וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: דו"ח התעסוקה מחק את העליות של השבוע

נמרוד הלפרן

6.7.2012 / 23:56

מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 ירדו בסיכום שבועי. מחיר הנפט נפל ב-3.2% והשלים שבוע שלילי שמיני ב-10האחרונים. עליות בשוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות - התשואה ירדה ל-1.54%

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות בעקבות נתוני התעסוקה המאכזבים שפורסמו היום בארה"ב, ומחקו בתוך כך את כל העליות של השבוע. מדד דאו ג'ונס נסגר בירידה של 1%, S&P-500 נסוג ב-0.9%, מדד נאסד"ק איבד 1.3%, שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות זה היום השני ברציפות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.05% לרמה של 1.54%.

בשוק הסחורות: החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוגוסט נסגרו במחיר של 84.45 דולר לחבית, נפילה של 3.2%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום שבועי ירד מחיר הנפט הגולמי ב-0.6% - ירידה שבועית שמינית ב-10 השבועות האחרונים. החוזים על הזהב לאוגוסט נסגרו בניו יורק במחיר של 1,578.9 דולר לאונקייה, ירידה של 1.9%, והשלימו בכך ירידה שבועית של 1.6%.

נתוני תעסוקה מאכזבים בארצות הברית

80 אלף משרות נוספו לשוק התעסוקה בארה"ב בחודש שעבר לאחר גידול של 77 אלף בחודש מאי, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. כלכלנים צפו גידול חד יותר של 100 אלף משרות בחודש יוני לאחר תוספת של 69 אלף משרות, שעליה דווח במקור בחודש מאי. שיעור האבטלה נותר כצפוי ללא שינוי ברמה של 8.2%. שיעור האבטלה בארה"ב נמצא מעל לרמה של 8% מאז פברואר 2009 - הרצף החודשי הממושך ביותר מעל לרמה זו מאז החלו להתפרסם נתוני אבטלה חודשיים בארה"ב בשנת 1948.

לפי שיטת חישוב מקיפה יותר של שיעור האבטלה (U-6), הכוללת גם אנשים שהתייאשו מחיפוש עבודה וכן עובדים במשרה חלקית שהיו מעדיפים לעבוד במשרה מלאה, עלה שיעור האבטלה בארה"ב בחודש שעבר ל-14.9% לעומת 14.8% במאי. שיעור האבטלה U-6 נפל בחודש פברואר ל-14.5% - רמתו הנמוכה ביותר זה מספר שנים - בטרם שב והחל לטפס. העלייה בשיעור האבטלה U-6 ביוני נרשמה בעקבות זינוק במספר העובדים במשרה חלקית שהיו מעדיפים לעבוד במשרה מלאה.

לא צפויה הרחבה כמותית נוספת בארה"ב עקב דו"ח התעסוקה

מרבית הכלכלנים בארה"ב מסכימים כי נתוני התעסוקה החלשים מהצפוי שפורסמו היום בארה"ב מצביעים על כך שהכלכלה האמריקאית נקלעה לתקופה של חולשה, אולם הם העריכו כי לא יהיה די בהם כדי להצדיק סבב נוסף של הרחבה כמותית על ידי הבנק הפדרלי.

"דו"ח התעסוקה כנראה אינו חלש דיה כדי לגרור החלטה על סבב שלישי של הרחבה כמותית בישיבת הריבית הבאה של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) שתתקיים בראשון באוגוסט, אולם החולשה שנרשמה באחרונה בשוק התעסוקה היא בבירור יותר מאשר תולדה של השפעות מזג האוויר", כתב הכלכלן דיוויד גינלו מבנק מורגן סטנלי בציוץ באתר המיקרובלוגינג טוויטר.

"הגידול של 80 אלף משרות היה נמוך מהתחזיות, ויחד עם התיקון הקל של נתוני שלושת החודשים האחרונים מאשר כי הכלכלה נקלעה לעוד תקופה של חולשה", כתב סטיבן ריצ'יוטו, הכלכלן הראשי של מיזוהו סיקוריטיס בארה"ב, בדו"ח למשקיעים. "התוצאה של הנתונים צפויה להיות הודעה על הארכת התקופה בה מעריך הבנק הפדרלי כי הריבית תישאר נמוכה, בישיבת הריבית הבאה. הסיכון להרחבה כמותית שלישית גדל אולם אני עדיין מעריך כי החלטה זו תתקבל רק בסוף השנה, ולא במהלך הקיץ", הוסיף.

חשש מהאטה עולמית

יו"ר קרן המטבע הבינ"ל (IMF), כריסטין לגארד, אמרה היום כי הקרן תוריד את תחזית הצמיחה הגלובלית לשנת 2012 בשל ההיחלשות בהשקעות, בתעסוקה ובייצור באירופה, ארה"ב, ברזיל, הודו וסין. "תחזית הצמיחה העולמית תהיה נמוכה יותר ממה שצפינו רק לפני שלושה חודשים" אמרה לגארד. "אפילו התחזית הנמוכה הזו תהיה תלויה במדיניות הנכונה ובצעדים שיינקטו". קרן המטבע תכריז על תחזית הצמיחה העולמית המעודכנת בתוך עשרה ימים והיא צפויה להיות כ-3.5%.

"שוקי המפתח המתעוררים מראים סימנים של האטה", הדגישה לגארד. לפי קרן המטבע, ברזיל, סין, הודו ורוסיה יהיו אחראיות השנה לכ-20% מהצמיחה בעולם. "במשך החודשים האחרונים התחזית הפכה למדאיגה יותר. מדדים רבים של הפעילות הכלכלית - השקעות, תעסוקה וייצור - הידרדרו. זה לא קרה רק באירופה ובארה"ב", הוסיפה לגארד. באחרונה הפחיתה קרן המטבע את תחזית הצמיחה של ארה"ב ל-2012 מ-2.1% ל-2%. לגארד שמרה על מעט אופטימיות כשאמרה שפסגת מנהיגי אירופה בשבוע שעבר, בה הונחה תשתית לאיחוד בנקאי היתה "משמעותית יותר" כהגדרתה, לעומת הניסיונות הקודמים להביא לסיום המשבר באירופה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הורדות ריבית בסין ובגוש היורו

הבנק המרכזי של סין הוריד אתמול במפתיע את הריבית על ההלוואות ב-0.31% לרמה של 6%. בה בעת, הוריד הבנק המרכזי של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם את הריבית על הפקדונות ב-0.25% לרמה של 3%. באירופה הוריד אתמול הבנק המרכזי של אירופה (ECB) כצפוי את הריבית בגוש היורו ב-0.25% לרמה של 0.75% - הרמה הנמוכה מעולם. הבנק המרכזי הוריד את הריבית על הפיקדונות ב-0.25% לרמה של 0%.

"חלק מהאיומים על התחזית הכלכלית של גוש היורו התממשו", אמר נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), מריו דארגי, במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול בפרנקפורט לאחר החלטת הריבית של הבנק המרכזי. "הצמיחה הכלכלית בגוש היורו ממשיכה להיות חלשה לאור חוסר ודאות מוגברת בבטחון", הוסיף דראגי.

דראגי אמר עוד כי ישנם סימנים לכך שנרשמה האטה בצמיחה וגברה חוסר הודאות ברבעון השני של השנה. "מעבר לטווח הקצר, אנו צופים כי כלכלת גוש היורו תתאושש בהדרגה, אולם אנו תנופת ההתאוששות תיפגע עקב מספר גורמים", אמר דראגי, אשר מנה בין הגורמים את המתח בשוקי האג"ח הממשלתיות של מדינות גוש היורו ושיעור האבטלה הגבוה. "הסיכונים סביב גוש היורו ממשיכים להיות שליליים".

מניות במוקד

במקביל, נמשכת הסערה סביב פרשת תיאום הריבית הבין בנקאית בבנק "ברקליס". היום נכתב ב"אקונומיסט" הבריטי כי "הניסיונות להונאות בתיאום הליבור, לא רק שמציגים תרבות של חוסר יושר, הם מכינים את הקרקע לתביעות עתידיות וליותר רגולציה ברחבי העולם. זה עשוי להיות 'רגע הסיגריות' (הידוק ופיקוח הרגולציה על חברות הטבק) של הבנקאות העולמית.

הניסיון של ברקליס להיחלץ מהסערה נכשל באופן אומלל; בוב דיאמונד, מנכ"ל הבנק, התפטר השבוע מתפקידו. הממשלה הבריטית הורתה על בדיקה פרלמנטרית של הבנקים. המוניטין של הסיטי של לונדון, איפה שריבית הליבור תואמה, נחבטה עוד יותר", נכתב באקונומיסט.

ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון עובדת על פיתוח סמארטפון שיתבסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד של "גוגל", בניסיון להתחרות באייפון של "אפל". כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג מפי אנשים המקורבים לחברה. לפי הדיווח, יצרנית מכשירי הסלולר פוקסקון, שמייצרת גם את האייפון, עובדת בשיתוף פעולה עם אמזון על פיתוח המכשיר החדש. אמזון מתחרה כיום עם אפל בשוק הטאבלטים בעזרת הקינדל - קורא הספרים האלקטרוני שלה. כניסה לשוק הסמארטפונים תעניק לאמזון שוק חדש וזול יותר שבו היא תתחרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully