וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבסורד: דו"ח שבועי ל"חברים לחיים" בימי אימוץ בגן מאיר בת"א

נדב גל

26.7.2012 / 11:34

מדי יום שישי ניצבים מתנדבי "חברים לחיים" בפתחו של גן מאיר ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב על מנת למסור כלבים לאימוץ. מדי יום שישי מגיע גם פקח עירוני, כדי לתת להם קנס

עמותת "חברים לחיים" היא עמותה ללא מטרת רווח שמטרתה היחידה היא להציל כלבים מכל הגזעים והגילאים ונסמכת על תרומות ומתנדבים. המתנדבים מוציאים מהסגרים וממכלאות כלבים המיועדים להמתה, אוספים כלבים נטושים ומטפלים בהן במסירות. מדי יום שישי, זה שבע שנים, הם נמצאים בפתחו של גן מאיר ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב עם כלביהם כדי למצוא להם בתים חמים. מתנדבי הכלבייה דואגים לתת לכלבים מקסימום תנאים אם מבחינת תחזוק הכלבייה, מזון, טיפול רפואי, הוצאת הכלבים לטיולים ועוד.

הפקחים מקפידים להגיע מדי שבוע ו"להעניק" דו"ח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יום אימוץ של "חברים לחיים" ביום שישי בגן מאיר בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחרונה, למרבה האבסורד וחוסר ההיגיון, החלו פקחים עיריית תל אביב לתת לעמותה דוחות על סמך הטענה שחברותיהן "חוסמות את המדרכה". "אנחנו פה מעל שבע שנים, ורק בשנה האחרונה החלו להגיע פקחים ולתת לנו דוחות", מספרת טלי, אחת ממתנדבות העמותה, "בחודשים האחרונים הם מקפידים להגיע מדי שבוע. זה התחיל מקנסות על סך 475 שקל, וכשראו שאנו לא מתפנות, חיפשו בדו"ח הקנס את הסעיף עם הקנס הכי גבוה, וכיום הקנס עומד על 730 שקל מדי שבוע".

מתאהבים בכלבים במקום, ומאמצים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קנס על סך 730 שקל מדי שבוע. פקח עירוני מבצע את עבודתו בגן מאיר, תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ניסינו לקבל מהווטרינר העירוני אישור שהייה במקום הקבוע שלנו, אבל הוא לא הסכים. לטענתו, בעלי החיים נמסרים ב'תנאים לא נאותים'". לדברי טלי, במכלאות אותם כלבים זרוקים בכלובים ואילו בגן מאיר הם באוויר הפתוח (קשורים כמובן). "חשוב לציין שכל הכלבים המועמדים לאימוץ", היא מוסיפה, "היו מועדים להרדמה לפני שלקחנו, חיסנו וסירסנו אותם. אנו מצליחות למסור בתל אביב כעשרה כלבים בכל יום שישי, וזה הישג חסר תקדים". היתרון הגדול הוא החשיפה הגדולה לציבור. גן מאיר הוא מקום מאוד מרכזי בתל אביב, ואנשים שאפילו לא חשבו על לקחת כלב או חתול הביתה, הרבה פעמים פשוט מתאהבים בהם במקום, ומאמצים.

טלי מבקשת להבהיר שבעמותה לא מוכרים בעלי חיים, וכשאנשים באים לאמץ, הם משלמים רק על החיסונים והסירוס או העיקור (על מנת להקטין את הילודה הלא מבוקרת, בעקבותיה ננטשים אלפי כלבים בשנה). כמו כן, העמותה מעודדת אנשים לנסות לאמץ את הכלבים ללא תשלום למשך שבוע כדי לראות אם הם מסתדרים. אם לא, ניתן להחזירם. "אנחנו רק רוצים לחזור למצב שלפני השנה האחרונה", אומרת טלי, "כדי שנוכל להמשיך למסור כלבים לאימוץ, כפי שעשינו במשך שש שנים".

בעלי החיים נמסרים ב"תנאים לא נאותים"?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בכל יום שישי נמסרים לאימוץ עשרה כלבים, מספר חסר תקדים. יום אימוץ של "חברים לחיים" ביום שישי בגן מאיר בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

תגובת עיריית תל אביב-יפו: "עיריית תל אביב יפו פתוחה לכל יוזמה חברתית. בעבר פנתה העירייה לעמותה והציעה לחבריה להצטרף לימי האימוץ העירוניים, אך נענתה בשלילה.
חשוב להבין שאימוץ כלב הינו הליך בעל משמעות רבה, הדורש טיפול נכון והכנה של הבעלים. לצערנו, כבר היו בעבר מקרים של כלבים שאומצו בלהט הרגע, ומהר מאוד מצאו עצמם נטושים ברחוב. זוהי חוויה טראומטית עבור בעל החיים. לכן, עמדת העירייה וכל הגורמים המקצועיים העוסקים בנושא, כולל עמותות ותיקות ומוערכות הפועלות בעיר, היא לא לאפשר אימוץ 'על הדרך' ברחוב, שכן מדובר בתנאים שהם פוגעניים הן כלפי בעלי החיים, הן כלפי המאמצים והן כלפי הליך האימוץ כולו.

יצויין שהעירייה יצרה קשר פעם נוספת עם העמותה על מנת להביא את הנושא לידי פתרון, מתוך דאגה לטובת הכלבים ולטובת כל הצדדים המעורבים. בעקבות הפנייה נקבעה פגישה עם נציגי העמותה לאמצע אוגוסט במשרדו של סגן ראש העירייה אסף זמיר".

רוצים לאמץ או לסייע לעמותת "חברים לחיים"?

8.	שון 3.5.2012. דייב שחר
בואו לאמץ חבר לחיים/דייב שחר

ימי אימוץ והתנדבות:
שבת: 10:00-15:00
ימים א'-ה': 8:00-17:00 בתיאום מראש
ימי שישי: בגן מאיר בתל אביב.

כתובת: קיבוץ גליל ים. הקיבוץ נמצא בתוך הרצליה, הכניסה מרחוב הרב קוק בהרצליה (נוסעים ישר עם הכביש, עולים על שביל עפר וכעבור 200 מטר מצד שמאל נמצאת הכלבייה.

טלפונים לאימוץ, תרומות והתנדבות:
גלילה: 052-8808021
תעוז: 050-3080807
פלורנס: 054-7236492
קארן: 054-4725516

חלק מפעילות ההתנדבות בעמותה מתבצע בכלבייה בימי שבת בהם יש ימי אימוץ. המתנדבים מוזמנים להוציא את הכלבים לטיולים בפרדסים, המדשאות הירוקות וחוות הסוסים הצמודים לכלבייה, דבר המהווה הנאה וחוויה משפחתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully