וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדור האילוף: איך מחנכים כלב לא לקפוץ על כל דבר שזז

דרור בראל

26.6.2012 / 10:59

מאלף וואלה! בעלי חיים עונה לתשובות גולשים: איך מחנכים גור שלא שומר על הניקיון בחצר, וזורע הרס? איך גורמים לכלב להפסיק לנבוח כשהוא לבד בבית?

כלב לברדור שוקולד חום צולע. ShutterStock
בן חצי שנה, ולא שומר על הניקיון. באמת מוזר/ShutterStock

יש לי לברדור בן חצי שנה. הבעיה היא שהוא משוחרר בלילות בגינה, ולא שומר על הניקיון. קוטף ענפים, עלים, לימונים וכו'. איך ללמד אותו להפסיק, ולשמור על הניקיון?

תשובה: לברדור בן חצי שנה הוא עדיין גור. ככזה, הוא מאוד אנרגטי וסקרן. יצר המשחק המפותח של גורים מאפשר להם ללמוד לגלות את העולם שסביבם, אך לצערנו לרוב זה כרוך בנזקים רבים לבית ובמקרה שלך, לחצר. מומלץ בשלב זה להגביל את הכלב לאזור בו אין לו אפשרות להשחית אך כמובן לספק לו מגוון גדול של צעצועים על מנת לאפשר לו להביא את ייצרו לידי ביטוי. רצוי לשחררו בחצר או בבית תחת השגחה, וכך ללמדו גבולות וכללי התנהגות נכונים בחצר או בבית.

הכלב שלי נובח בכל פעם שאני יוצא מהבית, אם זה בוקר, צהריים או לילה, וממשיך עד שאני חוזר. מה לעשות? השכנים מאוד כועסים.

אילוסטרציה. ShutterStock
שכחו אותי בבית/ShutterStock

תשובה: קיימות כמה סיבות לכך שהכלב נובח כשהוא לבד בבית, אך אם מדובר בנביחות ללא הפסקה כל זמן היעדרותך, עולה החשש לחרדה או לחשש גדול של הכלב להישאר לבד בבית. בדרך כלל חרדה של כלב מלווה בכמה סימפטומים פיזיים והתנהגותיים יחד המעידים על חרדה ולא רק בנביחות - חוסר שקט, ריור, קצב נשימה מוגבר, מבט מבוהל. בנוסף קיימים סימנים התנהגותיים - נביחות כמובן, שריטות של הדלת או של חלונות הבית, השחתת דברים בבית וכד'. על מנת לאבחן חרדת נטישה מומלץ להיעזר במאלף מוסמך ומנוסה שיגיע ויסייע באבחון וטיפול בבעיה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

יש לי כלבת בישון פריז'ה. בכל פעם שהיא נשארת לבד בבית, היא עושה צרכיה באמבטיה. איך אוכל להפסיק זאת?

כלב מתקלח. ARENA Creative  /shutterstock.com, ShutterStock
עושה באמבטיה, אבל לא מקלחת/ShutterStock, ARENA Creative /shutterstock.com

תשובה: כלבת הביז'ון כנראה למדה שהמקלחת היא המקום בו עליה לעשות את צרכיה. בתשובות שעניתי שבוע שעבר נשאלתי לגבי גמילה של כלב מעשיית צרכיו בבית. אנא ראי את התשובה ופעלי בהתאם. עלייך לבצע תהליך גמילה מסודר, וללמד את כלבתך לעשות את צרכיה בחוץ ולא בבית.

לטור "פינת האילוף: איך גומלים כלב מעשיית צרכים בבית - שלב אחר שלב"

יש לי פינצ'רית בת שנה וחצי. היא קופצת על אנשים כ-ל הזמן, כשנכנסים אלי הביתה, ברחוב, במעלית. איך לגרום לה להפסיק התנהגות זו?

כלב פינצ'ר שחור. Lana Langolis, ShutterStock
קופצת על כל דבר שזז בכל זמן ובכל מקום/ShutterStock, Lana Langolis

תשובה: לפי התיאור שלך, אני מבין שהקפיצות נעשות מתוך שמחה ורצון לשחק. במקרה זה עלייך להשתמש בסמכותך על מנת להפסיק התנהגות זאת. בכל פעם שכלבתך קופצת יש לתקנה וללמדה שמותר לקפוץ רק לאחר הזמנה. יש ללמדה שקפיצות אינן מתגמלות בעוד עמידה במקום מתגמלת יותר. התעלמי ממנה לגמרי כשהיא קופצת, ולעומת זאת צ'פרי אותה כשהיא עומדת במקום.

לפני שנתיים אימצנו רועה גרמנית שעברה התעללות. היא פחדה להיכנס למרתפים ולמלונתה ולעבור ליד תעלות ניקוז. היא אוהבת לשחק, אבל נובחת על כל דבר, גם בלילה. מאלף הציע קולר עם אלקטרודה, אך זה פצע אותה. אפשר ללמדה לא לנבוח מכל דבר, אלא רק מסכנה אמיתית?

רועה גרמני בהמתנה. ShutterStock
רועה גרמנית שפוחדת מכל דבר/ShutterStock

תשובה: צר לי על כלבתך. קולר במקרה זה הוא טיפול שגוי העלול להחמיר את הבעיה, כיוון שהוא מונע מהכלבה להגן על עצמה. כפי שאמרת, הכלבה נובחת מתוך פחד עקב התעללות שעברה. הנביחות הינן סימפטום ותגובה לפחד. הכלבה מנסה להרחיק ממנה את הגורמים המפחידים.

חשוב לטפל בגורם הפחד, אך לפעמים מדובר בתהליך ארוך ומייגע שלרוב לא פותר באופן מוחלט את הבעיה. הדרך הנכונה במקרה זה הוא למצוא מקום בו הכלבה מרגישה הכי נוח ונחשפת כמה שפחות לאותם גורמים המאיימים עליה כשהיא לבד. הייתי ממליץ להיעזר במאלף מוסמך ומנוסה שיגיע ויאבחן את הבעיה, וכך יידע לתת לכם פתרונות נכונים שיקלו על הכלבה ועליכם.

צילומים: ShutterStock

עוד בנושא:
פינת האילוף: איך גומלים כלב מעשיית צרכים בבית - שלב אחר שלב
פינת האילוף: איך מחנכים כלב להבין מי פה בעל הבית?
פינת האילוף: כך תגדלו דוג דה בורדו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully