וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורח הכבוד בחגיגות יום הבסטיליה: גלעד שליט

טל שלו

13.7.2012 / 17:32

במסגרת החגיגות הנערכות מדי שנה בבית השגריר הצרפתי כריסטוף ביגו, הוזמן שליט - המחזיק בדרכון צרפתי - לאירוע. "נוכחותו של גלעד מוכיחה את הקשר החזק בין צרפת לישראל"

ולנטין בורה, שגרירות צרפת בישראל

(צילום: ולנטין בורה, שגרירות צרפת בישראל, עריכה: טל רזניק)

בין מאות החוגגים שהגיעו אתמול (חמישי) לחגיגות יום הבסטיליה בבית השגריר הצרפתי, כריסטוף ביגו, היה גם גלעד שליט, המחזיק בדרכון צרפתי. שליט היה בין אורחי הכבוד של האירוע, המציין את החג הלאומי ויום העצמאות הרשמי של צרפת. החגיגות נערכו אתמול, יומיים לפני היום המסמל את המהפכה הצרפתית, שכן היום המדויק של המאורע "נופל" השנה על השבת.

גלעד שליט חוגג את יום הבסטיליה עם שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו. Valentine BOURRAT, שגרירות צרפת בישראל,
בחגיגות יום הבסטיליה בבית השגריר ביפו. גלעד שליט וכריסטוף ביגו/Valentine BOURRAT, שגרירות צרפת בישראל

נשיא המדינה, שמעון פרס, בירך את השגריר ביגו, הצפוי לסיים את תפקידו בקרוב, והשווה בין עקרונות המהפכה הצרפתית (חירות, שוויון ואחווה), לעקרונות העומדים בבסיס המחאה החברתית בישראל. השגריר בירך בעברית את האורחים, ובין היתר פנה לשליט ואמר לו: "גלעד ברוך הבא", וציין כי "נוכחותו של גלעד מוכיחה את הקשר החזק בין צרפת לישראל, שכן לאחר חמש שנים וחצי בשבי, גלעד שליט שוחרר בסופו של דבר, לאחר מאמץ בלתי פוסק שלצרפת היה בו חלק גדול".

"תחי הידידות בין צרפת לישראל!"

במקביל ציין ביגו בנאומו את נושא הגרעין האירני, והבהיר כי אל לישראל לחשוש מחילופי השלטון בפריז. "ישראל יכולה לסמוך על נחישותו של הנשיא פרנסואה הולנד בנושא האירני בדיוק כמו שסמכה על ניקולא סרקוזי. נקטנו השנה בסנקציות חסרות תקדים, ונמשיך להדק את הלחץ עד שאירן תפסיק את העשרת האורניום". לסיום, פנה ביגו לנשיא ובירך: "תחי הרפובליקה של צרפת, תחי מדינת ישראל, תחי הידידות בין צרפת לישראל!".

בנושא אחר, ביגו התייחס גם להחלטה לפתוח בחקירה פלילית בגין גרימת מוות ברשלנות נגד שני החשודים בדריסתה והפקרתה של לי זיתוני בשנה שעברה, קלוד איזק ואריק רוביק, ואמר: "אני סומך על המשטרה שתביא אותם לדין והצדק ייצא לאור". חבריה של זיתוני הקרינו מחוץ לאירוע כתובת אור על קיר הבית, עם המילים "צדק בשביל לי" במשך חמש דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully