וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא פרגוואי הודח, מדינות האזור מבקרות ההליך

24.6.2012 / 5:37

הנשיא לשעבר פרננדו לוגו הודח בהליך בזק מתפקידו וסגנו פדריקו פרנקו מונה במקומו. ארגנטינה הודיעה כי תחזיר את שגרירה מפרגוואי וברזיל קראה לשגרירה להתייעצות

נשיא פרגוואי, פרננדו לוגו, הודח בהליך בזק מתפקידו על ידי הקונגרס והודיע אמש (שבת) כי הוא מקבל את ההחלטה בנושא. לוגו, שכיהן בעבר כבישוף בכנסייה הקתולית, אמור היה לסיים את כהונתו בת חמש השנים בשנה הבאה, אך הודח כיוון ש"נכשל במילוי חובתו לשימור ההרמוניה החברתית". ההדחה התקבלה לאחר שהוחלט כי הוא יעמוד לדין על אחריותו לעימותים הקטלניים לפינוי חקלאים נטולי אדמה בארצו. הדחתו עוררה ביקורת רבה בקרב מדינות האזור.

במהלך דברים שנשא בטלוויזיה בארצו, קרא הנשיא המודח לתומכיו להפגין ללא אלימות. סגנו פדריקו פרנקו הושבע לנשיא בפועל. פרנקו הצהיר אמש כי יבקש מהנשיא לשעבר לסייע בהפחתת הלחץ ממדינות האזור בעקבות הדחתו והעמדתו לדין. ההחלטה הדאיגה מדינות רבות, ביניהן שכנותיה של פרגוואי – ברזיל וארגנטינה.

משרד החוץ של ארגנטינה הודיע כי יחזיר את השגריר מפרגוואי בעקבות האירועים. גם שכנתה ברזיל שוקלת את צעדיה. בהודעה של משרד החוץ נמסר כי ברזיל תקרא לשגרירה להתייעצות והדגישו את חשיבות הדמוקרטיה באזור. ברזיל היא השותפה הבכירה לסחר עם פרגוואי ונחשבת לכלכלה הגדולה באמריקה הלטינית. פרנקו הודיע כי ינסה להניא את ארגנטינה מהחלטתה ולשכנע אותה בלגיטימיות ההדחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully