וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים מפגינים בתל אביב: "פחות זעם, יותר מהפכה"

ערב של מחאות חברתיות בכמה מוקדמים ברחבי הארץ הוציא עשרות אלפי מפגינים מבתיהם. סתיו שפיר: "אני יודעת שהמחאה תצליח, כמות המפגינים מדהימה"

טל רזניק

עשרות אלפי מפגינים למען צדק חברתי פוקדים את רחוב קפלן בתל אביב, סמוך לקריית הממשלה. במקום ישנן חמישה מוקדים, בהם מתחלפים הדוברים. במקביל נערכה בעיר צעדת מחאה נוספת תחת הכותרת "צעדת המיליון", בטיילת הרברט סמואל, שם כבר התאספו עשרות אנשים שקוראים: "העם דורש צדק חברתי". נוכחות המשטרה סביב קריית הממשלה דלה, והם נמצאים בעיקר בטבעת החיצונית של הרחוב. בשטח נמצאים גם מפקד מחוז המשטרה בתל אביב, ניצב אהרון אקסול וראש אגף המבצעים ניסים מור.

שנה למחאה: המדריך המלא להפגנות ברחבי הארץ

הפגנת המחאה החברתית ברחוב קפלן בתל אביב. נמרוד סונדרס
"יום מיוחד שמסמל התעוררות אזרחית בישראל". מפגינים הערב בכיכר הבימה בתל אביב/נמרוד סונדרס

סתיו שפיר, ממארגנות המחאה בכיכר הבימה-קפלן בתל אביב אמרה כי "מדהימה כמות האנשים שהגיעו. האירוע הזה פורסם כרגיל רק באינטרנט. הוא אירוע של שותפות, של מהפכה. לאורך כל המסלול של הצעדה אני רואה פחות זעם יותר שותפות. אנשים מחבקים אחד את השני". שפיר הוסיפה כי "האזרחים קורסים תחת הנטל המדינה. הציבור יודע שצריך להמשיך ולצאת מהבית. כשאני רואה הציבור יוצא שוב ושוב אני יודעת שזה יצליח, זה לא יסתיים הקיץ וגם לא בבא אבל בסופו של דבר נצליח".

מארגנת נוספת, דפני ליף, אמרה הערב: "אני מסכמת שנה עמוסה מאוד ולצערי עם הרבה מאוד ספינים. אם הייתה כמות עשייה כמו כמות הספינים היינו רואים שיפור". לגבי העצרת הערב אמרה: "בנינו את העצרת מתוך השיח של רוטשילד, ולא כעצרת עם חמישה דוברים. הפכנו את קפלן למדרחוב עד 23:00. יש חמש במות הייד-פארק שמדברים בהן למעלה מ-35 אנשים ממקומות וממעמדות סוציו אקונומיים שונים, שמייצגים עמדות שאולי הדרך היא לא אותה דרך אבל המטרה היא אותה מטרה". ליף התייחסה למחאה הנוסף בטיילת בתל אביב ואמרה כי "יש קבוצה קטנה שצועדת לבד וחבל ואני מקווה שהם יחברו אלינו בהמשך. אני כאן הערב כי אני רוצה עתיד טוב יותר".

אחד ממארגני "צעדת המיליון", המתקיימת בטיילת הרברט סמואל בעיר הוא יאיר אולמרט, אחיינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שאמר לוואלה! חדשות כי הוא אינו מאוכזב ממספר המפגינים הקטן שהגיע. לדבריו, המפגינים ב"צעדת המיליון" בטיילת הם "המפגינים האותנטיים" בניגוד למפגינים בהבימה שהפכו, לטענתו, "חלק מהשלטון". הוא אמר שהוא מוחה מזה שנים נגד השלטון, גם בתקופת שלטונו של דודו: "אני אוהב אותו כדוד שלי, אבל אני חלוק עליו בתפיסה הכלכלית. אני גם לא כל כך אוהב את המילייה שבו הוא מסתובב".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"נתניהו ושטייניץ מחויבים למאיון העליון"

לא רק בתל אביב קוראים לצדק חברתי, אלא גם בירושלים, חיפה, עפולה ובאר שבע. בירושלים מפגינים מאות פעילי המחאה החברתית וצועדים מגן הסוס לרחוב קינג ג'ורג' וימשיכו עד כיכר פריז, כשבכוונתם להקיף את הכנסת ולהתאסף לעצרת בגן הוורדים. את העצרת והתהלוכה מובילים פעילי ארגוני דרור ישראל, הפורום לצדק חברתי, המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה, הנוער העובד והלומד והשומר הצעיר. מטרת הפעילים היא להגדיר את מעורבות הממשלה בבריאות, בדיור, ברווחה ובחינוך. בחיפה יצאו מוקדם יותר משדרות בן גוריון לכיוון כיכר מאירהוף, ובעפולה מפגינים בחונצ'ה (כיכר העצמאות). בדרום, מתקיימת צעדת "הנגב צועד לתקציב חברתי" בבאר שבע. המפגינים מתכנסים ב-20:30 במרכז המורים ברחוב רגר בעיר, ולאחר מכן ימשיך בצעדה לגן הניצחון, שם יתקיימו לדברי המארגנים "מעגלי שיח" עד השעה 23:00 בערב.

דפני ליף במחאה לצדק חברתי בכיכר הבימה בתל אביב. נמרוד סונדרס
דפני ליף, הערב בכיכר הבימה בתל אביב/נמרוד סונדרס

אחד הפעילים לצדק חברתי בירושלים אמר כי "שנה אחרי תחילת המחאה הגדולה ביותר שידעה החברה הישראלית, מצטרפים רבים אליה, ארגונים וגופים, הוקמה תשתית ארגונית ויותר מכך – תשתית ערכית ומסמך דרישות מוסכם בדמות האמנה החברתית. אנחנו ברורים ונחושים מתמיד". עוד אמר כי "ראש הממשלה ושר האוצר נחושים מתמיד לא לצמצם את הפערים בחברה הישראלית ונותרו מחויבים למאיון העליון על פני החברה הישראלית. לאורך זמן זה לא יצליח להם".

שיבושי תנועה ברחבי תל אביב

ממשטרת מחוז תל אביב נמסר כי בשל אירועי המחאה, ייחסמו החל מהשעה 19:00 הרחובות הבאים בעיר: הרברט סמואל לכיוון דרום עד גן צ'ארלס קלור, שדרות רוקח מאבן גבירול לכיוון מערב, וכן הרחובות הירקון, שדרות נורדאו, ארלוזורוב, פרישמן, בוגרשוב ואלנבי מרחוב בן יהודה לכיוון מערב. כמו כן ייחסמו כל הרחובות מרחוב הכובשים והירקון לכיוון מערב, ושדרות ירושלים לכיוון צפון מרחוב סלמה ומרחוב אילת. במקביל ייחסמו הרחובות הסמוכים לכיכר הבימה, ובהם שדרות רוטשילד, רחוב מרמורק, רחוב אבן גבירול ורחוב קפלן עד דרך בגין. כמו כן יחסמו לתנועה מרחוב המלך ג'ורג' לכיוון אבן גבירול רחוב דיזינגוף, הנביאים ושדרות בן ציון. דרך נמיר תחסם לבאים מהרחובות שאול המלך קפלן וחשמונאים לכיוון מערב.

פעילי המחאה החברתית מפגינים בטיילת בתל אביב. דרור עינב
מפגינים ב"צעדת המיליון", הערב בטיילת הרברט סמואל בתל אביב/דרור עינב

עוד נמסר כי הציבור מתבקש להגיע לאירועים בתחבורה ציבורית ולהימנע מהגעה ברכבים פרטיים. מי שבכל זאת מעוניין להגיע עם רכב מתבקש להשתמש בחניונים בית הדר ברחוב הרכבת, חניון רכבת צפון בארלוזורוב, חניון גני יהושע, חניון רידינג, חניון הספורטק וחניון בלומפילד.

הפגנת צדק חברתי בחיפה. ערן גילווארג
מפגינים בחיפה/ערן גילווארג
פעילי המחאה החברתית מפגינים בטיילת בתל אביב. דרור עינב
מפגינים ב"צעדת המיליון" בטיילת בתל אביב/דרור עינב
פעילי המחאה החברתית מפגינים בירושלים. עומר מירון
מפגינים בירושלים/עומר מירון
פעילי המחאה החברתית מפגינים ברחוב קפלן בתל אביב. נמרוד סונדרס
כעשרת אלפים מפגינים/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully