וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזם חדש בשדרות: מוזיאון עם תצוגת קסאמים

רמי שני

27.6.2012 / 11:12

המוזיאון המיוחד, שיוקם סמוך לתחנת המשטרה העירונית, יכלול תצוגות קבועות ומשתנות של הרקטות שהתפוצצו בעיר ואמצעים להמחשת האירועים באזור. העלות המוערכת: 4 מיליון שקלים

ההסלמה בדרום נגמרה לפי שעה, ובשדרות פועלים עתה לרכז את הסיפור האמיתי שעברה העיר, כמו גם היישובים הסמוכים, במהלך העשור האחרון, במוזיאון מיוחד שיציג את חוויות התושבים. המוזיאון יוקם ליד תחנת המשטרה העירונית, ויכלול תצוגות קבועות ומשתנות של הרקטות שהתפוצצו באזור עוטף עזה וכן אמצעים להמחשת האירועים השונים שעברו על האזור.

על פי התכנית, יוקם המבנה בשני מפלסים. חלקו יהיה מעל פני האדמה וחלקו בנוי כמרחב מוגן תת קרקעי. האדריכלים פעלו לתכנן אותו באופן שייתן למבקרים תחושה שהם מגיעים אל לב ההתרחשויות, כדי להבין את תחושות התושבים בימים האדירים של מלחמת ההתשה, בהם ספגה העיר מאות רקטות קסאם.

קאסם פגע במבנה, ארבעה שוטרי מג"ב נפצעו. שי מכלוף
מוזיאון יכלול תצוגות קבועות ומשתנות של הרקטות שהתפוצצו באזור עוטף עזה וכן אמצעים להמחשת האירועים השונים שעברו על האזור/שי מכלוף

התצוגות ימוקמו הן בחלקו הפנימי של המוזיאון והן בחלקו החיצוני, שם אפשר יהיה לצפות על מקומות הסמוכים אליו, ולקבל מידע על נפילות של רקטות בשכונות הסמוכות. קולות הכריזה, ההבזקים והנפץ המאפיינים זמנים של הסלמה באזור ילוו את המבקרים, ועימם קולותיהם של התושבים, כפי שנשמעו באירועים השונים.

למיקום המוזיאון - לצד תחנת המשטרה, תחנת כיבוי אש ובסמיכות למפקדת העיר, יש גם כן חשיבות רבה. הדבר נועד לאפשר למבקרים לראות בעיניהם את בסיסי הפעולה, שמהם יצאו גורמי החירום השונים לטיפול באירועים. ההערכה היא כי עלות הקמת המוזיאון תגיע לארבעה מיליון שקלים. גורמים בעיריית שדרות אמרו כי הם לא צופים קשיים בגיוס הכסף, וכי כבר עתה מומנו השלבים הראשונים של המיזם, בהם התכנון הראשוני ואיתור השטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully