וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבוא ישיר: קמח לייצור לחם אינג'רה בדרך לארץ

טל שלו

21.6.2012 / 20:10

לאחר שקילוגרם של קמח הטף ממנו מכינים את הלחם האתיופי המסורתי האמיר למחיר של 14 שקלים, סיכמה שרת החקלאות אורית נוקד על יבוא ישיר של הקמח לישראל

בשורה לקהילת יוצאי אתיופיה: על רקע מחיריו המאמירים של קמח הטף, המשמש להכנת ה"אינג'רה" - הלחם המסורתי של יוצאי אתיופיה, ישראל צפויה לסכם לראשונה עם אתיופיה על הסכם שיאפשר ייבוא של הקמח בצורה שוטפת לישראל. בשבועות האחרונים גברה מצוקת יוצאי אתיופיה בישראל, כשבעקבות מגבלות ייבוא ומגבלות חקלאיות קפץ מחיר הטף לכ-14 שקלים לקילוגרם. בעקבות ביקור בזק שקיימה שרת החקלאות אורית נוקד, השבוע, באדיס אבבה, הושגה הסכמה על מתווה שיאפשר לפתור את המחסור.

קמח הטף, המשמש להכנת האינג'רה - אחד המאכלים הבסיסיים והיומיים במטבח האתיופי, נוצר מדגן הגדל באתיופיה בלבד וכל ניסיונות הגידול המקומיים שלו בישראל נכשלו בשנים עברו. כך תלויה האספקה בישראלית של הקמח בייצוא האתיופי. אולם, בחודשים האחרונים נוצר מחסור של הקמח גם באתיופיה, ורשויות החקלאות סירבו לאשר ולעודד ייצוא נוסף של הדגן מחוץ לגבולות המדינה. עד כה, לא היה הסדר המבטיח אספקה סדירה ושוטפת של הדגן לישראל, והטף הגיע דרך מדינה שלישית - מה שהעלה את מחירו לצרכנים. בחודש שעבר גבר המחסור בישראל לאחר שמכולות שנשאו 500 טונות טף הגיעו מקניה לנמל אשדוד, אך התגלה כי האישורים החקלאיים של המשלוח זויפו, ומחיר הדגן האמיר.

נוקד, שנפגשה לפני יציאתה לאתיופיה עם יוצאי אתיופיה מרחובות שהתריעו בפניה על מצוקת הטף והאינג?רה, סיכמה עם מקביליה בבירה האתיופית - שר החוץ היילמרים דסאלגן ושר החקלאות טפרה דרבו, על מתווה חדש שיאפשר לראשונה אספקה שוטפת וסדירה של הדגן מאתיופיה לישראל. לדברי נוקד, "מדובר באוכלוסייה שחלקה היא קשת יום ומתקשה לרכוש את הטף היקר ולהכין ממנו את האוכל המסורתי לו הם רגילים ואוהבים. בפעם הראשונה הושג מתווה, אשר יאפשר ייבוא רשמי וחוקי של טף לישראל, דבר שיביא, כך אני מאמינה, להוזלה במחירו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully