וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון בלבנון: ניצחוננו במלחמה הכשיר האביב הערבי

ניר יהב

12.7.2012 / 14:37

במלאת 6 שנים למלחמת לבנון ה-2, שורת כלי תקשורת המזוהים עם חיזבאללה הדגישו את הניצחון מול כישלון ישראל, ושיבחו את הארגון. עיתונים המתנגדים לחיזבאללה התעלמו מהאירוע

יח"צ - חד פעמי

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שש שנים חלפו מאז תחילת מלחמת לבנון השנייה, והתקשורת הלבנונית, התומכת בחיזבאללה, מביעה גאווה ב"ניצחון". בכותרתו הראשית של העיתון "אל-אחבאר", המזוהה עם הארגון, נכתב הבוקר (חמישי) "יולי 2006: ימים שלא נשכחו". בכתבה הראשית בעיתון מובאים כמה סיפורים קצרים מהמלחמה "שלא נמחקו מהזיכרון", כגון סיפורו של הילד כרים קביסי, שנפצע במלחמה, והסיפור סביב השמועות על כך שההפגזות הישראליות במלחמה הביאו לעלייה במקרי הסרטן ומחלות העצבים.

בתחילת הכתבה מובאת פסקה קצרה, שבה נכתב כי התוצאה של 33 ימי "המלחמה הגורלית" הייתה "כישלון ישראלי בהשגת כל אחד מיעדיה, שלמענם היא נכנסה למלחמה". עם זאת, מציין הכותב כי למרות הניצחון הגדול שהשיגו חיזבאללה והעם הלבנוני, "היו גם אבידות כבדות: הרג של עשרות בני אדם והרס מכוון ושיטתי של בתים שמטרתם הייתה להבריח את התושבים הלבנונים".

עורך העיתון הפרו-סורי "א-ספיר", הנחשב אף הוא לאוהדו של חיזבאללה, כתב הבוקר מאמר שבו שיבח את הארגון ואת מנהיגו על "הניצחון" לפני שש שנים. העורך, טלאל סלמאן, אף הגדיל וטען כי "הניצחון האדיר" של חיזבאללה על ישראל הוא זה שסלל את הדרך למהפכות ברחבי העולם הערבי: "לא יהיה מוגזם לומר שהניצחון המזהיר שהשיגה 'ההתנגדות' (חיזבאללה – נ.י), שבמסגרתו היא הצליחה לעצור את המלחמה הישראלית על לבנון לפני שש שנים, נמצא במצפון של ההתקוממויות העממיות בעולם הערבי - שלטונות עריצים נופלים ונושאים עימם בשורה למחר טוב יותר".

"פניה של ישראל אינם למלחמה"

סלמאן המשיך וכתב כי ישראל לא פעלה לבדה במלחמת לבנון השנייה, אלא קיבלה סיוע מהעולם כולו, ובין היתר גם ממשטרים ערבים: "כולם הפכו לשותפים פעילים בשטח, סייעו לאויב הישראלי וחיזקו את יכולותיו – והכול במטרה לחסל את רעיון ההתנגדות". לדבריו, גם היום ממשיכות ישראל, ארצות הברית והעולם הערבי באותה דרך.

לסיום, הוא בירך את חיזבאללה ואת מנהיגו, חסן נסראללה, שהכשירו, לטענתו, את הקרקע ל"אביב הערבי": "ביום המפואר הזה, שהיה הדף הראשון ל'מחר הטוב יותר', אנו חייבים לשלוח ברכה חמה למפקד הלוחמים ולמגן המולדת ואחדותה – חסן נסראללה. תודה לך שנתת לאומה הזו את החג הזה, ושהשבת לה את האמון ביכולתה להביא מחר טוב יותר".

העיתונים הלבנוניים הנחשבים למתנגדיו של חיזבאללה, "א-נהאר" ו-"אל-מוסתקבל", לא פרסמו הבוקר מאמרים לציון שש שנים לתחילת המלחמה. הם העדיפו להתמקד בביקורו של נשיא מצרים, מוחמד מורסי, בערב הסעודית ובעריקתו של שגריר סוריה בעירק לשורות המורדים. עם זאת, העיתון "א-נהאר" דיווח הבוקר מפי גורמים דיפלומטים כי פניה של ישראל אינם למלחמה, וכי כל ההצהרות הלוחמניות הנשמעות מפיה בעת האחרונה "נועדו לצרכי מלחמה פסיכולוגית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully