וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקת דומיה למען הערכים האולימפיים

26.7.2012 / 9:41

טקס פתיחת המשחקים האולימפיים שייערך מחר יתקיים 40 שנה לאחר ש-11 ספורטאים שבאו להשתתף בתחרויות נרצחו בדם קר על ידי מחבלים בגלל לאומיותם.

בפברואר 2010 הודיע נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, ז'ק רוג, בעיניים דומעות לעולם, שגולש המזחלות הגאורגי נודאר קומאריטשווילי נהרג בתאונה במהלך אימון, שעות ספורות לפני טקס הפתיחה של אולימפיאדת החורף 2010. בהנחיית רוג ונושאי תפקידים אחרים בוועד האולימפי הבינלאומי, כיבד הקהל בטקס הפתיחה את זכרו של קומאריטשווילי בדקת דומייה.

לאור זאת תמוה עוד יותר סירובו המוחלט של רוג לקיים דקת דומייה לזכר 11 הספורטאים הישראלים שנרצחו במהלך המשחקים האולימפיים, שהתקיימו במינכן ב-1972. כשנשאל רוג על סירובו, הוא השיב לא אחת שדקת דומייה אינה חלק מפרוטוקול טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים. אנקי שפיצר, אלמנתו של אנדרי, שהיה אחד הנרצחים לפני 40 שנה, השיבה לרוג באומרה: "גם שובו של בעלי הביתה בארון לא נכלל בפרוטוקול".

הישראלים הם עדיין מטרה לטרור

יתרה מזאת, תשובתו של רוג גם אינה נכונה עובדתית או היסטורית. כבר היו טקסי פתיחה של משחקים אולימפיים שהתקיימו בהם דקות דומייה. מעולם לא ניתנה תשובה הולמת לבקשתן של המשפחות, שהועלתה כבר לפני שנים ואשר למרבה הצער לא זכתה להתייחסות, לקיים טקס זיכרון רשמי במהלך המשחקים האולימפיים של משפחת האומות.

בחודשים האחרונים גבר הלחץ המוסרי מצד מדינות רבות בעולם על הוועד האולימפי הבינלאומי לשוב ולשקול את עמדתו. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הצטרף לבקשותיהם של ראש ממשלת אוסטרליה ואחרים, ולהצעות לדיון בבתי המחוקקים בבריטניה, בארה"ב, בקנדה, באוסטרליה, באיטליה ובמקומות אחרים.

מתקפת הטרור, שגבתה את חייהם של 11 ספורטאים ישראלים, היתה הרגע האפל ביותר בהיסטוריה של המשחקים האולימפיים. 11 הספורטאים האלה היו חלק מהמשפחה האולימפית. הם לא היו תיירים מזדמנים, הם השתתפו בתחרויות שהתקיימו בחסותו ובהגנתו המלאה של הוועד האולימפי הבינלאומי. הם נלקחו כבני ערובה ונטבחו בכפר האולימפי מול עיני העולם כולו. הם ראויים להעלאת זכרם מול עיני הקהילה הבינלאומית הרחבה לנוכח משפחת העמים כולה.

בשבוע שעבר קיבלנו תזכורת לכך שישראלים הם עדיין מטרה לטרור בכל קצווי העולם - חמישה תיירים ישראלים צעירים נרצחו בפיגוע התאבדות בבולגריה. הדבר גרם לסוכנות הביון הבריטית (MI5) ולסקוטלנד יארד לבחון מחדש את הערכותיהם לגבי האיומים על המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בלונדון. לדידם של המחבלים האלה, אין זה משנה אם הישראלים הם תיירים או ספורטאים, גברים או נשים, צעירים או מבוגרים; בעיניהם הם תמיד מטרה לגיטימית לרצח.

סיסמת המשחקים האולימפיים בלונדון היא "להעניק השראה לדור". כדי להעניק השראה אמיתית לדור הנוכחי עלינו להבטיח לו עתיד טוב יותר, ובה בעת להוריש לו תזכורת מהעבר. אני מצטרף למשפחות האנשים שנרצחו לפני 40 שנה ופונה פנייה אחרונה לוועד האולימפי הבינלאומי ומבקשו מעומק ליבי לשוב ולבחון את החלטתו, לא למען ישראל אלא למען היסודות המוסריים והאתיים שהוועד האולימפי ניצב עליהם בגאווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully