וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: אם לא יוחלף חוק טל, יבוטלו גם ישיבות ההסדר

פנחס וולף

4.7.2012 / 17:50

בציונות הדתית חוששים שאם לא תאושר חלופה לחוק טל עד 1 באוגוסט, יבוטלו הישיבות הציוניות, ועמלים על חקיקה שתפריד ביניהן לישיבות החרדיות. פרס נועד עם נציגי יהדות התורה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

חוק טל, המוכר בהיותו פוטר עשרות אלפי תלמידי ישיבות משירות צבאי, צפוי לצאת מתוקפו ב-1 באוגוסט, בהוראת בג"ץ. עם זאת, החוק מכיר גם בתנאים המיוחדים להם זוכים תלמידי ישיבות ההסדר הציוניות, ובציונות הדתית העלו היום חשש שאי העברת חוק שוויון בנטל עד ראשית החודש הבא, עשוי להביא גם את ישיבות ההסדר הציוניות לסכנת סגירה.

חיילים דתיים וחרדים בצה"ל. GettyImages
חשש בציונות הדתית מביטול ישיבות ההסדר/GettyImages

ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) שלח היום (רביעי) מכתב ליו"ר סיעתו, ח"כ אורי אורבך, בדרישה להגיש בהקדם את הצעת חוק ישיבות ההסדר, במטרה להפריד בין סוגיית הישיבות הציוניות, לאלו החרדיות. "יש לקדם את הצעת החוק נוכח הודעת ראש הממשלה בדבר פיזור ועדת פלסנר, ואי הוודאות בדבר גיבוש החלופות לחוק טל", כתב אורלב לאורבך.

פרס נועד עם נציגי יהדות התורה

במכתבו הוסיף אורלב כי הוא "מבקש לקיים דיון דחוף ככל שמאפשר לך מצבך הרפואי, בדבר גיבוש עמדת הסיעה בנושא. אבקש להדגיש כי אם ראש הממשלה לא יצליח לגבש הצעת חוק חלופית עד 1 באוגוסט, ייפגעו גם ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות הציוניות. סבורני כי אין להסכים למצב שבגלל מחלוקת בקואליציה בסוגיה ייפגעו הישיבות הציוניות. לעניות דעתי, עמדתנו צריכה להיות אישור הצעת החוק שיזמנו בנושא. הגיע הזמן להפריד בין הישיבות החרדיות שלא משרתות, לישיבות הציונית המשרתות בצה"ל".

שלשום הודיע ראש הממשלה נתניהו על פיזור הוועדה הציבורית בראשות ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה), שביקשה למצוא חלופות לחוק טל. הודעתו של נתניהו גרמה למשבר קואליציוני בינו לבין משנהו, ח"כ שאול מופז, ופלסנר פרסם את מסקנות הוועדה למרות פיזורה, ולמרות שעזבו אותה כמה מנציגיה. בין היתר, המליצה הוועדה להטיל קנס התחלתי של 7,500 שקלים למשתמטים שיגדל במאה שקלים על כל יום נוסף של השתמטות, שלילת הטבות בתחומי הארנונה והדיור, ביטול מלגות "כולל" פתיחת מסלולי גיוס נוספים לחרדים וביטול השירות המקוצר שהיה נהוג עד כה.

נציגי החרדים תקפו בחריפות את מסקנות הוועדה. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר לוואלה! חדשות כי "קדימה חשבה שהיא תקבל את התיקים של יהדות התורה, ש"ס וישראל ביתנו, ולכן התנהלה כך. מ'ועדת פלסנר' זה הפך להיות דו"ח בלי וועדה. גם אני יכול לקיים מסיבת עיתונאים ולהגיד מה שאני רוצה. זה עוגן ההצלה של קדימה כדי שיהיו להם תיקים". ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר כי "במשך תקופה ארוכה מנהל ח"כ יוחנן פלסנר מסע רדיפה ושיסוי נגד ציבור לומדי התורה בישראל. שנאתו האובססיבית, התורשתית והתהומית לא הייתה מביישת את שונאי ישראל הגויים, גוזרי הגזרות של העם היהודי בדורות עברו". עוד ציין ח"כ מקלב כי "מסקנות הוועדה אינן נוגעות אלינו ולא ישפיעו עלינו במאומה. עם ישראל שבכל הדורות, חרף הגזירות והרדיפות, שמר על תורתו והמשיך בלימוד התורה במסירות נפש, ימשיך גם כעת בתלמודו וימית עצמו באוהלה של תורה, למרות איומי הגזירות והרדיפות. עם ישראל חי וקיים אוחז במורשת הנצח של תורת ישראל".
במטרה לגשר בין החרדים לממשלה, נועד בצהריים נשיא המדינה, שמעון פרס, עם נציג יהדות התורה, ח"כ משה גפני.

עוד על ועדת פלסנר
המלצות: 1,500 פטורים לחרדים, סנקציות למשתמטים
החרדים על דו”ח פלסנר: ”גיבוב של רוע ורשעות”
מאהל הפרייארים: ”דו”ח פלסנר רחוק מאוד ממושלם”

לפניות לכתב: pinhaswolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully