וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: חשד לחבלה מכוונת בפיצוץ בצינור נפט

21.7.2012 / 11:49

הפיצוץ בצינור המוביל נפט מעירק אירע בעיר מידיאת שבדרום מזרח המדינה. לא היו נפגעים. ארגון המורדים הכורדי בטורקיה לקח אחריות בעבר על פיצוצים בצינור הנפט

פיצוץ אירע אתמול (שישי) בלילה בצינור הנפט כירכוכ-ג'ייהאן המוביל נפט לחוף הים התיכון בטורקיה. הרשויות בטורקיה חושדות כי חבלה מכוונת הביאה לפיצוץ אתמול בלילה בצינור הנפט מעירק, כך דיווח ערוץ הטלוויזיה הטורקי NTV. הפיצוץ הביא לקיצוץ מיידי באספקת הנפט למדינה.

צינור הנפט כירכוכ-ג'ייהאן. Burhan Ozbilici, AP
צינור הנפט כירכוכ-ג'ייהאן/AP, Burhan Ozbilici

השריפה בצינור, שאורכו 960 קילומטרים ומוביל נפט מכירכוכ שבעירק לג'ייהאן שבטורקיה, פרצה בעיר מידיאת שבדרום מזרח המדינה, מסר מושל המחוז. גורם במשרד האנרגיה הטורקי מסר לסוכנות הידיעות AP כי לא היו נפגעים בפיצוץ וכי האש כובתה במהירות. הוא הוסיף כי הרשויות החלו בתיקון התקלה באופן מיידי, אך לא ברור מתי זרם הנפט לנמל ג'ייהאן, יחודש.

ה-PKK – ארגון המורדים הכורדי בטורקיה – לקח בעבר אחריות על התקפות על צינור הנפט, שהביאו לצמצום בזרימת הנפט למשך ימים שלמים.

צינור הנפט כירכוכ-ג'ייהאן מורכב משני צינורות בקוטר של 1,170 מילימטר. הוא מעביר בסביבות חצי עד מיליון חביות נפט ביום ומסוגל להעביר עד 1.6 מיליון חביות ביום. הצינור סובל מחבלות גם בצידו העירקי, שהחלו בשנת 2003. באוקטובר 2009, פיצוץ באזור מוסול עצר את אספקת הנפט לכל אורכו של הצינור. הממשלה בעירק מתכננת בניית צינור חדש שיהווה מעקף באזורי הסכסוך המועדים לפרעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully