וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבי שרד: אל תשוויצו!

מתי שמואלוף

19.7.2012 / 14:27

לפני כמה ימים השוויתי בין מחיר ביטול הסניגוריה הציבורית (כ-10 מיליון שקלים) לבין ההוצאה על מכונית יוקרתית מסוג ב.מ.וו 528 לעשרות הבכירים בממשלת ישראל (מחיר כל מכונית כ-400 אלף שקלים). הסברתי כי ההוצאה על המכונית מנקרת העיניים נוגדת את המדיניות של הממשלה בזמן של מיתון ומשבר, וכי יש צורך בצמצום ההוצאות הציבוריות.

במקום למסות את ההון ולהגדיל את התקציבים החברתיים (בריאות, חינוך, רווחה) הפוליטיקאים מעדיפים להשקיע במכוניות השרד שלהם. זאת אף שהטרגדיה האישית של משה סילמן, שהצית את עצמו, חשפה עוד טפח בטרגדיה הכללית של מערכת הבריאות. עקב מחסור במיטות מיוחדות לכוויות בבית החולים איכילוב הועבר סילמן לשיבא, שם יחידת הכוויות היתה מלאה ולכן הושאר בטיפול נמרץ כללי.

המצב של השירותים החברתיים הגיע לשפל, אך המדינה ממשיכה להתעלם ולפעול כאילו היתה משטר מלוכני ומקבלת את ההנחה (קרוב ל-50 אחוזים), שהיא כמעט כמו שוחד מחברת ב.מ.וו.

העולם שמחוץ לישראל מציג מנהיגות אחרת, שמסתפקת במועט. קחו לדוגמה את נשיא צרפת החדש, פרנסואה הולנד, שביום הצגת הממשלה הכריז על קיצוץ של 30 אחוזים במשכורות חבריה. מדובר בצעד סמלי של ממשלה שמתמודדת עם צמצום החוב הלאומי, עם אבטלה גוברת ועם קיצוצים בהוצאה הציבורית. כך שלא מדובר בממשלה צרפתית סוציאליסטית, משום שהיא מקצצת בהוצאה הציבורית, אך נשיא צרפת דורש אותם קיצוצים גם מחבריו לשלטון.

ועוד דוגמה: חוסה מוחיקה, נשיא וראש ממשלת אורוגוואי, עדיין נוסע בחיפושית מודל 78' שנתיים (!) אחרי שנבחר לתפקיד. מוחיקה מנהיג כלכלה משגשגת במדינה, שלצד משק חופשי מעניקה חינוך חינם מגיל אפס ועד האוניברסיטה. כשפרץ גל חום באורוגוואי הנשיא מוחיקה פתח את שערי הפרלמנט לכל דורש. וכך, באופן תקדימי, הומלסים ודרי רחוב הגיעו לישון בתוך האולם הקריר שבו מתקבלות החלטות הפרלמנט. בניגוד לראש הממשלה בישראל, מוחיקה אינו מחזיק בכמה בתים. להפך: נשיא אורוגוואי מתגורר עם אשתו בחווה קטנה בפאתי מונטווידאו ותורם לצדקה 87 אחוזים משכרו (שהוא מקבל ממדינת אורוגוואי).

על הממשלה לדחות הוצאות בזבזניות, מפוארות, שמוכיחות כי רמת החיים של בכירי מדינת ישראל רחוקה מרחק שנות אור מזו של עניי העם. הכרונולוגיה של האירועים בימים האחרונים צריכה לסמן אותות אזהרה לממשלה הזחוחה: משה סילמן הצית את עצמו אחרי שנואש ממצבו הכלכלי ואל מול אטימות הרשויות; אזרח שומר חוק ממודיעין פירסם סטטוס שאינו מתכוון לבצע שירות מילואים במדינה שלא יודעת להגן על אזרחיה; אדם איים להצית את עצמו בחנות של חברת אורנג' בשל חוב שהצטבר לחברה, אך מנעו ממנו את הדבר; אם חד-הורית הציתה מעמד ניירות בסניף ביטוח לאומי באילת לאחר שקיצבתה לא נכנסה בזמן שילדיה רעבים. עכשיו הזמן להקשיב לצעקה.

האדמה רועדת. ובזמנים שכאלה אי אפשר לנסוע במכוניות מנקרות עיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully