וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנהגות חתולים: מה עושים כשחתול נטוש מאמץ אתכם?

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

24.7.2012 / 10:01

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן, מומחיות החתולים של וואלה! בעלי חיים, עונות על שאלות גולשים: מה עושים כשרוצים לעזור לחתול פצוע, אבל זה עולה כסף?

אילוסטרציה. ShutterStock
לא תעזרו לחתול רחוב פצוע?/ShutterStock

במשך שבוע שוכב חתול פצוע במקלט שלנו. יצרתי קשר עם צער בע"ח ותנו לחיות לחיות, שאמרו שאין באפשרותם לבוא, גם בתשלום. לוכד גובה על לכידה 300 שקל. אני לא יכול להוציא סכום גבוה על חתול רחוב. מה לעשות?

תשובה: אין ברירה, אנשים טובים במצב הנוכחי בישראל חייבים לעזור לחיות על חשבונם. אבל אם תצטרפי לקבוצה של אוהבי החתולים בבת ים בפייסבוק, תוכלו ללחוץ על העירייה להתנהג כמו העירייה בתל אביב ולחלץ חיות במצוקה (ולבצע עיקורים וסירוסים כל השנה) על חשבון העירייה. הכל תלוי בלחץ הציבור. בינתיים אפשר להיעזר באנשים בעלי מלכודות הומניות ומיומנים בעזרה לחתולים במצוקה.

גם לעמותות יש עמודי פייסבוק, ואפשר להעלות בהם פוסטים ולקבל עזרה וייעוץ מאנשים טובים. כל מאכיל חתולים ברחוב, ובכלל כל מי שאכפת לו מחתולים ומכלבים, יהיו מוכנים תמיד עם עמודי הפייסבוק המתאימים וגם עם מספרי טלפון של לוכדים מיומנים והומניים כמו אבי קוזי המופלא למשל. בעת צרה חובתנו המוסרית לעזור לכל חיה במצוקה, אבל אפשר להתארגן מראש ולהיעזר באנשים טובים אשר גרים בסביבתכם. בהצלחה.

יש לנו שתי חתולות. אחת מהן פחדנית. לפני חודש אימץ את ביתנו חתול נטוש. הוא פותח ארונות, שובר כלים, מסרב לאכול מזון חתולים אלא רק את שלנו. בנוסף הוא משלשל ומלכלך את הבית. מגרשים אותו, והוא חוזר. מאז שהגיע, הפחדנית נשארת בבית רק לשתות ולאכול. איך נפטרים ממנו

חתול. ShutterStock
השתלט לי חתול על הבית. מה עושים?/ShutterStock

תשובה: ניתן להבין את מצוקתכן, אבל לא "נפטרים" מחתול במצוקה. פיתחו את לבכם, קחו אותו לווטרינר. כשיחלים מהשלשול (אולי כתוצאה ממצוקה נפשית שפכה למצוקה פיזית ומאכילת זבל), ירגיש טוב יותר ורגוע יותר, וגם החתולה. הכל תלוי בבני האדם – אם תקבלו את החתול, גם החתולות יקבלו אותו, ולהפך.

בבקשה אל תגרשו את החתול האומלל. הוא ננטש וחייב להילחם על חייו, ולכן הוא מתעקש להיכנס אליכם הביתה. הוא זקוק לחמלה, אהבה , הבנה וקבלה. עם הזמן תראו איזה קסם - הוא יירגע, יתחיל לאכול אוכל רגיל ולא ילחיץ אתכם ואת החתולה שלכם, ואז תוכלו להחליט בראש שקט אם לחפש לו בית או לאמץ אותו בעצמכם.
חשוב מאוד - בדקו אם הוא מסורס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

יש לי שני חתולים בוגרים, היוצאים לחצר, ולכל אחד יש את ארגז החול ואת כלי האוכל והמים הפרטיים שלו. בשבועות האחרונים הזכר עם שלשול ומטופל באנטיביוטיקה. לאחרונה הוא עושה צרכים על המיטה של בתי. מה יכול להיות הסיבה?

חתול פרסי מכורבל בסדין לבן. ShutterStock
החתול התחיל פתאום לשלשל על המיטה. למה?/ShutterStock

תשובה: שלשול אמור להיפסק בתוך כמה ימים לאחר קבלת הטיפול. אם זה ממשיך, חובה להתייעץ עם וטרינר כדי להגיע למצב בו הוא מפסיק לשלשל מיידית. שלשול כרוני גורם לעשיית צרכים מחוץ לארגז החול פשוט מפני שארגז החול מתלכלך מהר מאוד כאשר יש בו שלשול, וחתולים חייבים מקום נקי לעשות בו את צורכיהם.

ספקו לו כמה ארגזים, פלסטיק או קרטון הכי פשוטים, וזרקו לאחר שימוש חד פעמי. ניתן לשים עיתונים מתחת לחול ואז זה לא נדבק. זרקו את העיתונים עם החול לאחר כל עשיית צרכים. דאגו לנקות היטב את הארגזים הרגילים, והחליפו את כל החול בהם (לא להשתשמש באקונומיקה, אלא רק בסבון רגיל או "ספטל סקראב" המשמש לחיטוי והרבה מים, ולייבש בשמש.

במהלך הטיפול נהגו בחתול באהבה ובהבנה, כי דווקא כעת הוא זקוק לה.

החתולה שלי בת 8, ויוצאת החוצה. מאז שנולדו גורים לחתולה השנייה (הבת שלה), היא מגיעה לאכול ולשתות וישר יוצאת, לפעמים בלי לחזור זמן רב. כשהיא חוזרת וסוגרים את הדלת והחלונות, היא צועקת כל היום כדי לצאת. זה בגלל הגורים והקנאה? מה לעשות?

אילוסטרציה. ShutterStock
רוצה לצאת כל זמן. יכול להיות שהיא מקנאה בחתולה עם הגורים?/ShutterStock

תשובה: יש לעקר ולסרס מיידית את שתי החתולות, וכל גור או גורה בגיל 5 חודשים - אין די בתים לכל הגורים שנולדים. חשוב מאוד למצוא להם בתים אוהבים שידאגו לעקר או לסרס אותם. החתולה שלך יוצאת החוצה כי ודאי שוב מיוחמת, או שקשה לה עם החתולה השנייה עם הגורים, כי היא מרגישה מאוימת. זה בלגן שלם ללא כל צורך. דאגי לעקר ולסרס את כולם, והכל יחזור למקומו בשלום.

הגיעה אלינו חתולה לבנה יפה בהריון, המייללת ללא הפסק, ונראה כי צריכה ללדת אוטוטו. נתנו לה טונה וחלב. אין לי מושג מה לעשות איתה ועם הגורים. האמת שאני בכלל לא אוהבת חתולים ומפחדת מהם פחד מוות. מה עושים?

אילוסטרציה. ShutterStock
אני בכלל לא אוהבת חתולים. מה עושים?/ShutterStock

תשובה: ראשית, קחי אותה לעיקור - גם בהריון. בקשי עזרה בהובלת החתולה לווטרינר סמוך לצורך עיקור. יש הרבה מאוד וטרינרים ויש עכשיו מבצע עד סוף אוגוסט – של עיקור במחיר של 120 שקל בלבד. את יכולה להיכנס גם לעמוד הפייסבוק של "החתול - החיה הלאומית של ישראל", וכתבי שם את בקשתך לעזרה דחופה.

החתולה זקוקה למזון חתולים ולמים טריים ונקיים. היא במצוקה ואת אדם מקסים, בבקשה עזרי לה. זהו אתגר שאת יכולה לעמוד בו, ותקבלי ממנו סיפוק אדיר כי את מצילה חיים.

  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully