וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח באירן: מתקפה מקוונת על אתר הבנק המרכזי

יוסי מלמן ומשה חי-הגיגת

21.6.2012 / 14:29

אתרי אופוזיציה דיווחו שאתר הבנק המרכזי שמושבו בטהרן שותק אמש, אך לדיווח לא ניתן אישור רשמי. האתר, המשמש עורק להעברת מימון לתכנית הגרעין, שב לפעול כעבור זמן קצר

אתרי חדשות הקשורים לגורמי אופוזיציה באירן דיווחו כי אתר האינטרנט של הבנק המרכזי של המדינה היה נתון שלשום (רביעי) למתקפה מקוונת. לפי הדיווח, שהופיע בסוכנות הידיעות אילנ"א (סוכנות הידיעות של הפועלים באירן), האתר הרשמי של הבנק, CBI.IR, הותקף במתקפת סייבר, שפגעה גם ברשת הפנימית שלו.

סוכנות הידיעות אילנ"א ציטטה "מומחה" ששמו לא נמסר, שהעיד כי אם האתר היה משותק ולא נגיש זמן כה רב, ואם הרשת הפנימית שלו נותקה, הרי שהדבר מעיד כי מדובר במתקפת סייבר.

הבנק המרכזי של אירן הינו גוף ממשלתי, שהמקבילה לו בישראל היא בנק ישראל. מטה הבנק המרכזי שוכן במגדל גבוה ומודרני בשדרות מירדמד בצפון טהרן, באחת השכונות האמידות יותר של הבירה האירנית. הוא נחשב נתיב מרכזי למימון עסקאות נשק גרעיני, טילים וגם לתחום הנפט, מצוי ברשימת העיצומים של האיחוד האירופי ושל ארצות הברית.

ואולם, לפי בדיקה שנעשתה הבוקר, האתר שב לפעול בצורה תקינה, ולפי דיווחים מאזרבייג'ן הוא שב לפעול כבר אמש. זולת הדיווח באתרי האופוזיציה, לא ניתן כל אישור רשמי לכך שהאתר הותקף.

שר המודיעין של אירן, חיידר מוסלחי, אמר אתמול כי מאז שתמו בפיצוץ שיחות הגרעין במוסקבה מול שש המעצמות, הגבירו "אויביה של אירן" את התקפות הסייבר נגדה. לפני עשרה ימים, מנהל הבנק אמר שאתר הבנק נמצא במתקפה מתמדת, ודיווח כי מדי יום, מתועדות 250 מתקפות סייבר נגד האתר.

כבר ב-2011 הוטלו עיצומים על הבנק המרכזי של אירן
וברקע: מתחזקות ההערכות לגבי זהות מפתחי ה"פליים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully