וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: ניסו להימלט מהלהבות, וקפצו אל מותם

23.7.2012 / 19:03

טרגדיה בקטלוניה - שריפת ענק שפרצה באזור העיר ג'ירונה, גרמה למותם של ארבעה אנשים. בולטת במיוחד הטרגדיה המצמררת של משפחה אחת שנמלטה מן הלהבות, ונותרה ללא ברירה אחרת

צילום:רויטרס ; עריכה: אמיר קוטיגרו ; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צילום:רויטרס ; עריכה: אמיר קוטיגרו ; קריינות: אביב אברמוביץ')

שריפה בעיר ג'ירונה שבספרד. יולי 2012. רויטרס
"אנחנו מפעילים כל מה שניתן, את כל המשאבים האפשריים"/רויטרס

לפחות ארבעה בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו בשריפות ענק שמשתוללות מאתמול (ראשון) באזור העיר ג'ירונה שבגבול צרפת, לא הרחק מרצועת החוף ויעד התיירות הפופולארי ביותר בספרד - קוסטה בראווה. תנאי מזג האוויר והרוחות העזות הקשו על מאמצי הכיבוי, בהם לקחו חלק גם כוחות גדולים מהמדינה השכנה מצפון.

הסיפור המצמרר ביותר מגיע מהעיירה הקטנה והציורית פורטבואו, שם התלקחה האש סמוך לכביש הראשי, לא הרחק מחוף הים. חמישה בני משפחה אחת, תיירים צרפתים שהיו בדרכם בחזרה לארצם, נאלצו לקפוץ מצוק בניסיון להימלט מהאש. אבי המשפחה, כבן שישים, מת במקום כשפגע בסלע, ובתו בת ה-15 טבעה למוות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שריפה בעיר ג'ירונה שבספרד. יולי 2012. רויטרס
"50 אלף תושבים כבר הונחו להישאר בינתיים בבתיהם"/רויטרס

שר הפנים בממשלת קטלוניה, פיליפ פויג, אמר לאחר פרוץ השריפה: "אנו עובדים עם תותחי מים מצרפת, כבאיות מצרפת. יחידת ההצלה מכוחות הביטחון שלנו גם הצטרפה. אנחנו מפעילים כל מה שניתן, את כל המשאבים האפשריים". עד כה כילתה האש למעלה מתשעים אלף דונמים של חורש טבעי, בספרד מקווים כי הלהבות לא יתפשטו, אך 50 אלף תושבים כבר הונחו להישאר בינתיים בבתיהם.

כוחות הכיבוי וההצלה נאלצו לפנות מבתיהם כאלף ו-500 תושבים, מחשש שייקלעו אף הם לטווח האש. בנוסף לכך קרוב למאה וחמישים תיירים נאלצו לנטוש את מכוניותיהם ולברוח מהלהבות ברגל. אחד המפונים סיפר כי "אמרו לי שאני צריך לעזוב כי האש מתקרבת. אז יצאתי החוצה, לקחתי מה שיכולתי, והנה אנחנו כאן".

המפונים סיפרו כיצד תפסה אותם הדליקה באמצע בילוי או בדרך חזרה הביתה. מוד גרוסון, תושבת צרפת סיפרה כי "אכלתי ארוחת צהריים במסעדה, כשלפתע ראיתי את האש מגיעה ורצתי למכונית שלי". מפונה אחרת אמרה: "המשטרה אמרה שאנחנו לא יכולים להגיע לגבול, כי הוא חסום".

לקריאה נוספת
רבבות ספרדים מחו נגד הצנע; כורים נורו ונפצעו
ניו זילנד: צפו בסופת טורנדו זורעת הרס באוקלנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully