וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאכול עם המתים: בית הקפה שהוא גם בית קברות

21.6.2012 / 12:54

בעיר אחמדאבד בהודו פועלת כבר 40 שנה מסעדה על חורבות בית קברות מוסלמי עתיק, והסועדים יושבים בין הקברים: "נוכחות הארונות גורמת לך להרגיש את נוכחות האל"

AP

(צילום: AP; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

בהודו, המוות הוא חלק מהחיים - ובבית קפה אחד במערב המדינה - הוא גם חלק מארוחת הצהריים. מסעדת "המזל החדש" בעיר אחמדאבד, שפועלת כבר כמעט 40 שנה, שוכנת על חורבותיו של בית קברות מוסלמי בן מאות שנים. אלא שהמוות לא נותר בחוץ: חלק מן הקברים מפוזרים בתוך חלל בית הקפה, ממש לצדם של שולחנות האוכל.

מסעדה בעיר אחמדאבד, הודו, שבה נמצא גם בית קברות, דצמבר 2007. Ajit Solanki, AP
"כשאני בא לכאן ומקבל ברכה, היום כולו עובר בהצלחה". סועדים במסעדה/AP, Ajit Solanki

כמה מהלקוחות הקבועים של המקום מסבירים שהישיבה בסמוך לקברים מביאה מזל טוב. לפני האוכל, נהוג לשאת תפילה ולהניח מנחות למתים. "כשאני בא לכאן ומקבל ברכה, היום כולו עובר בהצלחה", סיפר ל-AP ראחים ביקובהאי, אחד הלקוחות במסעדה. "זה משפר את הפרנסה ומביא לנו אושר, בריאות וחיוניות".

המחזה הסוריאליסטי לא מפריע לעסקים - למעשה, ההיפך הוא הנכון. בית הקפה הקטן נחשב יעד פופולרי למדי עבור התושבים המקומיים, שמגיעים אליו כדי ללגום כוס צ'אי, לעלעל בעיתונים ולקיים דיונים פוליטיים. "נוכחות הארונות גורמת לך להרגיש את נוכחות האל", מסביר לקוח נוסף, דהנאבהאי דסאי. "כשאני שותה כאן כוס תה, זה הרבה יותר מספק".

מסעדה בעיר אחמדאבד, הודו, שבה נמצא גם בית קברות, דצמבר 2007. /Ajit Solanki, AP
"הבעיות והעצב חולפים כשבאים לכאן"/AP, /Ajit Solanki

צוות העובדים לא יודע מי קבור במקום, אך ההערכה היא כי הקברים שייכים למשפחתו של קדוש איסלמי בן המאה ה-16 מהזרם הסו?פי, הקבור לא הרחק משם. המלצרים, שכבר למדו לתמרן היטב בין הקברים לשולחנות, מקשטים את הארונות בפרחים מדי בוקר. לדברי סידיק אנסארי, אחד העובדים, "הבעיות והעצב חולפים כשבאים לכאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully