וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר החשוד בדקירת גרושתו וחטיפת בנם הפעוט

שלומי גבאי

28.6.2012 / 12:17

החשוד בדקירת גרושתו וחטיפת בנם ברעננה יישאר במעצר עוד שלושה ימים, לאחר שהודה במעשה ושיחזר אותו. עורך דינו: "היה לשניים סכסוך מתמשך, זו הייתה התפרצות בלתי נשלטת"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר; עריכה: גדי וינסטוק)

בית משפט השלום בכפר סבא האריך היום (חמישי) בשלושה ימים את מעצרו של הגבר החשוד כי דקר אמש את גרושתו באזור התעשייה ברעננה וחטף את בנם בן השנתיים. בחקירתו הודה החשוד במיוחס לו ואף שיחזר את המעשה.

רב פקד איציק טבעוני, סגן מפקד תחנת כפר סבא, סיפר כי "הוקם צוות חקירה מיוחד כדי לחקור את המקרה ולבחון באילו אישומים להאשים את החשוד. בשלב זה נבדקת האפשרות להאשים אותו אף בנסיון רצח של גרושתו, בגין התקיפה והחבלה שגרם לה. לבני הזוג אין עבר קודם של אלימות במשפחה".

מבית החולים מאיר בכפר סבא נמסר כי מצבה של האישה התייצב והוא מוגדר בשלב זה בינוני. היא מאושפזת במחלקה הכירורגית, כשהיא סובלת מחתכים וחבלות במספר חלקים בגופה.

"הוא לא יכול היה להבין הבנה של ממש את שאירע"

עורך דינו של החשוד, שי טובים, אמר כי מדובר "באירוע טרגי, אירוע שמעורב בו תינוק בן שנתיים ושבעה חודשים שנמצא בתווך של מערכת זוגית, שבלשון המעטה, אינה בריאה". עורך הדין ציין כי בין השניים קיים סכסוך מתמשך, כאשר הם משתמשים בילד כאמצעי ניגוח. לדבריו, הדבר "גרם להתפרצות בלתי נשלטת, כנראה של החשוד, שהובילה לתוצאה הטרגית שבה נפצעה בת זוגו פצעים בינוניים, והתינוק עצמו נלקח על ידי האב".

טובים ציין כי לפעוט לא אירע דבר, והוא שב בריא ושלם להורי האישה. "העובדות כנראה ידועות כמעט כולן למשטרה, וגם החשוד עצמו לא מכחיש את עצם ביצוע העבירה. השאלה שנותרה היא שאלה של הנסיבות. ואנחנו, בצו שיפוטי, הפננו את החשוד לבחינת כושרו השכלי, המנטלי, להבין את אשר עשה אתמול. לשיטתנו, הוא לא יכול היה להבין הבנה של ממש את שאירע, כך אני מבין גם מעצם המפגש שהיה לי איתו, ועל כן נסיבות ביצוע העבירה הן המשמעותיות כרגע מהבחינה הראייתית".

"במידה והפסיכיאטר יקבע שהחשוד לא היה כשיר בעת ביצוע העבירה להבין את מעשיו, ודאי שזו אחת הטענות שתעלנה", הוסיף הפרקליט. "מלבד זאת, יש טענות נוספות שקשורות במערכת היחסים בין בני הזוג, שכאמור כללה שימוש בתינוק על מנת למנוע מהאב כל יכולת לממש את זכותו ההורית".

לדבריו, החשוד הוא מהנדס בן 38 ללא עבר פלילי, שמשרת ביחידה קרבית ובעוד חודש אמור היה להגיע לשירות מילואים. "בחור כזה, שכל חייו תפקד, שמבצע דבר כזה, יש בהכרח משקל רב לנסיבות של ביצוע העבירה. ודאי שהמשפחה הבהירה לי היבטים שונים של אותן נסיבות".

חשד: דקר את גרושתו וחטף את ילדם בן השנתיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully