וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ספד לרב אלישיב: "איבדנו פוסק חד וחריף"

פנחס וולף וטל שלו

18.7.2012 / 17:33

אישי ציבור רבים הביעו צער על מותו של הרב יוסף שלום אלישיב, שנפטר היום בגיל 102 בבית החולים שערי צדק בירושלים. הנשיא פרס: "הרב תרם לגשר שבין גווני העם היהודי"

קרדיט: באדיבות אתר האינטרנט החרדי "בחדרי חרדים", עריכה: מיכאל ברגמן,

"הרב אלישיב הותיר חותם עמוק על העולם החרדי ועל כלל עם ישראל" – כך ספד היום (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו לרב יוסף שלום אלישיב, שמת היום בגיל 102 בבית החולים שערי צדק בירושלים בו אושפז בחודש פברואר האחרון. מותו של אלישיב, הנחשב בציבור החרדי לגדול הדור ולמנהיג הפלג הליטאי של העדה החרדית, גרר תגובות מצד אישי ציבור ודת רבים, שהביעו צער עמוק על מותו.

"במשנתו ובלימודו התווה הרב דרך לרבים, אשר שאבו כוחם מחוכמתו ומחריפות מחשבתו", אמר ראש הממשלה זמן קצר לאחר מותו של הרב, בשל הידרדרות במצבו שנבעה מהרעה נוספת בלחץ הדם. לדברי נתניהו, "דרכו של הרב הייתה דרך של אהבת התורה ואהבת האדם, צניעות ושמירה על קדושת החיים. עם ישראל איבד היום רב גדול, פוסק חד וחריף, ואיש חכם משכמו ומעלה, שליח ציבור אשר יצג נאמנה את ערכי התורה, הידע והנתינה לאחר. אנו דואבים את הליכתו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"דרכו של הרב הייתה דרך של אהבת התורה ואהבת האדם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם נשיא המדינה, שמעון פרס, ספד לרב אלישיב, ואמר כי "הלך לעולמו מנהיג דגול, פוסק הלכה וגדול בעמו, גאון בתורה אשר הטביע חותם בעולם היהדות ותרם לגשר שבין גווני העם היהודי". לדברי פרס, הרב אלישיב היה אדם "מצניע לכת ומרחיק ראות, תלמיד חכם וירא שמיים". פרס אמר כי דמותו של הרב תיזכר "ככזו אשר גם כשגופו נחלש, רוחו ומוחו נותרו איתנים והוא המשיך להתמיד בתורה ולהעמיק בה. פסקיו אשר שזורים בחיי מדינתנו מהווים נר לרגליהם של רבים והשפעתו הרוחנית הורגשה בעם היהודי כולו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"הקים מעפר את עולם התורה לאחר שואת אירופה"

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) התייחס בכאב למותו של הרב אלישיב. "נלקח מאיתנו מנהיג הדור שכל העם נשען עליו. כולו היה תורה ויראת שמיים, ודאגה לעם ישראל כולו - ואף ליחיד - במצוקותיו", אמר גפני. לדבריו, "גדולה האבידה. מי יתן לנו תמורתו? העם היהודי בכל רחבי העולם מתאבל היום על סילוקו של מנהיג הדור".

גם יו"ר הכנסת רובי ריבלין ספד לרב אלישיב: "זהו יום קשה לעם היהודי. הלך מאיתנו היום גדול דור ומנהיג ציבור, שהקים מעפר את עולם התורה לאחר שואת אירופה והעמיד רבבות תלמידים". ריבלין הוסיף כי "הרב אלישיב היה קשור בכל נימי נפשו לירושלים, בה עסק בתורה וממנה הרביץ תורה. הוא התרחק כל ימיו משררה וכבוד והקריב את כל רווחתו החומרית למען לימוד התורה והנהגת הדור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היה קשור בכל נימי נפשו לירושלים, בה עסק בתורה וממנה הרביץ תורה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

תנועת ש"ס פירסמה אף היא הודעת הספד לפוסק הדור: "ש"ס אבלה כואבת ומבכה יחד עם כל העם היהודי בארץ ובתפוצות, עם לכתו של הגאון האדיר הרב יוסף שלום אלישיב זכר צדיק לברכה, ממנהיגי ופוסקי הדור, שהאיר מתורתו והאציל מחוכמתו לאלפים ולרבבות ברחבי הארץ והעולם. כל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'".

"איש ירושלים וגדול המנהיגים הרוחניים"

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הצטרף אף הוא למספידים, וביקש להביע צער בשם עיריית ירושלים כולה בעקבות מותו של הרב, "איש ירושלים וגדול המנהיגים הרוחניים". ברקת מסר כי "הרב אלישיב מנהיג דגול ופוסק הדור, שימש כדיין ומורה הלכה במשך שנים ארוכות והעמיד אלפי תלמידים הממשיכים מורשתו לדורות. דמותו של הרב אלישיב השפיעה רבות על מעמדה של ירושלים ופטירתו היא אבידה גדולה לירושלים ולעם ישראל".

לדברי ברקת, "בגישתו המיוחדת השכיל הרב אלישיב זצ"ל, להנהיג רבבות מתוך אחריות ציבורית ומחויבות לכל חלקי העם והאוכלוסייה בישראל, בהבנה ובאהבת ישראל. ירושלים משגרת תנחומים לכל בני משפחתו, לאלפי תלמידיו בירושלים, בארץ ובעולם כולו. "מן השמים תנוחמו בתוך שאר אבלי ציון וירושלים".

מנכ"ל בית החולים שערי צדק, פרופסור יונתן הלוי, בו היה מאושפז הרב אלישיב טרם מותו, ספד לו אף הוא. "הרב יוסף שלום אלישיב היה מאושפז חמישה חודשים וחצי במחלקה לטיפול נמרץ. הוא הגיע אז עם דלקת ריאות על רקע של לב של אדם בן 102 ובצורה מופלאה שניתן לייחס לצוות טיפול נמרץ במשך, הגיע למצב שבו הרבה ימים הוא תקשר עם סביבתו ומשפחתו יכולה ליהנות ממנו, לא בימים האחרונים אבל משך הרבה זמן כן". הוא הוסיף כי "היום ליבו לא עמד לו, הבחנו בירידה בלחץ הדם ובמדדים אחרים וב-16:45 הרב נפטר".

הרב יוסף שלום אלישיב, הנחשב בציבור החרדי לגדול הדור ולמנהיג הפלג הליטאי של העדה החרדית, מת היום בגיל 102 בבית החולים שערי צדק בירושלים, לאחר הידרדרות במצבו שנבעה מהרעה נוספת בלחץ הדם, ממנו סבל מאז אושפז בחודש פברואר האחרון. בחודשים האחרונים הירבו חסידיו בתפילות לרפואתו, וביקשו מהציבור להשתתף "במאמץ הרוחני למען גדול הדור". לאחר מותו של הרב אלישיב, ינהיג את הפלג הליטאי של העדה החרדית הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן.

מת "פוסק הדור": הרב אלישיב הלך לעולמו בגיל 102

לפניות לכתבים
טל שלו: tal_sh@walla.net.il
פנחס וולף: pinhaswolf@walla.co.il

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully