וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד במאהל הפראיירים: "נתניהו מורח הציבור"

פנחס וולף

29.6.2012 / 20:39

יו"ר "יש עתיד" אמר את הדברים למול המחלוקת בין נתניהו ומופז על סוגיית הגיוס. גם דן חלוץ ביקר במאהל: "שירות חובה במדינת ישראל איננו עניין לפשרות פוליטיות"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן)

יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד וחבר קדימה והרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ ביקרו היום (שישי) במאהל הפראיירים בתל אביב המתנגדים לחוק טל וקוראים לגיוס לכולם. השניים חתמו על העצומה לשוויון בשירות. "נתניהו מורח את העניין מסיבות קואליציוניות", אמר לפיד. "במקום שוויון בנטל, במקום שירות שווה לכולם, כל מה שמעניין אותו זה לסגור עוד עסקה עם השותפים הקואליציוניים שלו, כדי שהוא יוכל להמשיך לשבת בממשלה הזו שלא עושה שום דבר. זה צריך להיפסק. יש הונאה של הציבור ואנחנו צריכים להפסיק את ההונאה הזאת".

"שירות חובה במדינת ישראל איננו עניין לפשרות פוליטיות ובראייתי זהו סוג של חוק יסוד", אמר חלוץ. "יוחנן (פלסנר, יו"ר הוועדה למציאת חלופה לחוק טל, פ"ו), שהוא איש ערכי, ולדעתי הוא מאמין בדיוק בדברים שאני אומר, יצליח להעביר את זה. אם הוא לא יצליח, משמע שכופפו לו את הידיים ואני מקווה שהוא לא יתכופף".

"צריך לחייב שכל אזרח במדינת ישראל יתרום למדינה על מנת לקבל ממנה. הדבר הזה צריך לקרות לאלתר ולא בגיל 23 ולא בגיל 28 ולא כשאתה אבא למשפחה מרובת ילדים", אמר חלוץ. "במקום לגייס חיילים אנחנו נגייס אנשים שישבו על הקופה של משרד הביטחון ושל צה"ל".

דן חלוץ מבקר במאהל הפראיירים בתל אביב, יוני 2012. יותם רונן
חלוץ חותם על העצומה לשירות לכולם/יותם רונן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשנהו, שאול מופז, נפגשו היום (שישי) לדון בנושא הסנקציות האישיות שיוטלו על צעירים חרדים שיתחמקו מגיוס לצה"ל. לוואלה! חדשות נודע כי לא הושגה כל פריצת דרך בשיחות, בהן מופז עמד על כך שהמלצות ועדת פלסנר יכללו אחריות אישית כלפי המיועדים לגיוס מהציבור החרדי, ולא רק סנקציות נגד הישיבות בדמות פגיעה בתקציביהן.

בסביבת מופז אמרו לאחר הפגישה כי "ההתרשמות היא שאנחנו בדרך למשבר קואליציוני. זאת לא התעקשות לשם התעקשות, אם לא יהיו סנקציות - עתיד החוק יהיה כמו חוק טל". לדברי מקורבי מופז, "המדדים להצלחת החוק הן הגדלת ההשתתפות בנטל ומבחן הביצוע של מסקנות הוועדה. אנחנו עושים הכל כדי שההמלצות ילוו בסנקציות אישיות".

בסביבתו של יו"ר קדימה אף העריכו כי המלצות ועדת פלסנר יוגשו בשבוע הקרוב, ביום רביעי או חמישי, וכי ההכרעה תיפול במשולש נתניהו-מופז-ברק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully