וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: מתנחלים החשודים בהצתת מסגד שוחררו ממעצר

יהושע בריינר

24.7.2012 / 11:35

שני הנערים חשודים כי הציתו מסגד בכפר ג'בע לפני כחודש במסגרת פעולת "תג מחיר". מאז החלה תופעת הצתת מסגדים, לא הצליחו הרשויות להגיש ולו כתב אישום אחד בנושא

מפלה נוספת למשטרה במאבק נגד תופעת "תג מחיר": בית משפט השלום בירושלים שיחרר היום (שלישי) למעצר בית את שני החשודים המרכזיים בהצתת המסגד בכפר ג'בע לפני כחודש, במחאה על פינוי שכונת האולפנה בבית אל. שני החשודים, קטינים מהמאחזים רמת מגרון וחוות גלעד, נעצרו בשבוע שעבר, אולם היום שוחררו בהסכמת המשטרה בתנאים מגבילים, עד יום חמישי הבא. מאז החלה תופעת הצתת מסגדים, לא הצליחו המשטרה והפרקליטות להגיש ולו כתב אישום אחד נגד פעילי ימין בנושא.

מסגד ליד רמאללה הוצת - כתובות רוססו על קירותיו. רויטרס
הכתובת שרוססה סמוך למסגד שהוצת בכפר ג'בע/רויטרס

בימין הביעו סיפוק רב מההחלטה לשחרר את החשודים, שני קטינים בני 15 ו-17, שעיקר פעילותם מתבצעת במאחזים הבלתי חוקיים ואינם מוכרים כפעילים בולטים. עם שחרורם, שבה הטענה כי מי שבפועל מבצעים את מעשי ההצתה אינם פעילי ימין, וכי מטרת התופעה היא להשחיר את פניהם של המתנחלים. כזכור, לצד המסגד המוצת רוססו כתובות בהם נכתב "תג מחיר גבעת האולפנה".

"עוד פרשה עגומה ירדה לטמיון"

עו"ד עדי קידר, שהיה מבין מייצגי החשודים מטעם עמותת "חננו", אמר בתגובה כי "עוד פרשה עגומה של הצתת מסגד, מבית היוצר של ימ"ר ש"י, ירדה לטמיון. אנו מאוד מקווים כי משטרת ישראל תסיק את המסקנות ולא תמהר בעתיד לעצור חשודים, בעיקר קטינים, שמעורבותם בפרשה מוטלת בספק".

פעיל הימין ועורך הדין איתמר בן גביר, שייצג את החשודים בהארכת המעצר הקודמת, אמר: "לצערי מדובר במדיניות קבועה של משטרת ישראל בכלל, ומשטרת מחוז ש"י בפרט, כאשר עוצרים חשודים, יוצאים לתקשורת בקול רעש גדול ומספרים שיש להם ראיות חזקות. ואז, כריטואל קבוע, הכל נופל כמגדל קלפים. שוב מסתבר ששוב המשטרה עצרה את החשודים הלא נכונים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully