וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנס בני סלע נידון ל-4 שנות מאסר בשל בריחתו מהכלא

גלעד גרוסמן

18.7.2012 / 17:00

האנס הסדרתי שפעל במרכז הארץ ברח מבית המשפט ב-2006, אחרי שהערים על מלוויו. המשטרה נאלצה לנהל אחריו מצוד שעלותו נאמדה במיליוני שקלים. השופטת: "היה פצצה מתקתקת"

בית משפט השלום בראשון לציון גזר היום (רביעי) ארבע שנות מאסר על האנס הסדרתי בני סלע, שהורשע בבריחה ממשמורת חוקית כשנמלט ממאסר בנובמבר 2006. בשנת 2000, נידון סלע ל-35 שנות מאסר בגין שורה ארוכה של מעשי אונס. ב-2006, כשהובל לדיון בבית משפט השלום בתל אביב, אמר למלוויו ששכח דבר-מה במכונית, טיפס מעל חומה וברח. המצוד אחריו, במשך 16 יום, יצר בהלה רבה בציבור, וכ-36 מיליון שקל הושקעו בלכידתו והשבתו למאסר. במהלך בריחתו ביצע סלע כמה עבירות נוספות, בהן פריצה, גניבת מכונית וכסף מבתים וגניבת דברי ערך. בגין מעשים אלה הורשע גם בעבירות של התפרצות וגניבה.

הכרעת הדין של בני סלע ,מרץ 2012. דרור עינב
סלע בבית המשפט בחודש מרץ השנה/דרור עינב

סלע, בן 41, טען לאורך המשפט כי אין מקום להעמידו לדין מכיוון שנמלט בשל התעללות בלתי פוסקת מצד הסוהרים. טענות אלה נדחו. בנוסף, טען שישנם עבריינים אחרים שנמלטו ולא הועמדו בשל כך לדין. בתגובה לטענת הפרקליטות על כך שלא הביע חרטה, אמר סלע: "אני מתחרט שלא סייעתי לכל הסוהרים והשוטרים שהיכו אותו, השפילו ופגעו בי".

השופטת: סלע היה "פצצה מתקתקת" בזמן בריחתו

השופטת עירית וינברג-נוטוביץ כתבה בגזר הדין כי "יש להבין את הפחד והאימה שהטילה בריחתו של הנאשם על הציבור הרחב בכלל, ועל גורמי אכיפת החוק והאחראים על כליאתו בפרט". היא הבהירה כי סלע נבדל מאסירים נמלטים אחרים מכיוון שהוא נחשב בגדר "פצצה מתקתקת" בהיותו חופשי, "באופן שיש בו כדי לסכן נשים וקטינות הנקרות בדרכו".

השופטת התייחסה גם לעבירות האחרות שביצע סלע ולהתנהגותו במהלך המשפט, בהן הפרעות לדינים וסירוב להופיע לכמה מהם. עם זאת, היא התחשבה בכך שלאחר בריחתו הוטלו עליו עיצומים והגבלות בבית הכלא, והתחשבה בעובדה שהוכה והושפל כאשר נלכד.

לקריאה נוספת
חשד: אמו של סלע ניסתה להבריח לו סרטי פורנו למאסר
ב-2009: סלע נופף באיבר מינו מול אחת הסוהרות בכלא

  • עוד באותו נושא:
  • בני סלע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully