וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס בעפרה: "ידינו אינן נקיות, הן שותפות לחיתוך הצמיגים"

יהושע בריינר

25.6.2012 / 3:45

מועצת יש"ע התכנסה לאירוע חריג בכדי לדון על אלימות פעילי הימין. דברים קשים נשמעו מפי היו"ר דני דיין: "רעולי הפנים הם הסכנה העיקרית להתיישבות, יותר מנתניהו או אובמה"

"האלימות הפכה למטבע עובר לסוחר במחננו, אך כמה מאתנו עשו משהו כדי שתיפסק התופעה האיומה והמבישה של רעולי פנים יהודים עם רוגטקה ואבן ביד? ידינו אינן נקיות, הן שותפות לחיתוך הצמיגים"- במילים קשות אלה תקף אמש (ראשון) יו"ר מועצת יש"ע דני דיין את תופעת האלימות ו"תג המחיר" בקרב פעילי הימין.

הדברים נאמרו בהתנחלות עפרה, בעת אירוע מיוחד שכינסה תנועת ההתיישבות של המועצה, "אמנה", על רקע השחתת רכבו של מזכ"ל התנועה זאב (זמביש) חבר על ידי פעילי ימין בעיצומו של המשא ומתן על פינוי שכונת האולפנה בבית אל וכן על רקע כוונתו של דיין להצבעת אמון במועצה על דרכו. בכינוס נשא דברים גם חבר עצמו, שאינו נוהג לרוב לדבר בפומבי.

יו"ר מועצת יש"ע דני דיין בכנס בעפרה על אלימות פעילי ימין יוני 2012. באדיבות מועצת יש"ע, ספק 500
"אנחנו נאמנים לארץ לא פחות ממי שמתבצר על גג בית או מסרב להיפגש עם שר הביטחון". דיין בכנס/ספק 500, באדיבות מועצת יש"ע

"בשנה האחרונה כשאני אוסף את כל הנערים שמסתובבים באזור אני רואה את הזעם בעיניהם, שלא לומר שנאה", אמר זמביש, "אחרי כל התסכולים, אני רואה מצב מאוד לא פשוט, עד כדי כך שאני חושב אולי לדלג על הנסיעה, חבל לעבור את הסיטואציה הלא נעימה הזו".

ביקורת כנגד התנהלות דיין במועצה

לדבריו, תופעת האלימות האחרונה איננה "צמחה בחלל ריק. זה מוזן לצערי הרב מדברים שנשמעים בציבוריות שלנו מזה תקופה ארוכה. אי אפשר לשתוק יותר. צריך לטהר את האווירה. אנחנו בונים את הארץ יחד עם הנציגות של עם ישראל, היא מדינת ישראל. בדרך הזו אנו נמשיך ככל יכולתנו, במאמץ, במחשבה ולפעמים גם בעורמה, אבל באותה הדרך נמשיך לעלות והפנצ'רים בגלגלים לא יעצרו אותנו".

יו"ר המועצה דיין לא היסס לתקוף בחריפות גם את תופעת רעולי הפנים: "זו הסכנה העיקרית שקיימת להתיישבות היהודית. לא אובמה, לא נתניהו ולא ברק. אנחנו נאמנים לארץ לא פחות ממי שמתבצר על גג בית או מסרב להיפגש עם שר הביטחון".

הדברים באים על רקע קריאות מתוך מועצת יש"ע כנגד דיין על כי הובלת קו מתון מדי בכך שהוא משתף פעולה עם הממשלה. מעבר לכך, רבים טוענים כי דיין וחבר פועלים ללא כל שקיפות וסוגרים "דילים" מבלי שהדברים מובאים לדיון. גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר באירוע כי "למרות הזעזוע מהאלימות, אסור למנף את הזעזוע הזה כדי לסתום פיות ולנסות למנוע בדק בית עמוק בהתנהלות הגופים שאמורים לייצג את ההתיישבות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully