וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפוצצים פרעושים ועם אנמיה קשה: 7 גורים חולצו מחווה במרכז הארץ

21.6.2012 / 10:19

שבעה גורי כלבים קטנטנים, שחולצו מחווה במרכז הארץ במצב בריאותי מזעזע על ידי עמותת "הכלבים שבצל", מחפשים בתים. העמותה שמתקשה לעמוד בקצב הנטישות, זקוקה גם היא לעזרתכם

עמותת "הכלבים שבצל" ממשיכה להציל חיים. בשבוע שעבר (יוני 2012) קיבלו בנות העמותה טלפון מבחור שגר באיזור רמלה, שדרש שיבואו לקחת ממנו גורי כלבים, "לפני שהוא משליך אותם לפח", לדבריו. "זה לא משהו חדש", מספרת לנו נטלי זגורסקי מעמותת ה"כלבים שבצל", "זו לא הפעם הראשונה שהוא מתקשר ומאיים. יש לו בחווה כמה כלבים וכלבות, ובכל עונת ייחום הם ממליטים, והוא זורק את הגורים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לאחר החילוץ והטיפול המסור. שניים מתוך שבעת הגורים שניצלו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך הם הגיעו. אחד הגורים כשהוא מכוסה בפרעושים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הוא שם את כולם בכלוב של עופות"

נטלי ומתנדבת נוספת של העמותה, מורן בן אור, נסעו אל האיש על מנת לחלץ את הגורים. "הגענו למקום, והוא בדיוק אסף את הגורים ושם אותם בכלוב של עופות", מספרת זגורסקי, "הוא הביא לנו שישה גורים מפוצצים בקרציות ובפשפשים. אחד מהגורים גסס, והוא אמר שנשאיר אותו, כי הוא תיכף ימות, אבל לקחנו אותו יחד עם כולם". יום למחרת שוב התקשר הבחור, והודיע לבנות כי מצא עוד שני גורים, והן נסעו לאסוף גם אותם. שמונת הגורים הועברו למרפאה של הווטרינר ד"ר רונן וינקלר בתל אביב, אך אחד מהם כבר היה חלש מדי, ומת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שבעה מתוך שמונה שרדו. אחד הגורים לאחר החילוץ והטיפול המסור/מערכת וואלה!, צילום מסך

"קשורה בשרשרת כבדה שמנעה ממנה להרים את הראש"

"הגיעו אלינו שבעה גורים, כולם מאותו שגר, עם קדחת קרציות ומלאים בפרעושים", מספרת ד"ר פרנסיס פיץ מהמרפאה של ד"ר וינקלר, "כולם סבלו מאנמיה קשה וקיבלו עירוי דם ואינפוזיה". ארבעה מהגורים, שהיו חזקים יותר, הועברו לפנסיון עליו משלמות בנות העמותה, ואילו השלושה הנותרים עדיין מטופלים באנטיביוטיקה וממתינים במרפאה. הגור שגסס שקל 900 גרם, לעומת אחיו, ששקלו כשלושה קילו. התזונה שלו היתה מאוד לקויה, אבל הוא הצליח להתגבר, עלה קצת במשקל, ובעוד כמה ימים אני מאמינה שיהיה אפשר כבר למצוא לו ולאחיו בית".

בנות העמותה לא הסתפקו בחילוץ הגורים, והצליחו להציל עוד כלבה כבת שנה ששהתה באותו מקום, כשהיא קשורה לשרשרת ברזל כבדה, שלא מאפשרת לה להרים את הראש. הכלבה אובחנה גם היא כחולה בקדחת הקרציות, ונמצאת בטיפול על חשבון העמותה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שניים מהגורים שחולצו במהלך הטיפול/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוצים לאמץ או לסייע לעמותת "הכלבים שבצל"?

עמותת "הכלבים שבצל" נמצאת בקשיים כלכליים עקב ריבוי מקרי נטישה והתאכזרות לבעלי חיים בהם היא מטפלת. העמותה, שחרתה על דגלה הצלת חיים בכל מצב, מצילה עשרות כלבים וחתולים בכל חודש מהסגרים עירוניים ומהרחוב, ומעניקה להם הזדמנות נוספת לחיים. "לצערי הטלפונים לא מפסיקים", אומרת נטלי, "מתקשרים אלינו מכל הארץ אנשים ומודיעים לנו שאם לא נבוא, הם יזרקו את הכלבים שלהם למות ברחוב או בהסגר, ובחלק מהמקרים אנחנו נשארות חסרות אונים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כולם מוזמנים ליום אימוץ של "הכלבים שבצל", בו יוצעו לאימוץ גם הגורים המתוקים שנראים בכתבה:

מתי: יום שבת, 23 ביוני 2012, 10:00-15:00
איפה: פארק דרום (מנחם בגין), רחוב בירנית 27, תל אביב
פרטים נוספים: נטע: 054-6300322, נטלי: 052-2804224, לידיה: 050:3919103.

צילומים: הכלבים שבצל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully