וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבהל מהמחאה? נתניהו מציג: כך נלחמנו ביוקר המחיה

טל שלו

1.7.2012 / 18:31

על רקע המחאה המתחדשת, הפיצה לשכת ראש הממשלה מסמך בין השרים, המרכז את הפעולות וההישגים של הממשלה בשנה האחרונה בנושא יוקר המחיה, תחת הכותרת "הרבה מאוד השתנה"

בעוד אירועי המחאה החברתית אמש ברחבי הארץ משכו רק כעשרת אלפים מפגינים, בלשכת ראש הממשלה נערכים לקרב התקשורתי על דעת הקהל. בזמן שהממשלה אישרה היום (ראשון) את הגדלת יעד הגירעון לשיעור של 3%, בין היתר מתוך שאיפה להימנע מהכבדת נטל המסים על הציבור, הופץ דף מסרים לשרים, המכיל בתמצות את רשימת פעולות הממשלה בשנה החולפת להורדת יוקר המחייה. "אומרים שדבר לא השתנה בשנה האחרונה? לא נכון! הרבה מאוד השתנה", היא כותרת המסמך, שהופץ לבקשת השרים לאחר ישיבת הממשלה בה נידונה הרחבת הגירעון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך המצגת שהופצה לשרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפתח ישיבת הממשלה, הקדיש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מספר דקות להסביר לציבור את משמעות ההחלטה על הרחבת הגירעון התקציבי ל-3%, אותה קיבל בשבוע שעבר, בהמלצת שר האוצר, יובל שטייניץ. "אני רוצה להסביר מה אנחנו עושים ומה אנחנו לא עושים", אמר נתניהו, והדגיש כי ההחלטה נועדה למנוע הכבדה של נטל המסים על הציבור. "כשאתה מכביד את נטל המסים, אתה מדכא צמיחה, וכשאתה מדכא צמיחה, אתה עושה שני דברים: אחד, אתה מגדיל את האבטלה, ושניים, אתה בסופו של דבר מגדיל את הגירעון".

"כלכלות העולם קורסות, ובישראל - צמיחה"

שרי הממשלה תמכו בהחלטה על הרחבת הגירעון, אך במקביל, על רקע החשש מהתעוררותה המחודשת של המחאה החברתית, הוחלט בדיון לגבש דף מידע המרכז את כלל פעולות הממשלה בשנה האחרונה להורדת יוקר המחיה. לשם כך, התבקשו כל השרים למנות את ההישגים העיקריים בתחום משרדם.

במצגת, שהופצה לאחר הדיון לשרים, רוכזו כלל פעולות הממשלה בשנה האחרונה, ובפרט: "הממשלה הנהיגה חינוך חינם מגיל 3, הממשלה ביצעה רפורמה מהפכנית בסלולרי, בניית עשרות אלפי דירות הביאה להיפוך במגמת מחירי הדירות החדשות, הממשלה הרחיבה את טיפולי השיניים עד גיל 12 והרפורמה במס הוסיפה מאות שקלים בנטו בכל חודש להורים עובדים לילדים קטנים".

בהמשך המצגת, תחת הכותרת "וכל זה בזמן ש", נכתב כי "במדינות רבות, כמו בריטניה, גרמניה, צרפת ועוד, מקצצים בשירותים החברתיים. בישראל הממשלה אישרה שורת צעדים שהפחיתו משמעותית את יוקר המחייה". כמו כן נכתב כי "כלכלות העולם קורסות והאבטלה מעבר לים שוברת שיאים. כלכלת ישראל ממשיכה לצמוח, ובשלוש השנים האחרונות נוספו עוד 300 אלף מקומות עבודה חדשים בישראל".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully