וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אפריקה: שימפנזות תקפו סטודנט ופצעו אותו קשה

30.6.2012 / 13:35

הצעיר מארה"ב עבד כמדריך תיירים במקלט לקופי שימפנזה, ובמהלך סיור נגרר על ידי שני קופים לחלקה בה הוחזקו. הוא נחבל ואיבד חלק מאצבעותיו. "מעולם לא ראינו מקרה כזה"

קופים אחרי בנאדם: סטודנט אמריקאי הותקף אתמול (שישי) באכזריות על ידי שני קופי שימפנזה בוגרים במקלט לקופים בדרום אפריקה, והוא מאושפז כעת בבית החולים במדינה כשהוא פצוע באורח קשה. לדברי מנהלת המרכז, הסטודנט הפצוע, הנמצא כעת בעיצומם של לימודים לתואר שני בנושא אנתרופולוגיה וחקר קופי אדם, שימש בחודשים האחרונים כמדריך במקלט.

במהלך סיור שערך לקבוצת תיירים, עבר הסטודנט סמוך לחלקה מגודרת ובה מספר קופי שימפנזה זכרים, כאשר לפתע שניים מתוכם אחזו בו ומשכו אותו מעבר לגדר. במהלך העימות עם הקופים, העונים לשמות מיקי ואמדאוס, איבד הסטודנט מספר אצבעות ונגרר על הקרקע ברחבי החלקה, לעיני התיירים המבוהלים.

המרכז "צ'ימפ עדן" בו אירעה התקרית המחרידה, משמש כמקלט לקופי שימפנזה שעברו התעללות – בתעשיית הניסויים, בתעשיית הבידור או כחיות מחמד. מנהל המרכז, דייויד אוסת'ואיזן, סירב למסור את שמו של הפצוע, אולם ציין כי הוא לומד באוניברסיטת טקסס שבסן אנטוניו.

"מעולם לא ראינו תקרית דומה לזו"

"הוא היה קרוב מדי לגדר, והם פשוט משכו אותו פנימה", שחזר אוסת'ואיזן. עוד סיפר מנהל המרכז כי הצוות במקום מיהר לחלצו ולפנות את התיירים למקום מבטחים. כשנשאל באשר לסיבת ההתקפה, ענה אוסת'ואיזן כי שימפנזים שעברו התעללות מפגינים תוקפנות דומה לזו של בני אדם שעברו התעללות בילדותם, אולם ציין כי "מעולם לא ראינו תקרית דומה לזו".

כמו כן ציין אוסת'ואיזן כי קופי שימפנזה הם חיות פרא שנוהגות לגונן על שטחיהן, וכי "כל אינטרקציה בין בני אדם לבין חיות פרא יכולה להיות מסוכנת, מאחר שחיות פרא הן לרוב חזקות במיוחד ויכולות להתנהג בתוקפנות אם הן חשות מאוימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully