וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה סופית בניית 900 יחידות דיור בשכונת גילה

5.7.2012 / 23:57

הוועדה המחוזית לבנייה בירושלים אישרה את התוכנית, חרף התנגדות התושבים וארגוני הסביבה שטענו לפגיעה בנוף. "אין מדובר בערכי טבע ייחודיים שאינם נמצאים באזורים אחרים"

הוועדה המחוזית לבנייה בירושלים אישרה השבוע באופן סופי את בנייתן של 900 יחידות דיור במורדות המערביים בשכונת גילה בעיר. בישיבה שהתנהלה ביום שלישי בשבוע שעבר דחתה הוועדה את התנגדויות התושבים בטענה שהבנייה תגרום נזק לסביבה, זאת לאחר שההתנגדויות הפוליטיות לרעיון נדחו גם הן. עם זאת, ביום רביעי האחרון אושרה תוכנית הבנייה, מה שמקנה למנהל מקרקעי ישראל את האפשרות להתחיל בבנייה בכל זמן שירצה.

התוכנית כוללת בנייה של 900 יחידות דיור בשטח של 228 דונם, בצפון-מערב השכונה. בנוסף, מציעה התוכנית להקים שטחים מסחריים בהיקף מצומצם, שטחי ציבור בנויים ופתוחים ובניית שתי טיילות. התוכנית גם כוללת הקמת שש כיתות מעון, שמונה כיתות גני ילדים, 18 כיתות בית ספר יסודי וארבעה בתי כנסת.

הוועדה המקומית דנה בעניינה של התוכנית באפריל 2009 והמליצה על הפקדתה בתנאים. הוועדה המחוזית דנה בתוכנית בנובמבר של אותה שנה והחליטה גם היא על הפקדתה בתנאים. הפקדתה הסופית של התוכנית נעשתה במאי אשתקד, וגררה גינויים ולחץ מצד הממשל האמריקאי.

"התוכנית מבקשת לתת מענה לצורך הדוחק"

כאמור, פרט למתנגדים לבנייה מחוץ לשטחי הקו הירוק, היו גם מי שהתנגדו לתוכנית מסיבות אחרות. ארבעה גופים, בהם החברה להגנת הטבע, מוזיאון עין יעל והקרן הקיימת לישראל, התנגדו לעקירת היער וטענו כי הריסתו לצורך הבנייה תפגע בערכי הטבע והנוף.

בעקבות פנייתו של עו"ד בנימין הימן, שייצג את תושבי האזור ואף הציג סקר טבע בנושא, נקבע דיון נוסף בוועדה המחוזית, שלבסוף דחתה את הפנייה. "הוועדה סבורה כי התוכנית הינה תוכנית חשובה ביותר, המבקשת לתת מענה לצורך הדוחק בתוספת יחידות דיור במדינה בכלל, ובעיר ירושלים בפרט", נכתב בהחלטת הוועדה. "בחינת מסמכי התוכנית, סקר הטבע וסקר העצים, מלמדת כי גם אם קיימים בשטח נשוא התוכנית ערכי טבע כאלה ואחרים, אין מדובר בערכים ייחודיים שאינם נמצאים באזורים אחרים". יצוין, כי עדיין קיימת אפשרות לבקש ערר לוועדה הארצית, אולם באפשרות הוועדה המחוזית לא לאשר ערר כזה. במידה וכך, יהיו יכולים המתנגדים לפנות לבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully