וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

נמרוד הלפרן

13.7.2012 / 23:57

S&P 500 עלה בסיכום שבועי; ג'יי.פי מורגן קפץ ב-6% עקב דו"חות; שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב קטע את רצף העליות הארוך מאז ינואר - התשואה עלתה לראשונה זה שבעה ימי מסחר

בורסות וול סטריט, אשר השלימו אתמול את רצף הירידות הארוך ביותר זה כמעט חודשיים, רשמו את הזינוק היומי החד ביותר מאז יוני לאחר שנתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בסין, ואשר הצביעו על האטה בצמיחה, חיזקו את ההערכות כי ממשלתה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם תנקוט בצעדים נוספים לעידוד הצמיחה הכלכלית.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.6% וסיים את השבוע בעליות קלות; מדד S&P 500 , טיפס ב-1.7% והשלים עלייה שבועית של 0.2%; מדד נאסד"ק הוסיף 1.5%, אך ירד בסיכום שבועי ב-1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגרו בירידות בראשונה זה שבעה ימי מסחר, ושם בכך קץ לרצף העליות הממושך ביותר מאז ינואר. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.03% ל-1.5%.

ביטחון הצרכנים בארה"ב בשפל של 2012; עלייה ראשונה זה 4 חודשים במחירים ליצרן

ביטחון הצרכנים בארה"ב ירד ביולי בשיעור חד מהצפוי לרמתו הנמוכה ביותר בשנת 2012, ומדד המחירים ליצרן בארה"ב עלה במפתיע בחודש שעבר - עלייה ראשונה זה ארבעה חודשים - לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב.

מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס ירד ביולי לרמה של 72 נקודות – הרמה הנמוכה ביותר מאז חודש דצמבר – לעומת רמה של 73.2 ביוני, לפי נתונים ראשוניים לחודש יולי שפורסמו היום. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של המדד לרמה של 73 נקודות. רמתו הממוצעת של המדד בשנה שקדמה למיתון הכלכלי האחרון בארה"ב שהסתיים בשנת 2009, היתה כ-87 נקודות.

מדד המחירים ליצרן (PPI) בארה"ב עלה בחודש יוני ב-0.1% לעומת החודש הקודם – עלייה ראשונה זה ארבעה חודשים – לאחר ירידה של 1% בחודש הקודם, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה של 0.4%. לעומת חודש יוני 2011 עלה המדד ב-0.7% - שיעור עלייה שנתי זהה לזה שנרשם בחודש מאי, ואשר היה המתון ביותר מאז אוקטובר 2009. מדד הליבה, אשרא ינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה הנחשבים לתנודתיים, עלה בחודש שעבר לעומת יוני 2011 ב-2.6% - העלייה המתונה ביותר מאז יוני 2011.

המחירים הסיטונאיים בארה"ב רשמו עלייה מפתיעה בחודש שעבר, לפי נתונים שפורסמו היום בארה"ב. מדד המחירים ליצרן (PPI) בארה"ב עלה בחודש יוני ב-0.1% לעומת החודש הקודם, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה של 0.2%.

האטה בצמיחה בסין וירידה בעלויות המימון של איטליה

כלכלת סין ממשיכה להציג נתונים המעידים על האטה משמעותית בצמיחה, לאחר שברבעון השני צמח התוצר המקומי הגולמי בקצב שנתי של 7.6% - שפל של שלוש שנים - לעומת קצב צמיחה שנתי של 8.1% ברבעון הראשון של השנה, ופחות מתחזית הכלכלנים לצמיחה של 7.7%.

הנתון שפורסם היום צפוי להאיץ ולהגביר את התערבות הממשל במשק הסיני ואת תמריצים הכלכליים שהוא מספק למגזר הבנקאי והעסקי במדינה, על מנת לבלום את מהירות ההאטה. זאת לאחר שהבנק המרכזי של סין כבר ביצע בחודש האחרון שתי הורדות ריבית לרמה של 6%.

באירופה, ממשלת איטליה הנפיקה היום אג"ח בהיקף של 3.5 מיליארד יורו לתקופה של שלוש שנים. המכרז למכירת האג"ח משך ריבית של 4.65% - ירידה משמעותית לעומת המכרז הקודם שנערך בחודש יוני, שבה עמדה הריבית על 5.3%. הביקוש עלה על ההיצע פי 1.73, לעומת 1.59 בהנפקה הקודמת.

מניות במוקד

ג'יי.פי מורגן צ'ייס, הבנק הגדול ביותר בארה"ב במונחי שווי נכסים, דיווח היום על רווח של חמישה מיליארד דולר ברבעון השני של השנה, ירידה של 9% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, בעקבות הפסד מסחר של 4.4 מיליארד דולר שרשמו משרדיו בלונדון. כמו כן, תיקן הבנק את תוצאות הרבעון הראשון של השנה לרווח של 4.92 מיליארד דולר לעומת רווח של 5.38 מיליארד דולר שעליו דווח במקור.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully