וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקין: מי שמשתמט הם המנהיגים בעצמם, שלא מכריעים

בתל-אביב נערכים להפגנה מחר שיארגנו מובילי המאבק לשוויון בנטל, המזהירים כי אם לא יופעל לחץ ציבורי על נתניהו לגייס חרדים, לא ישתנה המצב. גם ראש השב"כ לשעבר ינאם

המאבק לשוויון בנטל יוציא המונים לרחובות? במטה המאבק לגיוס חרדים ממשיכים בהכנות לקראת ההפגנה תחת הכותרת "צו 8", שתצא מחר (שבת) לדרך ברחובות תל אביב. בימים האחרונים הגבירו במטה, המכיל שורה של ארגונים שנאבקו בחודשים האחרונים למען חוק חדש שיחליף את חוק טל, את ההכנות לעצרת, ומקווים להפגנת כוח אמיתית שתקרא לראש הממשלה לעמוד בהתחייבותו, ולחוקק חוק שיסדיר באופן מהותי את חלוקת השוויון בנטל בחברה הישראלית, כמתבקש בהוראת בג"ץ. מבחינת המארגנים, אי אפשר להפריז בחשיבות ההגעה של הציבור לאירוע: "אם הציבור לא יגיע להפגנה, יהיה חוק טל 2", אומרים במטה.

בכיר הנואמים בעצרת צפוי להיות ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, שנענה לבקשת המארגנים. לדבריו, "פראיירים" הם לא אלו שמשרתים את המדינה. "פראיירים" הם אלו שלא מבינים את כוחו האמיתי של הציבור מול נבחריו, ומאפשרים לאלו בהם בחרנו להשתמט ממציאת פתרון לסוגיה מהותית, ערכית וקריטית זו. ביחד, כולנו, לא נאפשר לזה לקרות". בשיחות סגורות אמר היום דיסקין: "חורה לי ההתנהגות של המנהיגים במדינה. מי שמשתמט הם המנהיגים בעצמם בכך שאינם מקבלים החלטות. הציבור חייב להבין זאת. הפראיירים הם לא אלה שמשרתים אלא אלה שמאמינים למנהיגים". בנאומו מחר צפוי דיסקין למתוח ביקורת קשה על נתניהו וברק. דיסקין טוען כי בכוחם של ברק ונתניהו לעצור את תופעת ההשתמטות ולהביא למפנה בנושא הכל כך חשוב מבחינתו.

מחאת המילואימניקים על חוק טל, ינואר 2012. מגד גוזני
כמה יגיעו להפגנה?/מגד גוזני

"מאז הקיץ שעבר לא ראינו התגייסות ציבורית כל כך גדולה וחזקה כמו שאנחנו חשים לקראת העצרת מחר", אמר היום לוואלה! חדשות עידן מילר, מראשי המחנה המשותף ויוזמי "מאהל הפראיירים", שיהיה בין מנחי העצרת מחר. "לציבור בישראל נמאס מהמריחות, מהדילים הפוליטיים, מכך שראש הממשלה מעדיף את שלמות הקואליציה שלו ואת הברית עם המפלגות החרדיות על פני האינטרס הציבורי הברור. מחר בערב יזעקו אלפים רבים בקול גדול, מפסיקים להיות פראיירים".

פוליטיקאים לא, יועז הנדל כן

בימים האחרונים שקדו הארגונים מאחורי העצרת - הפורום לשוויון בנטל, המחנה המשותף, יוזמי מאהל הפראיירים והתאחדות הסטודנטים - על גיבוש המסרים האחרונים והיערכות להפגנה, שתיפתח בצעדה שתצא בשעה 20:30 ממאהל הפראיירים שהוקם בשבוע שעבר ליד תחנת רכבת מרכז בתל אביב, לכיוון המוזיאון, וצפויים להתאחד בה מספר גדול של פעילים, ארגונים, ואזרחים - חיילי מילואים, חניכי תנועות הנוער, חובשי כיפות ועוד. בין היתר, ינאם גם ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין. רשימת הנואמים בעצרת כוללת גם את יו"ר מטה המאבק, איתי בן חורין, יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, חבר ועדת פלסנר, יואב קיש, ויוזמי "מאהל הפראיירים", מילר ובועז נול.

במטה המאבק התעקשו שלא לאפשר לפוליטיקאים לנאום בעצרת, אך לפי ההערכה צפויים חברי כנסת "מורדים" מקדימה וכן ח"כים ממפלגת העבודה לקחת חלק בהפגנה. מלבד מארגני המחאה ינאמו בעצרת גם מספר "דמויות אורח" כמו העיתונאי יועז הנדל, שעמד עד לאחרונה בראש מערך ההסברה בלשכת נתניהו, וכן ראש ישיבת פתח תקווה, הרב שי פירון, ששמו הוזכר בעבר כאחד המועמדים להצטרף למפלגתו של יאיר לפיד. בעצרת ינאמו גם נציגים מהמגזר החרדי ומהמגזר הערבי.

"אני חושב שזה האיום הכי גדול על מדינת ישראל היום", אמר לוואלה! חדשות ד"ר הנדל, שכיהן עד לפני כמה חודשים באחד התפקידים הקרובים לראש הממשלה בנימין נתניהו. לדברי הנדל, "העובדה שציבורים שלמים לא נכנסים למעגל החובות האזרחי, העובדה שציבורים שלמים אינם יצרניים, העובדה שחצי מתלמידי כיתות א' לא שייכים למחנה הציוני והוריהם לא מזדהים עם המדינה ולא מהווים נדבך יצרני במשק - בעיניי זה מוביל אותנו למקום בעייתי. אני חושב שחשוב שכולם יצאו לרחובות - לא נגד הממשלה, אלא בעד זה שהיא תבחר בכיוון הנכון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ישיבת סיעת הליכוד במשרד רוה"מ ,יוני 2012. עומר מירון
הלחץ ישפיע עליו? נתניהו/עומר מירון

במטה המאבק מדגישים כי הם מצפים להפגנת כוח אמיתית שתעורר לחץ ציבורי שיוביל את ראש הממשלה לאמץ את מסקנות דו"ח ועדת פלסנר ולקרוא לראשי קדימה וישראל ביתנו - השרים שאול מופז ואביגדור ליברמן - לפרוש מהקואליציה במקרה ונתניהו ימסמס את המגעים הקואליציוניים לחקיקת חוק חלופי לחוק טל, שתוקפו יפוג ב-1 באוגוסט לפי פסיקת בג"ץ. "צפויים להגיע אלפי אזרחים עם מסר ברור - כולם משרתים. המסר לא יהיה אנטי-חרדי, אלא בעד ערך השירות אשר יציל את עתיד צה"ל", אמרו במטה. "זהו המבחן של הציבור - נתניהו ומופז ימכרו את המשרתים לחרדים, אם לא יהיה לחץ ציבורי מאסיבי, ואם הציבור הישראלי לא יגיע להפגנה – אז מגיע לו חוק טל 2".

בראשית השבוע הודיע נתניהו על פירוק ועדת פלסנר, שהוקמה כדי לבחון חלופות לחוק טל, החוק המאפשר את אי גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל, לאחר שפרשו ממנה כמה נציגים. ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) פרסם השבוע את המלצות הוועדה בראשותו בכל זאת, ובין היתר המליץ להטיל קנס התחלתי בגובה של 7,500 למשתמטים, שיגדל במאה שקלים על כל יום נוסף של השתמטות, ביטול מלגת "כולל" בגובה של 850 שקלים לחודש, ופתיחת מסלולי גיוס נוספים לחרדים. ההמלצות הוצגו לציבור, לאחר חודש עבודה בו נערכו 14 ישיבות עומק בנושא. שעות ספורות לאחר מכן, אמר ראש הממשלה נתניהו לגורמים בסביבתו כי בכוונתו להביא לכנסת הצעת חוק משולבת לגיוס ערבים וחרדים כאחד, שניתן יהיה ליישמה בפועל.

לקריאה נוספת
נשים נגד מסקנות ועדת פלסנר: ”דו”ח של אפליה”
נתניהו יציע גיוס חרדים וערבים; ”המשתמט לא יקבל כמו המשרת”
ועדת פלסנר - חוליה נוספת בתולדות השוויון בנטל


לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

(עדכון ראשון: 12:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully