וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לח"כ א-סנע: "נטפל בך ראשון, תשב בכלא"

רמי שני

27.6.2012 / 14:15

שר החוץ הגיע לביקור ביישוב בדואי לא מוכר בדרום, והתעמת עם ח"כ א-סנע שאמר לו כי הוא "אישיות בלתי רצויה במקום הזה". כניסתו של השר ליישוב נמנעה בגלל מחאת התושבים

יח"צ - חד פעמי

(צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק)

עימות מילולי חריף בין שר החוץ אביגדור ליברמן לבין ח"כ טאלב א-סנע: במהלך ביקור משלחת של מפלגת ישראל ביתנו, ושר החוץ בראשה, ביישוב הבדואי הבלתי-מוכר אל-זרנוג הוא התעמת עם ח"כ א-סנע (רע"ם-תע"ל) שהגיע למקום, ואמר לו "אתה טרוריסט, נציג ארגון טרור". ליברמן אמר את הדברים בתגובה לקריאתו של א-סנע, שאמר לו "מה יש לך לעשות כאן? אתה אישיות לא רצויה במקום הזה. אתה לא באת לבקר את הבדואים אף פעם ולהתעניין בבעיות שלהם. אתה אף פעם לא טיפלת בבעיות של הבדואים", ואז אמר לו שר החוץ "אנחנו נטפל בך ראשון ואתה צריך להיות בכלא". לוויכוח הצטרף גם ראש מועצת עומר, פיני בדש, שאמר לא-סנע כי "גם אתה בחיים לא טיפלת בבעיות הבדואים".

הדברים התרחשו במהלך ביקור סוער של המשלחת במקום, נוכח אי ביצוע הריסת בתים ביישוב כמתחייב מהחלטת בית המשפט המחוזי בעניין מלפני זמן רב. למרות כוונתם של ליברמן ואנשיו לסייר בתוך היישוב, תושבי הכפר הפגינו בכניסה במטרה לחסום את כניסתו בגופם. הם הניפו דגלים שחורים עליהם נכתב "לא לעקירה - כן להכרה". משום כך, השר ופמלייתו עצרו במרחק של כמה עשרות מטרים מהכניסה, סמוך למעבר עילי מעל מסילת ברזל ולא הגיעו לכלל התחככות עם התושבים עצמם. "הוא בא לעורר פרובוקציות ואנחנו נחסום בגופנו את הכניסה שלו ליישוב", אמר נאג'י אבו-קווידר, אחד המפגינים.

השביל אל המקום שבו התמקמה המשלחת עובר סמוך מאוד לכניסה לישוב אל-זרנוג ולמקום שבו המתינו לו התושבים. השר ואנשיו הגיעו בדרך עוקפת למקום ובתום המפגש נאלץ השר לחצות ברגל פסי רכבת כדי לא להתקרב אל כניסת היישוב.

"100 אלף בתים לא חוקיים בישראל"

ליברמן נשא דברים במקום, ולדבריו, הוא הגיע לסביבת הכפר כדי להצביע על בעיית הבניה הבלתי חוקית שאינה מטופלת לדעתו בצורה נכונה. "יש לי בעיה עם מדינת ישראל, שלא החליטה מה היא עושה בעניין ההתיישבות. אני מניח שצריכה להיות חקיקה שווה לכולם. אם חוק ישראלי חל ביהודה ושומרון, הוא בטח ובטח חל כאן בנגב. אפשר להתווכח על המקום הזה או על בתי האולפנה. אין מחלוקת על כך, שיש בתוך מדינת ישראל כ-100 אלף בתים בלתי חוקיים. יש 100 אלף צווי הריסה של בתי משפט ואף אחד לא מתכוון לבצע אותם", אמר. השר התעלם משאלת העיתונאים בעניין חוקיות היישוב בו הוא עצמו מתגורר – ההתנחלות כפר נוקדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"נאום סגן נשיא אירן - כמו בעיתונים של גבלס"

בהתייחסו לעניין החלת החלופה לחוק טל על התושבים הערבים, אמר השר כי ממה ששמע מאנשים מהמגזר הערבי עימם שוחח, הם מאוד מעוניינים שהחוק הזה יחול גם עליהם וניצל את ההזדמנות גם לתקוף את חברי הכנסת מהמגזר: "התושבים הערבים אומרים כי נוכח המתרחש במדינות ערב, הם מברכים על כך שהם חיים בישראל ולא בסוריה או במדינות אחרות. הם רוצים להיות שייכים למדינת ישראל, אך לא להזדהות עם המנהיגות הערבית שיושבת בכנסת. לא שמעתי את נציגי המפלגות האלה מדברים בגנות הטבח שמתרחש בסוריה והרג אזרחים במדינות ערב אחרות. חברי הכנסת הערבים הם נציגי טרור. הם לא מייצגים את אזרחי מדינת ישראל המוסלמים, הנוצרים והיהודים. כאן יש הפגנה שבה מניפים דגלים של ארגון חמאס". בשלב זה פרץ העימות שלו עם ח"כ א-סנע.

ליברמן התייחס גם לפגישתם הצפויה של יו"ר קדימה שאול מופז עם אבו מאזן ואמר כי קדימה ניהלה עמו משא ומתן בעבר וכי גובשה הסכמה לחזרה לגבולות 67', לחלוקת ירושלים ועוד, אולם אבו מאזן סירב לקבל את ההצעות הישראליות. "אם לשאול מופז יש זמן מיותר, שיסע לבזבז אותו ברמאללה. ברור שאבו מאזן הוא לא פרטנר. אין לו שום עניין בהסדר עם ישראל. הוא פחות רלוונטי מאשר בעבר והוא מחפש יציאה בכבוד מהמצב. הוא חושב שהכרה חד צדדית במדינה פלשתינית והפיוס עם חמאס, תיתן לו אפשרות לשמור על מקומו".

בתגובה לנאום הבוטה של סגן נשיא אירן, מוחמד רזא רחימי, הוא אמר כי הבעיה היא הלגיטימיות שהעניקו נציגי מדינות המערב ונציגי האו"ם שהשתתפו בכינוס למשטר הקיצוני היושב בטהרן. הוא השווה את תגובת העולם לנאום לתגובות לספרו של היטלר "מאבקי": "האיש מסית כמו שרק בעיתונות של גבלס הסיתו נגד מדינת ישראל. אז אמרו שזה שטויות. אנחנו יכולים לדמיין היום מה היה קורה לו היטלר היה מגיע לפצצה גרעינית. זה בדיוק מה שקורה היום. אנחנו יכולים לדמיין מה קורה כשאירן תהיה גרעינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully