וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון: יש מקום לאופטימיות להמשך יחסינו עם מצרים

טל שלו

7.7.2012 / 13:23

סגן שר החוץ כינה את המסרים המתקבלים מקהיר בעידן מורסי "מעודדים", והתייחס גם לסוגיה פנימית בוערת: "אין שוויון ללא גיוס חרדים וערבים, יש לנצל ההזדמנות ההיסטורית"

סגן שר החוץ, דני אילון, התייחס היום (שבת) למגעים האחרונים בין ממשלת ישראל לנשיא מצרים הנבחר, מועמד האחים המוסלמים, מוחמד מורסי. "יש מקום לאופטימיות להמשך שיתוף הפעולה והיחסים התקינים בין ישראל ומצרים", אמר אילון באירוע שבתרבות בפתח תקווה, על רקע איגרות הברכה ששיגרו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והנשיא, שמעון פרס, למורסי לאחר בחירתו, בהן הודגשה ציפייתה של ישראל לשמירה על הסכמי השלום מצד ממשל מורסי.

"מורסי הוא הנשיא הנבחר של כל מצרים ומייצג כיום אינטרסים לאומיים ולא סקטוריאליים", הסביר אילון את ההערכה בירושלים, והוסיף כי המסרים המתקבלים מקהיר "מעודדים" וכן כי פעילותן השוטפת של השגרירויות בקהיר ובתל אביב "ממשיכות לפעול ללא שינוי".

יצוין כי בירושלים הדגישו מיד עם בחירתו של מורסי את הרצון בשיתוף פעולה עם הממשל המצרי החדש, ובהודעה שפרסמה לשכת נתניהו לאחר היוודע תוצאות הבחירות הודגש כי "ישראל מעריכה את התהליך הדמוקרטי במצרים ומכבדת את תוצאותיו. ישראל מצפה להמשך שיתוף פעולה עם הממשל המצרי על בסיס הסכם השלום בין שתי המדינות, שהוא אינטרס של שני העמים ותורם ליציבות באזור".

"לא יהיה שוויון ללא גיוס חרדים וערבים כאחד"

סגן השר התייחס לשינויים נוספים באזורנו ולמאבק הבינלאומי בגרעין האירני, כשאמר כי "עם כניסת הסנקציות החדשות באירן לתוקפן, לפני כשבוע, כבר מסתמנת פגיעה אנושה בכלכלה האירנית ומתערער הביטחון של משטר האייתולות". עם זאת, סייג אילון את דבריו, כשהודה כי "אירן טרם הפסיקה את המרוץ לגרעין ועל כן יש להמשיך ולהגביר את הלחץ על טהרן".

לצד ענייני החוץ, התפנה אילון לחזור על עמדת ישראל ביתנו בסוגייה הפנימית הניצבת בראש סדר היום - גיוס החרדים. "לא יהיה שוויון אמיתי בנטל אם לא יהיה גיוס חרדים וערבים כאחד, כשגיל הגיוס ואורך השירות יהיו אחידים", ציין. לדברי אילון, "עדיין לא מאוחר להתעשת ולנצל את ההזדמנות ההיסטורית שנוצרה, שבה רוב בציבור ובכנסת תומכים בגיוס לכל - ולקבל את ההחלטה הנכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully