וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור באזרחות

דרור אידר

26.7.2012 / 9:48

הפור נפל. מפקח מקצוע האזרחות במשרד החינוך, אדר כהן, מינוי פוליטי של יולי תמיר ובן חסותו של מכון השמאל הישראלי לדמוקרטיה, הולך הביתה. שורת כשלים מקצועיים ותלונות מומחים הביאו את נציבות שירות המדינה לחקור בנושא. מסקנתה כי "נוכח הדברים... יש לבחון את המשך התאמתו המקצועית של העובד להמשיך ולהחזיק בתפקידו הנוכחי, ולפעול בעניינו בהתאם לכלים הניהוליים העומדים לרשות המשרד, זאת לאור הליקויים המקצועיים המשמעותיים שהתגלו בתפקודו בתהליך הוצאת הספר כאמור". במילים אחרות, ועדת המשמעת אומרת שהמפמ"ר הנוכחי צריך לסיים את תפקידו לאחר שכשל בסידרת "ליקויים מקצועיים משמעותיים".

אדר כהן אישר ספר מגמתי ("יוצאים לדרך אזרחית") רווי טעויות היסטוריות ותיאורטיות, שילדינו אמורים ללמוד ממנו. ראש ועדת המקצוע, פרופ' אשר כהן, הציג בוועדת החינוך שורת טעויות שהוערו לכותבים, ולמרות שנענה במכתב שהטעויות תוקנו, הן נותרו על כנן בספר.

לבד מהטעויות המקצועיות, הספר מציג את היותה של ישראל "יהודית ודמוקרטית" כסתירה מהותית ומעלה את הרושם שחוק השבות הוא דוגמה לסתירה. הספר מלמד שערביי ישראל תומכים בפתרון "שתי מדינות לשני עמים" ואינו מזכיר במילה את מסמכי החזון שלהם, התובעים לבטל את ישראל כמדינת העם היהודי ולהופכה למדינת "כל אזרחיה" ולמעשה למדינה דו-לאומית. הנחת היסוד החוזרת בספר היא שהיהדות היא במקורה דת ולא לאום, תפיסה שמאלית רדיקלית ידועה (ראו, למשל, שטויותיו של זנד בספרו "מתי ואיך הומצא העם היהודי"), הזהה, אגב, עם תפיסת האמנה הפלסטינית ביחס ליהודים.

מגיניו של כהן יוצאים כעת ללמד עליו זכות

נוסף על כך, אדר כהן פירסם למורי האזרחות עשרות הודעות לא נכונות בעניין אישור הספרים ופרסומם, ניסה לחפות על מחדליו ונלחם בספר המקצועי היחיד שכן אושר על ידי משרד החינוך, של פרופ' אברהם דיסקין "משטר ופוליטיקה בישראל".

כעת יוצאים מגיניו של כהן ללמד עליו זכות. וכיצד לא ילמדו זכות אם הוא שוקד במרץ על אינדוקטרינציה שמאלית גם במחיר טעויות עובדתיות? יו"ר ועדת המקצוע הקודם פרופ' ידידיה שטרן פירסם שלשום מאמר משעשע בזכות כהן, שבו מיחזר את הניו-ספיק הידוע של השמאל הישראלי, מה אתם יודעים, אדר כהן הוא מינוי מקצועי לעילא, וידידיה שטרן עצמו "הודח" מראשות הוועדה (האמת היא ששטרן מונה במחטף של יולי תמיר לפני הבחירות ולמרות זאת שימש תחת שר החינוך הנוכחי עד שתקופת כהונתו הסתיימה ומעבר לה), וכל הסיפור פה הוא ניסיון "לרוקן את מקצוע האזרחות מתוכן", ובכלל אין תקומה למקצוע האזרחות אם אנשי המכון הישראלי לדמוקרטיה והקרמניצרים למיניהם לא יקבעו בעבורנו מה נכון ומה לחשוב, והדמוקרטיה, אוי, הדמוקרטיה על הקרשים. אם כדבריו, כיצד זה מנכ"ל משרד החינוך הקודם שמשון שושני, לא בדיוק איש ימין, לא הסכים לחתום לכהן על קביעות? האם הוא ראה כבר אז מה שנציבות המדינה ראתה עכשיו?

אנחנו הרי מכירים את השיח השקרי שנכפה עלינו בחסות משרד האמת של התקשורת והשמאל הישראלי: מינוי פוליטי מצד שמאל - גם אם מדובר במחטף - הוא מינוי "מקצועי", ולעומתו מינוי מקצועי של אדם בעל השקפת עולם שמרנית הוא מינוי "פוליטי" ה"מסכן את הדמוקרטיה". וגם: סיום תפקיד של איש שמאל במשרד ממשלתי הוא "הדחה", ולעומתו הדחה של שמרן היא "אי התאמה" או "סיום תפקיד". בכל מקרה לא נשמעו תלונות בתקשורת ביחס להדחה המכוערת של מפמ"רית אזרחות הקודמת אסתי ברנד, שלמרות השבחים שזכתה להם על מקצועיותה ועל יושרה, הועפה מתפקידה בידי ענת זוהר, מינוי של יולי תמיר, בשל חטא מגוריה ביישוב קדומים. אדר כהן הובא לחתור תחתיה עוד בזמן כהונתה.

אגב, מקריאת פרוטוקול ועדת החינוך, שקיימה דיון בנושא באמצע אפריל השנה, עולה כי התומך הקולני ביותר של אדר כהן והספר השגוי שאישר היה... מוחמד ברכה. אה, גם ידידיה שטרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully