וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הביטחון: ”אירן מבריחת הנשק הראשית לסוריה”

30.6.2012 / 8:35

בדו"ח המועצה נטען כי אירן ממשיכה לייצא נשק באופן בלתי חוקי, בין היתר דרך חברת התעופה האירנית "יאס אייר". במערב מרוצים: "הפעם רוסיה לא הצליחה למנוע פרסום הדו"ח"

מועצת הביטחון של האו"ם פרסמה אתמול (שישי) דו"ח המתאר הפרות חמורות של החוק הבין לאומי מצד אירן, כולל משלוחי נשק לשלטון אסד בסוריה תוך הפרת האיסור של האו"ם על ייצוא נשק מתוך הרפובליקה האסלמית.

בדו"ח, שהופיע באתר האינטרנט של מועצת הביטחון, נטען כי סוריה היא עדיין היעד המרכזי של משלוחי נשק אירניים. עוד נכתב בדו"ח, שהוגש על ידי פאנל של מומחים לבקרת סנקציות של מועצת הביטחון, כי הצוות חקר שלושה משלוחים גדולים של אמצעי לחימה בלתי חוקיים מאירן בשנה האחרונה, אשר מתוכם שניים יועדו לסוריה. לפיכך, קבעו המומחים כי "אירן ממשיכה להתריס בפני הקהילה הבינלאומית באמצעות משלוחי נשק בלתי חוקיים".

דיון מועצת הביטחון של האו"ם על סוריה, 31 בינואר 2012. רויטרס
לפי הדו"ח סוריה היא עדיין היעד המרכזי של משלוחי נשק אירניים. מועצת הביטחון/רויטרס

דיפלומטים מערביים אמרו כי היו מרוצים מכך שמסקנות הדו"ח פורסמו, זאת משום שבתחילה חששו כי רוסיה - שמלבד אירן הינה אחת המדינות הבודדות שעדיין עומדות לצד השלטון הסורי - תחסום את הפצתו כפי שעשתה בדו"ח של השנה שעברה בנושא אירן. פרסום הדו"ח, דיפלומטים אמרו, צפוי להוסיף ללחצים על אירן לבלום את פרוייקט הגרעין שלה. לדבריהם, המעצמות שואפות להתקדם במשא ומתן עם הרפובליקה האסלמית, במטרה לשכנע אותה כי המחיר להפרת התקנות הבינלאומיות יהיה גבוה מדי עבורה.

"המסייעות לאירן - לרשימה השחורה"

פאנל המומחים המליץ להוסיף שלוש חברות לרשימה השחורה של האו"ם, בשל חשדות שסייעו לתכניות הגרעין של אירן, או שסייעו לה להתחמק מהאיסורים של האו"ם. אחת מן החברות שנחשדות בסיוע לאירן, היא חברת התעופה האירנית "יאס אייר". לפי הדו"ח, "יאס אייר" הייתה מעורבת במשלוחי נשק בלתי חוקיים לסוריה.

בתוך כך, היום ייפתחו שיחות השלום בג'נבה בנושא המשבר המחריף בסוריה, אליהן אירן לא הוזמנה לבסוף. למרות זאת, שגריר אירן באו"ם אמר ביום רביעי כי מדינתו מוכנה לעזור לקופי אנאן בהבאת שלום לסוריה, ואם ישנן מדינות שלא מעוניינות במעורבותה בדיון "זו הבעיה שלהן".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully