וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקורבי נתניהו מאחורי ביטול פגישת מופז-אבו מאזן"

טל שלו

30.6.2012 / 15:12

גורמים ברשות דיווחו כי אבו מאזן ביטל פגישתו עם המשנה לראש הממשלה בשל התנגדות בציבור. גורם בירושלים טוען כי "מקורבים לנתניהו" מאחורי המהלך, עקב מחלוקת סביב חוק טל

מה עומד מאחורי ביטול הפגישה המתוכננת בין יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, למשנה לראש הממשלה מופז? בעוד שברשות אומרים כי אבו מאזן ביטל את הפגישה בשל "התנגדות ברחוב הפלסטיני", בישראל עורר ביטול הפגישה המתוכננת חילופי האשמות בין ראש הממשלה למשנהו, על רקע המתיחות בסוגיית החלופות לחוק טל. גורם בירושלים סיפר היום (שבת) לוואלה! חדשות כי מאחורי ביטול הפגישה עומדים בין היתר דווקא "מקורבים מאוד לראש הממשלה נתניהו". לדברי הגורם, הדבר מעיד על עומק המשבר בין מופז לנתניהו, בסוגיית המסקנות המתגבשות של ועדת פלסנר, הבוחנת חלופות לחוק טל.

בסביבת נתניהו דחו כל קשר לביטול הפגישה, והדגישו כי הפגישה אכן בוטלה בשל הלחץ ברחוב הפלסטיני. גורם מדיני בסביבת ראש הממשלה תקף בחריפות את הטענות: "מביך שיש אנשים בסביבת מופז שמנסים לטעון שיש קשר בין חוק טל לביטול פגישה עם אבו מאזן. זו טענה שהומצאה רק אחרי שהפלסטינים כבר הודיעו שהפגישה מבוטלת, בעקבות הפגנות ברמאללה נגד קיומה".

יו"ר קדימה שאול מופז בישיבת ממשלה, מאי 2012. שירן גרנות / הארץ, שירן גרנות
המחלוקת מעמיקה? נתניהו ומופז/שירן גרנות , שירן גרנות / הארץ

אתמול נפגשו נתניהו ומופז לדיון בנושא הסנקציות האישיות שיוטלו על צעירים חרדים שיתחמקו מגיוס צה"ל, כחלק מהמתווה המתגבש של הוועדה. בשיחות לא הושגה כל פריצת דרך, שכן מופז עמד על כך שההמלצות יכללו אחריות אישית כלפי המיועדים לגיוס מהציבור החרדי, ולא רק סנקציות נגד הישיבות בדמות פגיעה בתקציביהן.

"בדרך למשבר קואליציוני"

בסביבת מופז אמרו לאחר הפגישה כי "ההתרשמות היא שאנחנו בדרך למשבר קואליציוני. זאת לא התעקשות לשם התעקשות, אם לא יהיו סנקציות - עתיד החוק יהיה כמו חוק טל". לדברי מקורבי מופז, "המדדים להצלחת החוק הן הגדלת ההשתתפות בנטל ומבחן הביצוע של מסקנות הוועדה. אנחנו עושים הכל כדי שההמלצות ילוו בסנקציות אישיות". בסביבתו של יו"ר קדימה אף העריכו כי המלצות ועדת פלסנר יוגשו בשבוע הקרוב, ביום רביעי או חמישי, וכי ההכרעה תיפול במשולש נתניהו-מופז-ברק.

מוקדם יותר אמר גורם בכיר בפת"ח לסוכנות הידיעות הפלסטינית כי פגישתם של אבו מאזן ומופז נדחתה למועד בלתי ידוע. לדברי הגורם, הפגישה נדחתה ממספר סיבות, בהן גם ההתנגדות ברחוב הפלסטיני לפגישה. הוא בירך את אבו מאזן על כך ש"הפגין כבוד לעמדת העם", והוסיף כי "על העולם להבין את הלחץ העצום שלו נתון אבו מאזן לאור המשך הבנייה הישראלית בהתנחלויות, המשך המעצרים והריסת הבתים בשטחים". הציבור הפלסטיני הגיב בחומרה לנוכח הידיעות לפגישה בין מופז לאבו מאזן, שהייתה אמורה להתקיים ברמאללה מחר. צעירים רבים אף תכננו להפגין מחוץ למשרדי הרשות במהלכה.

בלשכת ראש הממשלה וכן בסביבתו של המשנה לראש הממשלה שאול מופז שמרו עד היום על שתיקה תקשורתית בנוגע לפגישה, וסירבו להתייחס לכל מידע בעניין, שיצא בעיקרו מפי דוברים פלסטינים. עם זאת, בשבועות האחרונים אמר מופז בכמה הזדמנויות כי הוא מעונין להיפגש עם אבו מאזן, וכי הוא רואה בכניסת קדימה לקואליציה הזדמנות לחידוש התהליך המדיני, מסר שהעלה גם בפגישותיו עם הנשיא האמריקאי אובמה ומזכירת המדינה קלינטון בוושינגטון באמצע החודש.

בחודשים האחרונים, מאז הוכרזו השיחות בין ישראל לפלסטינים בעמאן כ"כישלון", קיים יוצעו המיוחד של נתניהו, עורך הדין יצחק מולכו, ערוץ שקט למגעים שוטפים ועדכונים הדדיים עם יו"ר צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת. במהלך החודשים האחרונים קיימו השניים מספר פגישות, בין היתר לקראת חילופי האגרות בין נתניהו לאבו מאזן במאי האחרון, וכך במסגרת המגעים לסיום שביתת הרעב של הפלסטינים בחודש שעבר.

עוד בנושא
בדרך למשבר קואליציוני? נתניהו ומופז חלוקים בסוגיית הגיוס
פגישת אבו מאזן-מופז נדחתה; "בגלל התנגדות פלסטינית"

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully