וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן באיטליה, האם התאכזב מתוצאת גמר היורו?

טל שלו

2.7.2012 / 1:58

כאוהד כדורגל מושבע צפה שר החוץ עם מארחיו בביקור בארץ המגף בגמר היורו בו הפסידה נבחרת איטליה לספרד. בהמשך הביקור ייפגש עם ראש הממשלה וימסור תרומה לנפגעי רעש האדמה

בין האיטלקים האבלים על הפסד נבחרתם ביורו, ניתן היה למצוא אמש (ראשון) גם את שר החוץ, אביגדור ליברמן, שנמצא בביקור מדיני בארץ המגף. ליברמן, שנחשב לחובב כדורגל מושבע ואוהד של בית"ר ירושלים, החל אתמול את ביקורו באיטליה, במהלכו הוא צפוי להיפגש בין היתר עם ראש הממשלה מריו מונטי. בערב, בסיום פגישה במילאנו עם בכירים בכלכלה ובתקשורת האיטלקית בה סקר את המתרחש בזירה המדינית, צפה יחד עם מארחיו האיטלקיים במשחק הגמר של אליפות אירופה בכדורגל. עם זאת, ליברמן סירב לפרט אם עודד את מארחיו האיטלקים את הספרדים - "בשל תפקידי כשר החוץ, אשאיר אתכם במתח ולא אפרסם ברבים את איזו מהקבוצות אעודד", כתב ליברמן בדף הפייסבוק שלו אתמול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שר החוץ מבקר במפעל המטוסים באיטליה לשם חתימה על עסקת רכש/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא רק בכדורגל צפה שר החוץ, שפתח את ביקורו בן ארבעה ימים באיטליה בתצוגת יכולות של מטוס ההדרכה האיטלקי M-346 - בביקור במפעלי חברת אירמקי, יצרנית 30 מטוסי האימון האיטלקיים שמשרד הביטחון רכש עבור חיל האוויר. העסקה שנחתמה עם ממשלת איטליה נחשבת לעסקת ענק בהיקף של כשני מיליארד שקלים בתחילת השנה.

ליברמן יעביר תרומה ישראלית לנפגעי רעידת האדמה

בהמשך, בנוסף לפגישות מדיניות עם ראש הממשלה מונטי ובכירים נוספים, צפוי ליברמן למסור תרומה ישראלית לנפגעי רעידות האדמה שאירעו בחודש מאי במחוז אמיליה רומנה שבצפון איטליה, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות. מדובר בתרומה של ארבעה מבנים מצוידים במכשור רפואי, שישמשו כמרכז רפואי אזורי ליולדות, המשותפת למשרד החוץ והנדבן ואיש העסקים וולטר ארביב, ובסיועה של קרן היסוד קנדה. כמו כן, ליברמן יקיים ביקור היסטורי ראשון של שר ישראלי ברפובליקה העתיקה סן מרינו, השוכנת בגבולות איטליה, וייפגש עם ראשי המדינה, מהעתיקות אך גם הקטנות ביותר בעולם.

במוקד הביקור ייפגש ליברמן עם ראש הממשלה החדש מונטי, שביקר בישראל באפריל האחרון ועם שר החוץ, וידון עמם בהתפתחויות האחרונות במזרח התיכון, על רקע כניסתן לתוקף של סבב הסנקציות הנוסף על הנפט האירני. למרות קשרי הסחר הענפים בין איטליה לאירן, איטליה היתה בין המדינות הבולטות באיחוד האירופי שקראו להחרפת הסנקציות. ליברמן צפוי להביע את הערכת ישראל לעמדה זו, אך לבחון במקביל דרכים להחרפה נוספת של העיצומים הבינלאומיים על טהרן במטרה להביא להפסקת פרויקט הגרעין האירני. בנוסף, ידון ליברמן עם מארחיו בהמשך חיזוק היחסים בין ישראל ואיטליה, ובהכנות לקראת מפגש ממשלות משותף שצפוי להתקיים באוקטובר בירושלים, וייפגש עם בכירי הקהילה היהודית ברומא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully