וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרפאה: למה הכלב שלי כל הזמן מלקק את הרגליים?

ד"ר אייל נחמיאס

23.7.2012 / 10:09

ד"ר אייל נחמיאס, הווטרינר של וואלה! בעלי חיים, עונה על שאלות גולשים: איך יודעים אם לכלבה יש בעיות שמיעה? מה האופציות של מי שמצא כלב ברחוב, ולא יכול לאמצו?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מישהו קרא לי?/מערכת וואלה, צילום מסך

יש לי דוברמנית בת שש. כשאני קוראת לה מרחוק, היא לא באה, ואמרו לי שרוב הסיכויים שהיא לא שומעת טוב באחת האוזניים. יש פתרון?

תשובה: היעדר שמיעה בגיל צעיר יחסית עלול להיות כתוצאה ממספר גורמים. ראשית יש לבדוק את הכלבה בדיקה גופנית רגילה ולוודא במיוחד מה המצב האוזניים: האם יש הפרשות? האם יש ריח רע מתעלות האוזן? האם היא סובלת מניעור אוזניים או מגירוד ומהטייה של הראש? אלה עלולים להעיד על דלקת אוזניים. לעתים אף תהיה מלווה בחסימה חלקית או מלאה של תעלות האוזן, מצב שבהחלט עלול לפגוע בשמיעה.

לעתים יש מצב הורמונלי שעלול לפגוע בתפקוד מערכת השמיעה - בעיה נפוצה היא היפו תירואיד - תת פעילות של בלוטת התריס. כאן יש לבדוק בדיקת דם כללית, ובמיוחד את תפקודי הבלוטה.

קיימות אפשרויות אחרות, נדירות יותר, של בעיות עצביות שונות המשפיעות גם על איבר השמיעה, חוסרים תזונתיים מסוימים ועוד. יש לבצע בדיקת אוזנים ובדיקת דם כדי לאבחן באופן בסיסי את המצב. לעתים רבות הטיפול פשוט, אך חשובה אבחנה מדויקת.

יש לי שייצו בן עשרה חודשים, ומגיל קטן הוא לא מפסיק ללקק את רגליו ומשאיר טביעות רגליים בכל הבית. האם יש פתרון שיפסיק זאת?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
שמישהו יפסיק אותי, נראה אותו/מערכת וואלה, צילום מסך

תשובה: ליקוק של כפות הרגליים בלבד עשוי להעיד על דלקת או על לחות מוגברת במקום זה. כפות הרגליים של הכלב מכילות בלוטות זיעה שלא מצויות כלל בחלקים אחרים של הגוף. יתכן והכלב פשוט מזיע יותר. ההזעה מלווה בהגברה של הלחות, וזו, יחד עם החום של מזג האוויר הנוכחי, עלולות לגרום לדלקות, פטרת ועוד אפשרויות.

במקרים של שיער רב שלא נקצץ באופן סדיר, מצטבר לכלוך ואפילו גופים זרים כמו זרעי צמחים, מסטיקים ועוד. כפתרון פשוט ראשוני יש לקצוץ היטב את השיער בכפות הרגליים ולפזר טאלק תינוקות פשוט או טאלק פונגינמון, המכיל גם חומר אנטי פטרייתי.
ניקיון והיגיינה חשובים מאוד למניעת בעיות ולשמירה על כפות רגליים בריאות. לעתים שינוי מזון עשוי לעזור למקרים של אלרגיה כללית או אטופיה הנפוצים בגזע הזה.

יש מצבים בהם מדובר דווקא בבעיית התנהגות הקשורה לנטייה לחרדת נטישה של הגזע הזה.

מובן שקשה לי לאבחן במדויק, ולשם כך רצוי לקחת את הכלב לבדיקה רפואית מסודרת.

עוד בוואלה!

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה

מצאתי כלבת זאב מעורבת בת כחצי שנה, נקייה ומחונכת לצרכים. אני לא יכולה לאמצה כי יש לי כלבת זאב נוספת והן לא מסתדרות בכלל. בצער בע"ח רוצים 300 שקל לחיסונים אבל אין לי כסף. יש פתרון חלופי?

אילוסטרציה. ShutterStock
אין פתרונות קסם/ShutterStock

תשובה: לצערי אין פתרונות קסם פשוטים. בצדק בעמותה מבקשים "דמי רצינות" ועזרה מסוימת, אחרת פשוט יקרסו. נסי להשתמש ברשתות החברתיות למיניהן כמו פייסבוק וכו'. למשל קבוצת אוהבי בעלי חיים, תנו לחיות לחיות, המלאכים של רקסי או הכלבים שבצל ועוד, שם אולי תוכלי למצוא משפחה אומנת או עזרה אחרת.

יש לי כלבה בת שבע עם בעיות עור. לאחרונה לא גדל לה שיער בזנב, ורואים את העצם, יש לה פצעים בגב ואדמומיות חריפה בצוואר. הפסקנו לתת לה אוכל ביתי ואני משתמשת בשמפו מיוחד לפרוותה. אפשר לרפאה כך או שעדיף טיפול וטרינרי?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הכלבה מאוד סובלת/מערכת וואלה, צילום מסך

תשובה: נשמע בהחלט שהכלבה מאוד סובלת, ולא סביר שבמצב הזה תוכלו לקבל עזרה אמיתית עבורה בצורה של טיפ כזה או אחר. חשוב להביאה בהקדם לווטרינר לצורך טיפול, לו היא זקוקה ללהפסקת הסבל. גירוד עד כדי דימום והסרת כל השיער הוא בהחלט מצב הדורש בדיקה וטיפול של איש מקצוע.

יש לי אוגרת סיבירית. היא המליטה גורים, והם כבר בני חודש. מתי אפשר למסור אותם?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מתי אפשר למסור גורים של אוגרים סיביריים?/מערכת וואלה, צילום מסך

תשובה: אני מודה כי אני פחות בקיא בטיפול באוגרים סיביריים. ניתן להיוועץ במומחים לחיות אקזוטיות ד"ר עמיר מאורר העובד בחולון, או בד"ר עדי גנץ העובד בהרצליה.

צילומים: ShutterStock

לפורום כלבים של וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully