וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בדרום: פלסטינים ירחיבו השימוש במקלעים כבדים

רמי שני

12.7.2012 / 2:45

גורמי ביטחון ביישובים העריכו, בעקבות הירי בתחילת השבוע לעבר צומת יד מרדכי, כי השימוש במקלעים כבדים יורחב: "אין לכך מענה כמו לירי הרקטי". בפיקוד דרום שוללים האפשרות

בעקבות הירי שבוצע בתחילת השבוע מרצועת עזה לעבר צומת יד מרדכי, גורמי ביטחון ביישובי הדרום הביעו בימים האחרונים חשש מפני התרחבות השימוש שיעשו הפלסטינים במקלעים כבדים כדי לפגוע במטרות אזרחיות בדרום הארץ. להערכת הגורמים, הירי – שכתוצאה ממנו נגרם נזק למבנה ולמכונית שחנתה באזור – כוון לפגוע באמצעי תצפית צבאיים ולא במטרות אזרחיות, כפי שקרה. לדבריהם, ניסיונות פגיעה מסוג זה אינם נדירים.

כלי נשק בקוטר 0.5 אינץ' נכנסו לשימוש ברצועת עזה לפני מספר שנים. מדובר, ככל הידוע, במקלע בעל אפיון ירי נגד מטוסים, אלא שיתרונותיו המבצעיים מאפשרים לעשות בו שימוש גם בירי ישיר מכוון – כמו שנעשה ביום ראשון. מירי כזה נהרג גם מתנדב בקיבוץ עין השלושה באמצע חודש ינואר 2008. המקלעים הללו מסוגלים לירות לטווח של יותר מחמישה קילומטרים, כאשר טווח הירי האפקטיבי הוא עד כשני קילומטרים.

"מודאגים מהתעצמות הטרור והשתפרותו"

חלק מיישובי עוטף עזה נמצאים בסמיכות ליישובים פלסטינים, סמיכות שעלולה להתברר כמסוכנת ביותר, כשמדובר בשימוש במקלעים כבדים. גורמים בכירים ביישובים הישראליים מסבירים כי ירי ממקלעים שכאלה לכיוון קבוצת אנשים או לעבר מבנים מאוישים, עלול להיות פוגעני ואף קטלני במיוחד. ביישובים מבהירים, כי בעוד שברשות צה"ל ומערכת הביטחון יש מענה סביר לירי הרקטות או פצצות המרגמה, בדמות מערכות כריזה, "הרי שנגד מקלעים כבדים וטילים נגד טנקים, אין תשובה כלל, למעט ירי תגובה מהיר".

מנגד, בפיקוד דרום מעריכים כי המחבלים לא ירחיבו את השימוש שהם עושים במקלעים הכבדים ולא ינסו לפגוע באמצעותם במטרות אזרחיות, אלא במערכות התצפית של צה"ל לאורך הגבול. גם אפשרות של ירי טילים נגד טנקים בתדירות גבוהה יותר, אינה מעשית בשלב זה, סבורים בפיקוד.

אחד מסימני ההסלמה האחרונה היה ירי ממקלע כבד לעבר טרקטור של קיבוץ ניר עוז, שעבד בשטח חקלאי סמוך לגדר. הקיבוץ קרוב מאוד לישוב הפלסטיני עבסאן זעיר, ממנו נורו במבצע עופרת יצוקה פצצות מרגמה שגרמו למות עובד במפעל הקיבוץ. "אנחנו מודאגים מהתעצמות הטרור והשתפרותו", אומר חיים ילין, ראש המועצה האזורית אשכול שבמערב הנגב. "יחד עם זה, אנחנו מודאגים מכך שככל שארגוני החבלה משתפרים, התקציב למיגון האזור מקוצץ. ישנם ישובים בטווח הרקטות שכלל אינם מוגנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully