וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחלוקת הבאה? "מכללות צה"ל יוקמו במזרח ירושלים"

2.7.2012 / 19:40

על פי התכנית שאושרה להפקדה, המכללות יועברו ממתחם גלילות ויוקמו סמוך לקמפוס הר הצופים. ברקת: "אסור שהתכנית לא תאושר". במזרח העיר זועמים: "האזור סובל ממצוקת דיור"

העברת מכללות צה"ל ממתחם גלילות למזרח ירושלים אושרה הבוקר (שני) להפקדה על ידי הוועדה המחוזית. משמעות הדבר היא שבמשך 60 הימים הבאים יינתן זמן להגשת ההתנגדויות לתוכנית - אשר נוכח מיקומן הרגיש של המכללות, כפי הנראה לא יאחרו להגיע. התוכנית כוללת הקמת מבנה שישמש את מכללות צה"ל בצמוד לקמפוס הר הצופים במזרח העיר. על פי התוכנית, המתקן הצבאי יוקם בצמוד לשכונות הפלסטיניות א-תור וא-צואנה. ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הגיע לישיבת הוועדה המחוזית על מנת לקדם את אישור התוכנית ואף אמר כי "אסור שתוכנית זו לא תאושר".

השטח המיועד להקמת המכללות הצבאיות נמצא בין הגן הלאומי עמק צורים לבין השטח המיועד להקמת הגן לאומי מורדות הר הצופים, בסמוך לשכונות עיסאוויה וא-תור. בעמותת עיר עמים, שהתנגדה לתוכנית, מסרו כי הקמת המכללות בתווך שבין שני הגנים הלאומיים תיצור רצף של בנייה לאומית ישראלית על חשבון רווחתן ועתידן של השכונות הפלסטיניות באזור. כמו כן, ציינו בעמותה שבעבר דחו רשויות התכנון בקשות של תושבים פלסטינים לקידום תוכנית מתאר להרחבת השכונות הסמוכות על גבי השטח המדובר.

עמק צורים, ירושלים. רשות הטבע והגנים
"דווקא באזור הסובל ממצוקות דיור ותת פיתוח, הרשויות מוצאות לנכון לקדם במהירות תכניות להקמת גנים לאומיים". הגן הלאומי עמק צורים/רשות הטבע והגנים

מיד לאחר אישור התוכנית, הגיבו בעיר עמים כי "מדהים לגלות שדווקא באזור הסובל ממצוקות דיור ותת פיתוח חמורות, הרשויות מוצאות לנכון לקדם במהירות תכניות להקמת מבני צבא או גנים לאומיים - אך לא מקדמות תכניות לטובת רווחת התושבים המקומיים". עוד נמסר מהעמותה כי "אישור התוכנית להקמת מכללת צה"ל דווקא במיקום בעייתי זה, מוכיח כי טובת תושבי מזרח ירושלים הפלסטינים תמיד תהיה בתחתית סולם העדיפויות של עיריית ירושלים וגורמי התכנון. כמו כן, אישור תוכנית בנייה זו בצמוד לשטח שכביכול מיועד להקמת הגן הלאומי מורדות הר הצופים מוכיח כי אין שום הצדקה היסטורית או סביבתית להקמת גן לאומי זה - ומטרתו היחידה היא עצירת פיתוח השכונות הפלסטיניות הסמוכות, כפי שטוענים גורמים סביבתיים ומקצועיים רבים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "שטח הר הצופים שעליו מקודמת התוכנית להקמת מכללות צה"ל באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים, נמצא בריבונות ישראל מאז אוחדה העיר ב-1967. עיריית ירושלים מברכת על התוכנית שמשיבה את המוסדות הממלכתיים והממשלתיים לבירה ורואה בפרויקט זה חשיבות גדולה הן לעיר והן למכללות עצמן, כאשר מאות קצינים יעלו לירושלים מידי יום ובכך יחזקו את מעמדה של העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully