ביממה האחרונה לשחם.

בין המועמדים להחליפו אם יפרוש, ניצב מני יצחקי, אשר מונה רק בשבוע שעבר לראש יחידת להב 433, וניצב יוסי פריינטה, מפקד מחוז הדרום, אשר היה בעברו מפקד מרחב במחוז ירושלים וזוכה להערכה רבה במשטרה וגם מצד השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', אשר פריינטה שימש כמזכיר המשטרתי שלו.

גורמים במחלקה לחקירות שוטרים סיפרו כי שתי המתלוננות נגד ניצב שחם בפרשה הן קצינה בלשכת מחוז ירושלים ושוטרת במרחב ציון. הגורמים ציינו כי המתלוננות לא הגיעו להתלונן במח"ש, אלא חוקרי המחלקה הגיעו אליהן לאחר שהתלונה הוגשה על ידי קצין משטרה אחר. לדבריהם, הם מצפים שיגיעו מתלוננות נוספות נגד שחם.

במהדורות הטלוויזיה דיווחו על פרטים נוספים שעלו במהלך החקירה. באחד הדיווחים נמסר כי ישנן שלוש מתלוננות בסך הכל: המתלוננת הראשונה, ש', טענה לפי הדיווח כי מפקד המחוז חיבק אותה ואף ניסה לנשקה במהלך שיחת חתך שערך לה לפני כשנתיים. המתלוננת השנייה, ד', טענה למגע מיני כפוי עם שחם במקרה שאירע לפני כחצי שנה. עוד מתלוננת מסרה לחוקריה, כך לפי הדיווח, כי היו בינה ובין שחם יחסי מין מלאים בהסכמה.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם, שנמצא בחופה בחשד שקיים יחסים עם שוטרות שעבדו תחתיו. עומר מירון
ניצב שחם בביתו, הבוקר/עומר מירון

אתמול בבוקר פורסם כי ניצב שחם יצא לחופשה בעקבות חקירה שמתנהלת נגדו. מאוחר יותר הותר לפרסום כי הוא הוא חשוד בעבירות של מעשה מגונה, בעילה אסורה בהסכמה והטרדה מינית בשוטרות, שהיו תחת פיקודו. שחם נחקר שלשום באזהרה במחלקה לחקירות שוטרים, בתום חקירה סמויה שנערכה לאחרונה במחלקה.

במסגרת אותה חקירה, נחקר באזהרה גם מפקד מרחב ציון, תת-ניצב ניסים אדרי, בחשד שקיבל דיווחים בנוגע להתנהגותו של שחם, ונמנע מלדווח על כך. בסיום החקירה שוחררו השניים ונאסר עליהם ליצור קשר עם המעורבים בפרשה. המחלקה לחקירות שוטרים מסרה כי "בשלב זה, החקירה בעיצומה ומעבר לכך לא ניתן להוסיף פרטים".

עורך הדין ציון אמיר, המייצג את תת-ניצב אדרי מסר כי "מובן מאליו שתנ"צ אדרי מסר את כל שידוע לו והשיב לשאלות שהפנו כלפיו במהלך החקירה. תנ"צ אדרי נהג על פי דין וכפי שהוא סבר שמצופה ממנו. בשל קיומה של החקירה איננו מוסרים מעבר לכך פרטים, אך חשוב להדגיש כי הוא לא חשוד בעבירה כלשהי, זולת הטענה לפיה הובא לידיעתו החשד שמפקד המחוז הטריד מינית. אך טבעי הוא שבכיר יצא לחופשה בת מספר ימים כאשר מתנהלת חקירה. כדי לאפשר מיצוי החקירה תנ"צ אדרי ישהה בחופשה עד להשלמתה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

המפכ"ל: "מביע אמון מלא בקציני המחוז"

בעקבות האירועים, נפגש אתמול מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, עם מפקדי המחוז הבכירים. בתום הפגישה, שהתקיימה במטה מחוז ירושלים, הבהיר דנינו כי הוא "מביע אמון מלא בשוטרי וקציני המחוז, המבצעים עבודתם נאמנה".

בהודעה מטעם המשטרה, נמסר כי המפכ"ל הנחה את המפקדים להמשיך בשגרת עבודתם, אל מול האתגרים המבצעיים המורכבים הצפויים בתקופה הקרובה, ובהם חודש הרמדאן, מצעד הגאווה ואירועים רבים ורגישים נוספים אשר מתמודדים עמם שוטרי וקציני המחוז. עוד הנחה המפכ"ל את המפקדים לפעול בשיתוף פעולה מלא עם ממלא מקום מפקד המחוז, ניצב מני יצחקי. בשיחה עמד המפכ"ל על החשיבות והצורך למצות את חקירת המחלקה לחקירות שוטרים בהקדם.

(עדכון ראשון: 19:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully